نمایشگاه آثار معرق منبت در رشت برگزار می شود

شرکت ماهون چوب قم

نمایشگاه آثار معرق منبت چوب و صدف و تذهیب فتح ا… گلناری و رزاق صادقا از ۵ الی ۱۰ اردیبهشت ۹۴ در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت ، این نمایشگاه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت برگزار می گردد و شامل ۲۰ اثر معرق و منبت و ۵ اثر تذهیب می باشد که در ابعاد گوناگون در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

هنر معرق چوب یکی از رشته های نسبتا با قدمت صنایع دستی است. این نوع از هنر در ابتدا فقط با استفاده از یک چوب یک رنگ در میان چوبی دیگر انجام می شده است که با گذشت قرن ها و با شناخت و دسترسی آسان تر به چوب های رنگی و مواد مختلف و ابزارهای جدید این هنر بسیار گسترده تر و زیباتر از قبل گردید.

بدون اغراق می توان گفت که پیچیده ترین و سخت ترین و در عین حال زیباترین نوع معرق ، نوع معرق منبتی آن است که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد.

معرق منبتی ، محتاج به مهارت در چندین رشته از هنرهای صنایع دستی و غیره است و بدین سبب کمتر کسی به این نوع هنر روی آورده و در آن موفق می گردد.

نمایشگاه مذکور از ۵ الی ۱۰ اردیبهشت ۹۴ ، صبح و عصر ، در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت ، پذیرای علاقمندان به هنر خواهد بود.

فتح الله گلناری ، کار معرق ، طراحی و منبت را در آموزشگاه سازمان میراث فرهنگی در سال ۱۳۶۸ شروع و از آموزش اساتیدی بزرگ چون استاد زنگنه ، استاد تامسون ، استاد میر طیبی و استاد آزاد خانی به مدت چهار سال بهره برد.

این هنرمند ، در اولین نمایشگاه دوسالانه ی نگارگری سال ۱۳۷۲ در رشته معرق رتبه ی دوم را کسب کرد.

وی همچنین چندین نمایشگاه انفرادی در سوریه و لبنان برگزار کرده است. فتح ا… گلناری کارهای بسیاری نیز برای اتحاد کتاب عرب و روسای جمهوری چندین کشور عربی انجام داده است.

نمایشگاه-آثار-معرق-منبت-در-رشت-برگزار-می-شود

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم