نقش خانه میزبان هنر منبت کاری

شرکت ماهون چوب قم

نقش خانه میزبان هنر منبت کاری

هنگامی که مردم عادی شروع به حکاکی و کندن روی چوب کردند موجب شد که منبت کاری به وجود آید هنری که از ۱۵۰۰ سال پیش تاکنون در ایران استفاده می شود و امروز در گوشه ای از میدان نقش جهان برای علاقه مندان به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، برخی از مورخان و باستان شناسان منبت کاری را به قبل از پادشاهی ساسانیان نسبت می‌دهند که می‌تواند نشان دهنده قدمت این هنر در ایران زمین باشد و حال در میدان نقش جهان که میزبان همیشگی گردشگران است نمایشگاهی از این هنر برپا شده است تا هنر منبت از یادها نرود هنری که با هیچ دستگاه و ماشینی ساخته نشده و دستان توانمند هنرمندان خالق آن‌ها بوده است.

محسن دهقان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا این نمایشگاه می‌گوید: آثار منبت چوب همگی کار دست است و به خواسته میراث این نمایشگاه برگزار شده تا از صنایع دستی به خصوص منبت حمایت شود.

مسئول برگزاری این نمایشگاه با بیان اینکه این آثار با چوب راش و گردو درست شده است ادامه می‌دهد: استقبال از نمایشگاه خوب بوده اما اگر محلی همیشگی برای این آثار باشد استقبال بهتری خواهیم داشت چرا که از نظر مسافران و گردشگران جای صنایع دستی چوبی در کنار صنایع دستی اصفهان به چشم می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه زنده نگه داشتن هنر منبت کاری و صنایع دستی چوبی بوده است.

به گزارش ایمنا، این نمایشگاه تا تاریخ ۲۹ شهریور ماه از ساعت ۱۰ لغایت ۲۰ در مکان نقش خانه هنرهای سنتی اصفهان واقع در میدان امام (ره)، جنب مسجد شیخ لطف اله مورد بازدید عموم قرار خواهد گرفت

منبع نوشته: https://khabari.org/article/2591734/نقش-خانه-میزبان-هنر-منبت-کاری

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم