معایب کابینت ام دی اف و راه‌حل‌ها

شرکت ماهون چوب قم

بزرگترین عیب کابینت ام دی اف (MDF)

بزرگترین عیب کابینت ام دی اف مقاومت پایین ام دی اف (MDF) در برابر رطوبته. گرچه لایه «ملامینه» که پوشش ام دی اف است ضد آب محسوب میشه اما در صورت آسیب دیدن، آب بهش نفوذ می کنه. از طرفی در محل های برشِ ورق های ام دی اف و یا محل های برشِ نوار شده، پتانسیل نفوذ آب وجود داره و با نفوذ آب به مغزی ورق، ام دی اف آب رو جذب کرده و متورم و به تدریج غیر قابل استفاده میشه. مهمترین و چالش‌زا ترین بخش کابینت (MDF) در جذب رطوبت، بخش های اطراف سینکِ ظرفشویی ها است. در ادامه راه حل رو ببینید:

راهکار مقابله با معایب کابینت ام دی اف

یونیت PVC برای بخش سینک

برای بخش های اطراف سینک ظرفشویی کابینت که آسیب پذیرترین قسمت هستند پیشنهاد میشه در این قسمت، یونیت (چهارچوب کابینت) و حتی ورق پشت یونیت که معمولا از ورق ام دی اف ۳ میلیمتری هست، از جنس MDF کار نشه. پس از چه جنسی باشه؟ پی وی سی (PVC). پی وی سی (PVC) کاملاً ضد آبه و به این صورت مشکل این قسمت حل خواهد شد.

اتصالات برش خورده

در مورد جذب آب در بخشهای برش خورده ی ورق های ام دی اف توصیه میشه در آب بندی این قسمت ها دقت کافی صورت بگیره: اولاً پس از برش، قسمت برش خورده با چسب های آکواریومِ با کیفیت پوشش داده بشه و ثانیاً در هنگام نصب ورق ها برای ساخت کابینت، اجزا در این قسمت ها با دقت آب بندی بشن (با چسب های مرغوب).

آب بندی درز صفحه

در مورد درز بین صفحات روی کابینت، استفاده از ابزاری به نام تی (T) به همراه آب بندی و چسب کاری خوب در این قسمت یک راه حل مناسبه. یک راه دیگه هم برای جلوگیری از آسیب به کابینت از طریق صفحه کابینت هست و اون استفاده از متریال های کاملا نفوذناپذیر مانند «کورین» به عنوان صفحه کابینت است که البته هزینه زیادی داره.

منبع نوشته: http://bazarechoobeiran.com/2019/05/12/معایب-کابینت-ام-دی-اف-و-راه‌حل‌های/

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم