وزیر صنعت: صنعت چوب نیازمند برند سازی است

شرکت ماهون چوب قم

وزیر صنعت: صنعت چوب نیازمند برند سازی است

همدان- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعت چوب برای توفیق در امر صادرات نیازمند برند سازی است.

رضا رحمانی روز جمعه در حاشیه بازدید از فیلتر سرکان در شهرستان تویسرکان بیان کرد: صنایع کوچک به تنهایی نمی توانند در این بازار رقابت کنند اما اگر در قالب یک برند تولید شوند و بازاریاب حرفه ای داشته باشند توان رقابت خواهند داشت.

وی اضافه کرد: توان و ظرفیت تولیدی کشور در زمینه مبل و منبت و صنعت چوب یک ظرفیت قابل توجهی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در سال های گذشته به ویژه سال ۹۷ واردات در این حوزه به یک سوم کاهش یافته است در حالیکه صادرات تا سه برابر افزایش یافته است.

رحمانی ادامه داد: ایران در زمینه صنعت چوب در جایگاه خودمان نیست با این توضیح که تجارت جهانی این صنعت حدود ۱۳۰ میلیارد دلار است و ایران با یک درصد وسعت و جمعیت جهان سهم اندکی از این رقم دارد.

وی بیان کرد: امروز با حضور در همدان از نزدیک بر واحدهای تولید مبل و منبت نظارت کرده تا موانع پیش روی این صنعت را از نزدیک شناسایی و برای رفع آنها با تشکیل یک کارگروه ویژه چاره اندیشی شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در زمینه تامین مواد اولیه و چوب مشکل داریم همچنین شرکت های صادراتی تاکنون ضعیف عمل کردند بنابراین حمایت و تقویت این شرکت های صادراتی دستور کار قرار گرفته است.

رحمانی اضافه کرد: شهرک های تخصصی خوشه مبل و منبت در شهرستان های ملایر و تویسرکان دایر است و برنامه وزارتخانه می تواند ایران را به جایگاه خود نزدیک کند.

وی بیان کرد: ظرفیتی برای اشتغال و تولید ملی در اینجا وجود دارد که این ظرفیت در طول سالیان گذشته تاکنون فراهم شده است که نمونه آن هزاران نیروی ماهر در این عرصه فعال هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: هر منطقه ای از کشور دارای ظرفیت و توانمندی هایی است که ثبت ملی شده اند و در جهان نیز این توانمندی و ظرفیت ها پذیرفته شده هستند.

رحمانی اضافه کرد: در شرایط جدید صنعت مبل، میانگین توان افزایی بیشتر از دیگر صنایع دارد و از توان هنر انسان در این بخش بکار گرفته شده چراکه ارزش افزوده ایجاد می کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: تولیدات این هنر صنعت می تواند در بازار داخلی عرضه شود همچنین بازارهای خارجی را نیز از آن خود کند.

رحمانی ادامه داد: ایران در تولید اقلام مختلف توان خوبی دارد اما باید هم افزایی داشته باشند و در کنار آن حمایت و تقویت شوند.

منبع نوشته: https://www.irna.ir/news/83439258/وزیر-صنعت-صنعت-چوب-نیازمند-برند-سازی-است

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم