مراقبت و نگهداری کفپوش پارکت

شرکت ماهون چوب قم

۱- گرد و غبار و سنگ ریزه دشمن طبیعی پارکت هستند به دلیل آن که همانند یک سمباده زبر موجب خراشیدگی سطح پارکت می شوند. برای مقابله با این مسئله ، در بیرون در ورودی ، از پادری های مناسب و در داخل راهروی ورودی ، از قالیچه استفاده کنید تا از ورود و پخش این شن ریزه ها در داخل خانه جلوگیری شود.
۲- مواظب سالم بودن تخت کفش و بویژه کفش های پاشنه بلند باشید زیرا کوچکترین شکاف و وجود میخ های برآمده از این پاشنه ها ، پارکت محبوب شما را زخمی خواهد کرد.
۳- جابجایی ، کشیدن مبلمان ، تخت خواب و اثاثیه سنگین بر روی پارکت ، باعث خط افتادگی بر روی پارکت خواهد شد . به سادگی با چسباندن تکه های نمد یا موکت های نرم بر روی پایه های لوازم سنگین منزل از این مشکل جلوگیری کنید.

۴- نظافت ساده و آسان یکی از مزایای اصلی پارکت است و بهترین روش نظافت و پاکیزه نگاهداشتن این کفپوش، کشیدن جاروبرقی با برس نرم است . بدیهی است از شستشوی مستقیم با آب یا زمین شوی کاملاً خیس اکیداً باید خودداری کرد. در صورت نیاز و تمایل به چنین کاری ، باید بعد از خیس کردن زمین شوی ، آب آن کاملاً چلانده شده و پس از گذشت چند ساعت با اندک نم باقی مانده پارکت را نظافت کرد. با رعایت این نکته مهم سالیان سال جلای لاک پارکت شما چون روز اول تازه و با طراوات باقی خواهد ماند.

۵- رنگ چوب ، به طور طبیعی در مقابل تابش مستقیم آفتاب و نور معمولی ،به دلیل اکسیداسیون ، به مرور زمان اندکی گرایش به تیره تر شدن دارد. از این رو استفاده از پرده های مناسب برای کنترل تابش مستقیم آفتاب و جابجا کردن گاه به گاه قالیچه ها برای جلوگیری از تغییر رنگ سطوح زیر آنها با سایر قسمت ها ، کارساز و مؤثر است.
۶- قراردادن مستقیم گلدان بر روی پارکت حتی اگر نشتی آب هم نداشته باشد لاک پارکت را کدر می کند ، از این رو ، گلدان ها را باید بر روی قفسه ها و یا پایه هایی با ارتفاع مناسب از کف قرار دهید.

۷- با توجه به میزان تردد و رفت و آمد در محیط، هرچند وقت یکبار استفاده از واکس های مخصوص و مواد پولیشی سازگار با لاک روی پارکت ، بر زیبایی کفپوش شما می افزاید.

۳۲۹۰۵۰۹۱۸۵۹۰۸s

منبع:http://talamkhani-design.blogfa.com/

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم