مواد اولیه کارخانه‎های نئوپان اردبیل از داخل استان تامین می‎شود

شرکت ماهون چوب قم

مواد اولیه کارخانه‎های نئوپان اردبیل از داخل استان تامین می‎شود

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: مواد اولیه هیزم و چوب مورد نیاز کارخانه های خلخال و اردبیل با اجرای طرح کاشت درختان زود رشد در حاشیه رودخانه های ارس و قزل اوزن تامین می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، شهامت هدایت امروز در نشستی با فرماندار خلخال از تامین مواد اولیه کارخانه‌های نئوپان استان اردبیل از داخل استان خبرداد:  هیزم و چوب مورد نیاز کارخانه های خلخال و اردبیل با اجرای طرح کاشت درختان زود رشد در حاشیه رودخانه های ارس و قزل اوزن تامین می شود.

وی افزود: با اعمال محدودیت برای حمل چوب در استان آذربایجان شرقی به عنوان تامین کننده اصلی چوب و هیزم کارخانه های فعالی نئوپان در استان اردبیل و افزایش قیمت چوب و هیزم با اجرای طرح تنفس ۱۰ ساله برای جنگل های شمال از سوی سازمان جنگل ها و مراتع کشور، اجرای طرح های جایگزین پایدار برای تامین هیزم مورد نیاز ۲ کارخانه فعال این استان از سوی اداره کل منابع طبیعی ضروری به نظر می رسد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل اظهار داشت: بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی حاشیه رودخانه ارس در شمال و ۷۶ هکتار از اراضی حاشیه رودخانه قزل اوزن در جنوب استان اردبیل برای کاشت درختان زودبازده در مدت زمانی سه سال تخصیص یافته است. وی گفت: ۶۴ درصد اراضی استان به عنوان عرصه ملی در قالب جنگل و مرتع مورد نگهداری و حفاظت قرار گرفته و زمینه صیانت از آنها فراهم شده است.
هدایت تصریح کرد: شهرستان خلخال با برخورداری از بیش از ۴۵ هزار هکتار جنگل بیش از ۸۰ درصد جنگل های استان را به خود اختصاص داده است. فرماندار خلخال نیز در این نشست گفت: با راه اندازی دوباره کارخانه نئوپان این شهرستان پس از ۲ سال تعطیلی و توقف تامین چوب و هیزم مورد نیاز برای این واحد صنعتی در دستور کار فرمانداری قرار گرفته است.
فریدون بابایی افزود: در مدت ۲ سال تعطیلی کارخانه و تا زمان واگذاری آن از سوی بنیاد مستضعفان و مالک کارخانه به سرمایه گذار بخش خصوصی هیچ گونه مواد اولیه از جمله هیزم برای آغاز مجدد فعالیت تولید ورق نئوپان در این کارخانه باقی نمانده بود. وی گفت: با توجه به اجرای طرح توسعه این کارخانه و راه اندازی خط تولید ورق ام دی اف همراه با افزایش سطح تولید ورق نئوپان اجرای طرح های تولید چوب بصورت صنعتی پایدار در میان مدت و بلند مدت برای تامین خوراک اولیه این واحد صنعتی بزرگ و اشتغال زای منطقه با همکاری اداره کل منابع طبیعی استان اردبیل طرحی مناسب برای پشتیبانی از فعالیت این کارخانه است.
استان اردبیل یک میلیون و ۸۰ هزار هکتار مرتع و ۶۵ هزار هکتار عرصه جنگلی دارد و از پنج ناحیه رویشی کشور سه ناحیه جنگلی در این استان قرار دارد.

منبع نوشته: http://break.khabarban.com/24406414

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم