نحوه نصب پله های چوبی

شرکت ماهون چوب قم

اگر نمی دانید چگونه چوب سخت را روی پله های خود نصب کنید ، بهتر است با یک متخصص تماس بگیرید . نصب چوب سخت روی پله ها توسط خودتان ارزان تر است اما ممکن است در دراز مدت هزینه بیشتری برای شما داشته باشد .

برای سهولت در نصب پله های چوبی به ابزار برقی نیاز دارید . با این حال ، باید مراقب برخی از این ابزارها باشید تا آسیبی به خودتان وارد نکنید .

سپس ناحیه اندازه گیری و نصب وجود دارد . اگر در این زمینه تجربه ندارید ، ممکن است اشتباهی مرتکب شوید که تعمیر آن میلیون ها تومان هزینه دارد .

این مقاله به عنوان راهنمای نصب پله های چوبی است . در این مقاله ، ما گام به گامِ جامعی برای نصب پله های چوبی سخت ارائه می دهیم و در مورد هزینه های مربوطه بحث می کنیم .

مواد و ابزار برای نصب پله های چوبی
ابزار خاصی برای نصب پله های چوبی ضروری است . لیست ابزار و مواد نصب چوب سخت را در زیر مشاهده کنید :

سنباده :

در حین نصب پله ها برای صاف کردن برخی از سطوح به کاغذ سنباده نیاز دارید . بسته به آنچه در آن زمان نیاز دارید ، می توانید از آن برای زبری سطوح نیز استفاده کنید . میزان فشاری که برای صاف شدن و زبری سطح باید وارد کنید متفاوت است . برای دستیابی به یک سطح صاف ، فشار سبک تری را اعمال کنید و برعکس برای یک سطح زبر فشار بیشتری بیاورید .

خرد کننده :

هنگام نصب پله های چوبی سخت به یک آسیاب برای برش ، سنگ زنی و پرداخت نیاز دارید . آسیاب ها دستی هستند و بیشتر آنها را در مناطق ساختمانی یا سایت ها مشاهده خواهید کرد . اگر زمان نصب پله های چوب سخت را نمی دانید ، و اینکه چگونه از آسیاب استفاده کنید با یک متخصص تماس بگیرید .

شروع :

یک سطح به شما کمک می کند تا اختلاف ارتفاع را اندازه بگیرید و ارتفاع اشیاء را تنظیم کنید . همچنین می توانید آن را سطح نقشه بردار یا سطح سازنده بنامید .

پتک لاستیکی :

وقتی زمان چسباندن بالابرها به پله ها فرا می رسد ، به یک چکش لاستیکی نیاز خواهید داشت . چکش لاستیکی به شما کمک می کند تا روی رایزر فشار وارد کنید تا به درستی بچسبد .

میخکوب را تمام کنید :

میخ‌ کوب یک ابزار قدرتمند است که می‌ توانید از آن برای چسباندن مواد تکمیلی مانند تزئینات و قالب ‌گیری کف با میخ ‌های پایانی استفاده کنید . هر زمان که پله ‌های چوبی را نصب می ‌کنید ، یک میخ‌ کوب نهایی همیشه مفید خواهد بود .

نوار اندازه گیری :

هنگام نصب پله های چوبی ، یکی از مهم ترین ابزاری که نیاز دارید ، نوار اندازه گیری است . این به شما امکان می دهد اندازه گیری های مناسب را انجام دهید تا بتوانید چوب ها را به اندازه مناسب برش دهید .

اره میتر شکل :

اره میتر به شما امکان می دهد تا در زوایای مختلف برش ها را ایجاد کنید . به عنوان مثال ، می توانید از اره چرخشی برای برش دادن قاب عکس ، قالب گیری کف ، قاب درب و موارد دیگر استفاده کنید .

شیلد :

هنگامی که چوب سخت را روی پله‌ ها نصب می ‌کنید ، برای انجام تنظیمات خاصی به یک شیلد نیاز دارید . شیلد ها چوب هایی هستند که بیشتر از سرو بریده شده اند و تقریباً برای هر تنظیم داخلی مناسب هستند .

پله ها :

کف‌ ها قطعات افقی هستند که سطح پله ‌ها را تشکیل می‌ دهند که هنگام بالا رفتن پاهای خود را روی آنها قرار می ‌دهید . بنابراین شما باید کف پله ها را از هر چوب سختی که انتخاب می کنید تهیه کنید .

رایزرها :

رایزر بخشی جدایی ناپذیر از هر پله است و فضای عمودی بین یک پله و پله دیگر است . می توانید با استفاده از کاشی ها ، طرح های زیبا را طراحی کنید ، یا با نقاشی خلاقانه رفتار کنید .

به عنوان مثال ، برای زیباتر جلوه دادن پله‌ ها ، می ‌توانید پله‌ ها را با رنگ دیگری مانند سفید رنگ کنید . البته ، بالابرها هنوز هم می توانند رنگ معمولی پله ها باشند ، اما کمی فانتزی بودن ، جذابیت کلی خانه شما را افزایش می دهد .

چسب ساختمانی :

برای چسباندن چسب ‌های ساختمانی ، به ‌ویژه روی چوب‌ های سخت برای کف ‌ها و بالابرها برای چسباندن آن ‌ها به پله ‌ها ، به یک ماله بریده ‌دار یا یک تفنگ درزگیر نیاز دارید . می توانید چسب را به صورت مهره ای بمالید یا کل سطح را بپوشانید .

فضای محیطی برای پله ها ایجاد کنید .
نحوه نصب پله های چوبی :

خانه شما نمایشی منحصر به فرد از خانواده شماست و پله های چوبی به خانه شما ظاهری شیک و زیبا می بخشد . نصب چوب سخت روی پله ها فرآیندی است که باید مراقب آن باشید زیرا یک اشتباه کوچک می تواند نتایج شما را تغییر دهد .

مرحله اول – فضایی برای پله ها ایجاد کنید :

اهمیت پله ها در خانه باعث می شود که معمار حتی قبل از مرحله ساخت و ساز ، فضا را برای آن ترسیم کند . هنگام خرید قطعات برای پله های چوبی در خانه خود ، باید مساحتی را که قصد نصب آن را دارید اندازه گیری کنید .

اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای قرار دادن زاویه شیب 45 درجه ، حداقل 19 سانتی متر فضای سر در طول مسیر و 91 سانتی متر برای عرض دارید . برای پوشش هر فضای اضافی ، می توانید یک فرود برای شکستن راه پله اضافه کنید .

هنگام محاسبه و تعیین محیط راه پله ، مطمئن شوید که این منطقه به دیوار نزدیک است . دلیل آن این است که دیوارها از پله ها پشتیبانی بیشتری می کنند . همچنین ، از مسدود کردن نقاط ورودی مانند درب ها یا دریچه ها با آخرین مرحله خودداری کنید . مسدود کردن دریچه ممکن است منجر به مشکل گردش هوا در خانه شما شود .

ایجاد محیط برای پله ها با ترسیم یک خط برای مشخص کردن جایی که اولین رشته را ثابت می کنید شروع می شود . سپس با کمک یکی از دوستان ، با استفاده از نردبان و گچ ، یک خط مستقیم از پایین به بالا بکشید تا موقعیت اولین ریسمان را نشان دهد .

اندازه گیری های استانداردی برای ساخت پله ها صرف نظر از طول یا ارتفاع نصب راه پله شما وجود دارد . اندازه گیری های زیر را ببینید :

فضای سر :

فضای سر ، فضایی در زیر پله ها از پایین ترین نقطه تا بالاترین نقطه است . حداقل اندازه‌گیری برای فضای سر 19 سانتی متر از آخرین پله یا فرود تا بالاترین نقطه سقف اتاق است .

عرض راه پله :

اگر از پله ‌ها بالا یا پایین می ‌روید ، عرض راه پله ، فاصله دو طرفه است . اندازه گیری استاندارد برای هر عرض پله 91 سانتی متر است ، به استثنای نرده ها .

عمق کف پله :

عمق کف پله فاصله فضایی بین لبه جلویی یک پله ( قسمت کوچکی از کف که کمی بالاتر از رایزر پایین می شود ) تا لبه جلوی پله بعدی است . اندازه گیری عمق کف پله 25 سانتی متر است و نباید کمتر شود . محققان نشان می ‌دهند که کمی عمق بیشتر کف می ‌تواند از حوادث خطرناک راه پله جلوگیری کند .

نوک پله :

نوک پله به جلوگیری از فرسودگی سریع پله های چوبی شما کمک می کند . دماغه روی پله های شما نیز یک ویژگی ضد لغزش ارائه می دهد که از سر خوردن و افتادن جلوگیری می کند .

یک نوک پله منحنی بهترین حالت را دارد در 3 سانتی متر یا با شعاع انحنای 40 سانتی متر که نباید از آن تجاوز کند . بنابراین تخمین دماغه پله بالاتر از 3 سانتی متر و حداقل 5 سانتی متر نیست .

ارتفاع رایزر پله :

رایزرها قطعات عمودی کف پله ها هستند . بیشتر پله های خانه برای هر پله یک بالابر دارند . با این حال ، برخی از طرح ‌های پله ‌های چوب سخت نیازی به بالابر ندارند ، به عنوان مثال ، پله ‌های عرشه در فضای باز یا پله‌ های شناور .

ارتفاع بالابر نباید بیشتر از 18 سانیت متر باشد . همچنین ، اگر بالابرهای مختلفی در پله ها وجود دارد ، نباید از 7 سانتی متر بیشتر شود . به خاطر داشته باشید که این اندازه‌ ها منهای دونده یا فرش هستند .

نرده ها :

حتی پله هایی با حداقل چهار پله حداقل به یک نرده نیاز دارند . بنابراین ، نرده ها باید در 86 سانتی متر تا 96 سانتی متر از بالای رایزر قرار داشته باشند . نرده ها در هر راه پله بسیار مهم هستند . بنابراین مطمئن شوید که محاسبات شما درست است تا ریل ها به درستی به کارِ خود عمل کنند .

مرحله دوم – مواد خود را جمع آوری کنید :

پس از تعیین محیط ها ، زمان جمع آوری مواد لازم است . یک نکته اضافی این است که می توانید پله های چوبی از قبل برش خورده را خریداری کنید . همیشه قبل از برش یا خرید هر قطعه ، دو بار اندازه گیری کنید . همچنین از هر تخته ای که شکاف یا تاب خورده است خودداری کنید .

مرحله سوم – ریسمان ها ( محور , شمشیری ) را نصب کنید :

برای نصب ریسمان‌ ها ، باید گل میخ‌ های افقی را در داخل دیوار پیدا کنید ، جایی که ریسمان را ثابت می‌ کنید . سپس ریسمان را روی خطی که قبلا روی دیوار کشیده اید قرار دهید . در نهایت ، قبل از اتصال سیم به دیوار ، باید از تنظیم یا تراز بودن آن اطمینان حاصل کنید .

در حین اطمینان از ضربه زدن به گل میخ ، نخ را به گل میخ های دیوار میخ کنید . می ‌توانید از بریس ‌ها برای محکم کردن بند از بالا به زمین استفاده کنید ، یا ممکن است یک مته و پیچ‌ های عرشه برای شما کافی باشد . فقط باید سیم را از قبل سوراخ کنید تا از شکافتن آن جلوگیری کنید .

بعد ، شما باید رشته دوم را برای عرض و ارتفاع تراز کنید . اگر دیوار دیگری برای ساپورت آن وجود دارد ، می توانید از روش ثابت کردن سیم اول پیروی کنید . در غیر این صورت ، باید تخته های بیشتری را برای پشتیبانی از آن ببرید .

رایزر را نصب کنید .

مرحله چهارم – رایزرها ، کف ها و نرده ها را نصب کنید :

هنگامی که ریسمان در جای خود قرار گرفت ، باید شروع به نصب رایزرها ، کف ها و در نهایت ، نرده ها کنید . تعمیر رایزرها و کف ها را از آخرین مرحله شروع کنید . بنابراین ، ابتدا باید رایزر را قبل از قرار دادن کف روی آن وصل کنید .

قبل از اینکه به قسمت بعدی بروید ، مطمئن شوید که رایزر و کف به درستی تراز و مناسب هستند . نکته مهم این است که تعادل رایزر و کف را به طور همزمان تضمین کنید . اگر نه ، کار بیشتری برای خود ایجاد خواهید کرد .

هنگامی که رایزرها و کف در جای خود قرار گرفتند ، باید نرده را نصب کنید . نرده به عنوان یک محافظ عمل می کند و در عین حال جذابیت پله ها را تکمیل می کند تا به خانه شما چشم اندازی زیبا ببخشد .

هنگام نصب نرده ، مطمئن شوید که با ریسمان موازی است . نرده نیز باید 86 سانتی متر تا 96 سانتی متر بالاتر از ریسمان باشد .

مرحله پنجم و آخر – نصب چوب سخت روی پله ها :

به طور معمول ، شما از تخته سه لا برای ساختن پله ها استفاده می کنید و بعداً آنها را با هر چوب سختی که انتخاب می کنید لایه برداری می کنید . در ادامه نحوه نصب لایه چوب سخت روی پله ها آورده شده است .

اندازه گیری و برش چوب سخت :

برای نصب چوب های سخت روی پله ها ، باید اندازه گیری کنید و مشخص کنید که کجا روی کف ها و بالابرها را می برید . سپس پس از اندازه گیری ، پله ها را با استفاده از جاروبرقی کاملا تمیز کنید . شما همچنین می توانید قبل از اندازه گیری نقطه مورد نیاز برای برش ، تمیز کردن را انجام دهید .

سپس ، برای برش چوب سخت به تناسب کف ها و بالابرها ، از یک اره میتر استفاده کنید . در نهایت برای رسیدن به لبه دقیق از آسیاب استفاده کنید.

وقت آن است که رایزرها را اصلاح کنیم :

برای اینکه رایزرها را به درستی بچسبانید ، پشت اولین رایزر یک چسب ساختمانی بزنید . سپس ، قبل از استفاده از میخ کوب برای قرار دادن آن در جای خود ، مطمئن شوید که رایزر موقعیت خوبی را حفظ می کند .

فرآیند چسباندن را ادامه دهید :

فرآیند چسباندن با اولین بالابر متوقف نمی شود . می ‌توانید از یک پتک لاستیکی برای تراز کردن پله ‌ها در محل خود به آرامی استفاده کنید . در جاهایی که نیاز دارید از شیلنگ استفاده کنید و مطمئن شوید که پله با همسطح جعبه است .

فرآیند نصب چوب سخت را آماده کنید :

زمانی که مطمئن شدید تمام پله ها سر جای خود هستند ، باید منتظر بمانید تا چسب خشک شود . سپس سطح را سنباده بزنید و پله ها را با جاروبرقی یا جارو تمیز کنید . پس از تمیز کردن پله ها ، می توانید اقدام به اعمال رنگ و پوشش پلی اورتان کنید .

در صورت تمایل می توانید چوب های سخت را رنگ کنید و به سراغ ایده های دیگر طراحی پله های چوبی بروید . شما می توانید آن را به همان شکلی که هست رها کنید . همه اینها یک انتخاب است زیرا پله ها هنوز در خدمت هدف اصلی خود هستند .

نکات ایمنی :

نکات ایمنی و در نظر گرفتن نصب پله های چوبی …

دانستن نحوه قرار دادن چوب های سخت روی پله ها تا زمانی که قوانین پیشگیری از خطرات مناسب را اعمال نکنید کافی نیست . به طور کلی ، هنگام ساخت هر چیزی مانند پله ها ، اشتباهات کوچک یا تصادفات احتمالی از شما دور هستند . اگر نمی دانید چگونه چوب سخت را روی پله های خود نصب کنید ، با یک پیمانکار تماس بگیرید تا به شما کمک کند .

اگر مسیر خود را می ‌روید ، می‌ توانید با آماده شدن برای مسیر پیش رو و در نظر گرفتن گزینه‌ های ایمن ‌تر برای رسیدن به نتیجه ، از این حوادث جلوگیری کنید . برخی از نکات ایمنی را که می توانید برای نصب پله های چوبی سخت رعایت کنید ، در ادامه مشاهده می کنید .

مناطق کار را تمیز نگه دارید :

یک منطقه کاری تمیز ، ذهنیت کاری روشن را تقویت می کند . یک ذهن روشن به شما کمک می کند تا هنگام نصب چوب های سخت روی پله ها تمرکز کنید و بهترین عملکرد را داشته باشید .

محل کار را از شر هرگونه اقلام غیر ضروری خلاص کنید . محیط کار تمیز از صدمات ، زمین خوردن و افتادن ، رگ به رگ شدن ، رنگ پاشیدگی ، پارگی و سایر شرایط خطرناک جلوگیری می کند . بعد از هر مرحله می توانید با خارج کردن ضایعات محل کار را تمیز نگه دارید . یکی از اعضای خانواده یا دوست می تواند به شما کمک کند .

وسایل ایمنی :

هنگام نصب پله های چوبی باید از خود محافظت کنید . برای محافظت از سر و کف دست باید از کلاه ایمنی و دستکش استفاده کنید . همچنین می توانید از عینک محافظ روی صورت خود استفاده کنید تا از چشمان خود در برابر خطر محافظت کنید .

اگر چوب ‌بر دارید ، آن را بپوشید تا بهترین محافظت را از پوست خود داشته باشید . بدن و سلامت شما بهترین دارایی شماست ، بنابراین باید با استفاده از بهترین تجهیزات حفاظت فردی) ( PPE از آن به خوبی محافظت کنید ، حتی در هنگام نصب پله های چوبی .

ابزارهای مناسب :

مجموعه مناسب ابزار و مواد ، همیشه نصب چوب سخت را آسان تر می کند . ساخت و ساز بدون ابزار مناسب خسته کننده تر خواهد بود و نتیجه نهایی جذاب به نظر نمی رسد . اگر مراقب نباشید ، استفاده از ابزار نامناسب می تواند شما را با صدماتی جدی مواجه کند .

مدیریت خطر :

اگر متوجه چیزی با گرایش خطرناک شدید ، کار را متوقف کنید و فوراً به وضعیت رسیدگی کنید . همچنین ، مطمئن شوید که به اطرافیان خود هشدار داده اید تا مطمئن شوید که اوضاع تحت کنترل است .

نورپردازی :

اطمینان حاصل کنید که فضای ساخت و ساز دارای نور مناسب است . با نور کافی می توانید بدون آسیب رساندن به خود کار کنید . همچنین می توانید برای زیبا جلوه دادن پله های خود نورپردازی خوبی نصب کنید .

تخصص درست :

ساخت راه پله و نصب چوب های سخت روی آنها یک فرآیند فنی است که نیاز به تخصص مناسب دارد . یک فرد با تجربه ایده های بهتر و مجموعه مهارت های مناسبی برای ساخت و نصب چوب های سخت روی پله ها خواهد داشت . تماس با متخصص یکی از بهترین راه ‌ها برای نصب آسان چوب بر روی پله ‌ها است .

هزینه نصب پله های چوبی :

استفاده از روش‌ های خانگی برای نصب پله‌ های چوبی بدون شک ارزان ‌تر است ، اما ممکن است در دراز مدت هزینه بیشتری برای شما داشته باشد . اگر مهارت و تجربه مناسبی ندارید ، ممکن است در هنگام نصب پله های چوبی مرتکب اشتباهات پرهزینه شوید .

ساخت پله و نصب چوب سخت بخش های حساس خانه شما هستند ، بنابراین باید اندازه گیری ها و پیش بینی ها را به درستی انجام دهید . یک اشتباه جزئی در فرآیند اندازه گیری و محاسبه ممکن است پرهزینه باشد .

اگر نمی دانید چگونه چوب سخت را روی پله های خود نصب کنید ، باید برای کمک با یک مشاور حرفه ای تماس بگیرید .

هزینه واقعی نصب پله های چوبی :

مبلغی که برای نصب چوب سخت روی پله های خود پرداخت می کنید به عوامل خاصی بستگی دارد . فهرستی از آنها را در ادامه مشاهده کنید :

تعداد مراحل :

اکثر خدمات نصب چوب سخت از شما بر اساس تعداد مراحلی که نیاز به نصب چوب سخت در خانه شما دارند ، هزینه دریافت می کنند .

نکته نهایی :

نصب پله های چوبی به زیبایی خانه شما می افزاید ، اما هزینه دارد . اگر خودتان نصب را انجام دهید ، می توانید هزینه را به حداقل برسانید . اما برای رسیدن به بهترین نتیجه نیاز به سطح مناسبی از مهارت و تخصص دارد .

در این مقاله ، ما با ارائه پله ها و قطعات چوبی سخت با قیمت مقرون به صرفه ، هزینه نصب پله های چوب سخت را مقرون به صرفه تر می کنیم . محصولات ما درجه یک و بسیار مقرون به صرفه هستند .

همین امروز با ما تماس بگیرید !

نویسنده : نیلوفر پاکزاد

منبع نوشته: https://lvflooring.ca/how-to-install-hardwood-stairs/ https://ashwood.ir/stairs-47/

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم