نکات مهم در سفارش کابینت

شرکت ماهون چوب قم

کابینت با اشغال بخش عظیمی از دیوارها و کف، یکی از تاثیرگذارترین عوامل در دکوراسیون آشپزخانه محسوب می‌شود، بنابراین دقت در خرید و نصب آن بسیار با اهمیت است.نکات زیر اطلاعاتی درخصوص نوع رنگ، طرح، کاهش هزینه‌ها و چگونگی استفاده بهینه از فضای آشپزخانه را در هنگام خرید کابینت در اختیار شما قرار می‌‌دهد:

۱- در کابینت‌هایی که در آنها MDF است سعی کنید از دو رنگ تجاوز نکنید، ولی در کابینت‌هایی که در آنها پروفیل(قاب دار) است دورنگ یا سه رنگی که با هم هارمونی داشته باشند، کار شما را بسیار جذاب خواد کرد و البته در آشپزخانه‌هایی که سقف کوتاهی دارند می‌توان HPLیا همان داخل قاب را چوبی انتخاب کرد که راه‌های عمودی داشته باشد. سعی کنید در کابینت‌های پروفیل از HPL‌کرکره‌ای استفاده نکنید زیرا اگر آلودگی و روغن موجود در آشپزخانه به شیار کرکره‌ها نفوذ کند،‌تمیز کردن آن بسیار دشوار یا گاهی غیرممکن است. اگر بدنه کابینت‌های خود را لترون انتخاب کرده‌اید،یادتان باشد حتما بدنه زیر سینک خود را MDF استفاده کنید.

۲- اگر فضای منزل شما کوچک است و جایی برای قرار دادن میز نهار خوری ندارید، می‌توانید قسمتی یا تمام پیشخوان را به صورت میز بسازید تا هم در بزرگ به نظر رسیدن آشپزخانه به شما کمک کند و هم اینکه صاحب یک میز نهار خوری در فضای کوچک شده باشید. لازم به ذکر است که جنس این میز می‌تواند از شیشه یا چوب باشد.
۳- رنگ‌هایی که شما برای کابینت انتخاب می‌کنید بسیار مهم است.همواره بیش از دو رنگ استفاده نکنید. بهره‌گیری از رنگ‌های مکمل کار شما را بسیار جذاب خواهد کرد. می‌توانید برای فضاهای کوچک و کم نور، از رنگ‌های روشن و گرم یا تلفیقی از رنگ سرد و گرم که رنگ گرم آن غالب‌تر باشدبه کار برید. از رنگ‌های بسیار تند مانند قرمز، آبی کاربنی و… استفاده نکنید زیرا رنگ‌هایی از این قبیل در مدت زمان کوتاهی چشم را خسته خواهد کرد و دیگر آن لذتی که در روزهای اول از دکوراسیون آشپزخانه‌تان می‌بردید نخواهید برد.
۴- اگر فضای آشپزخانه شما سقفی کوتاه دارد سعی کنید از چوب‌هایی که خطوط عمودی دارند و دستگیره‌های بلندی که به صورت عمودی نصب شده‌اند استفاده کنید.
۵- در صورتی که آشپزخانه شما سقفی بلند دارد، سعی کنید از چوب‌هایی با خطوط افقی استفاده کنید. البته برای سقف‌های بلند، نمونه آن سقف کاذبی که در عکس مقابل می‌بینید بهترین گزینه است.

منبع:http://www.woodkala.com/

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم