مراحل طراحی یک میز تلویزیون چوبی سلطنتی منبت شده در ماهون چوب

شرکت ماهون چوب قم

هر سال چندین طرح جدید میز تلویزیون در شرکت ماهون چوب تولید می‌شود و به تناسب تعدادی از طرح‌های قدیمی نیز از رده خارج می‌شوند.

اما شاید برایتان جالب باشد که مراحل تولید یک میز تلویزیون تمام منبت شده را بدانید.

با توجه به اینکه میز‌های تلویزیون منبت نسبت به سایر میزهای تلویزیون (MDF، فلزی و …) هم در طراحی و هم در ساخت فرآیند پیچیده‌تری دارند، در اینجا به بخشی از این فرآیند اشاره می‌کنیم.

طراحی میز تلویزیون سلطنتی روی کاغذ

در ابتدا طراحان ماهون چوب تصویر کلی از استایل میز تلویزیون را روی کاغذ با مداد طراحی می‌کنند. معمولا طراحان با تجربه ماهون چوب با توجه به شناختی که از علم نجاری و منبت کاری دارند، با تلفیق این دو، علاوه بر زیبایی میز تلویزیون سلطنتی منبت شده، استحکام طراحی آن را هم در نظر می‌گیرند.

استایل طرح شامل جزئیات نیست و فقط شکل کلی میز تلویزیون سلطنتی را نشان میدهد.

بعد از طراحی اولیه، استادکاران نجار ماهون چوب طرح را از نظر استحکام مجدد بررسی می‌کنند.

در صورت نیاز به اصلاح، طراح مجددا طرح را اصلاح کرده و برای استادکاران نجار ماهون چوب ارسال می‌کند. بعد از تأیید استادکاران و مدیریت مجموعه حالا نوبت به طراحی جزئیات میز تلویزیون سلطنتی تمام چوبی میرسد.

در این مرحله این بار طراحان ماهون چوب، جزئیات کار را مجددا روی کاغذ طراحی می‌کنند.

تعامل کارگروه‌های مختلف ماهون چوب برای نهایی کردن طرح میز تلویزیون سلطنتی

طراحان دو بعدی با تعامل استادکاران نجار و طراحان سه بعدی و منبت کاران و کارشناسان فروش ماهون چوب طرح‌ها را مجددا بررسی می‌کنند. معمولا در این مرحله طرح‌ها چند بار اصلاح می‌شوند تا یک کار زیبا، بازارپسند و با استحکام بالا مورد توافق همه کارگروه‌ها قرار گیرد.

ویژگی‌های یک طرح خوب میز تلویزیون سلطنتی چوبی تمام منبت

یک طرح خوب میز تلویزیون باید از نظر استایل کلی استحکام داشته باشد و از نظر جزئیات مورد پسند بازار باشد. همچنین یک طرح خوب باید قابلیت تنوع در رنگ آمیزی را داشته باشد و دست رنگ کار را برای این موضوع باز بگذارد.

طراحی سه بعدی میز تلویزیون سلطنتی

در این مرحله طراحان سه بعدی طرح اولیه را به صورت سه بعدی توسط نرم افزار های 3D روی کامپیوتر اجرا می‌کنند. این طرح‌ها پس از اجرای اولیه به عنوان نمونه اول، مجددا توسط منبت کاران مورد بازبینی قرار گرفته و در مورد اینکه چطور کار جلوه بهتری پیدا میکند جلساتی با طراح سه بعدی گذاشته می‌شود.

طرح نهایی میز تلویزیون سلطنتی پس از تأیید مدیریت، در یک فضای سه بعدی منزل طراحی می‌شود و پس از اینکه خروجی کار گرفته شد حالا میدانیم نمای کار به چه صورت می‌باشد.

اجرای نمونه اولیه

بعد از اینکه طرح سه بعدی آماده شد نیاز است یک نمونه اولیه از محصول تولید شود. هر چند که تا اینجای کار متخصصان مختلف نظراتشان اعمال شده اما باز هم ممکن است در تمام این مراحل کم و کاستی‌های جزئی وجود داشته باشد.

لیست قطعات میز تلویزیون سلطنتی
لیست برخی از قطعات میز تلویزیون یلدا

ساخت قطعات میز تلویزیون سلطنتی

هر میز تلویزیون سلطنتی از تعداد زیادی قطعه تشکیل شده است. برخی از قطعات اصلی میز تلویزیون سلطنتی یلدا را در این لیست مشاهده می‌کنید.

در ابتدا ابعاد هر کدام از این قطعات در کامپیوتر مشخص می‌شود و اندازه‌ها به واحد نجاری جهت چوب گیری اولیه ارسال می‌شود. در واحد چوب گیری، چوب های قطعات چوبی میز تلویزیون را در ابعاد داده شده کنار یک دیگر میچسبانند. در ماهون چوب غالبا از چوب راش برای منبت کاری استفاده می‌شود، هرچند به ندرت در مواردی بسته به صلاحدید استادکاران نجار از چوب توسکا نیز استفاده می‌شود.

بعد از تکمیل قطعات، کلیه قطعات چوب گیری شده به واحد CNC ارسال می‌شود و اصلاحا Gcode مربوط به هر قطعه گرفته می‌شود. قطعات روی دستگاه سی ان سی بسته شده و به صورت دیجیتال منبت اجرا می‌شود.

بعد از اجرای منبت اولیه قطعات به نجاری ارسال شده و در واحد نجاری این قطعات به هم متصل می‌شوند. بعد از اتصال قطعات مجددا به واحد منبت کاری ارسال شده و منبت کار ریزه کاری های منبت را که دستگاه ها امکان اجرای آن را ندارند روی میز تلویزیون سلطنتی پیاده می‌کند.

حالا محصول آماده رنگ کاری است.

ماهون چوب به صورت مستقل در مجموعه خود واحد رنگ کاری ندارد و از بهترین رنگ‌کارهای ایران جهت رنگ کاری استفاده می‌کند.

قیمت میز تلویزیون سلطنتی

شما میتوانید با مراجعه به صفحه قیمت میز تلویزیون سلطنتی ماهون چوب از قیمت کارها به صورت رنگ شده و خام (رنگ نشده) مطلع شوید. اینجا را کلیک کنید و وارد صفحه لیست قیمت میز تلویزیون سلطنتی ماهون چوب شوید.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم