پیگیر ثبت جهانی منبت ملایر هستیم

شرکت ماهون چوب قم

پیگیر ثبت جهانی منبت ملایر هستیم

استاندار همدان با بیان اینکه در رابطه با مبل و منبت یکی از شهرهای استان برداشت اشتباهی از صحبت های من شده است گفت: ظرفیت مبل و منبت ملایر بی بدیل است و به همین دلیل به دنبال ثبت جهانی این هنر صنعت هستیم.

به گزارش نافع، سیدسعید شاهرخی پنجشنبه شب در حاشیه بازدید از چند طرح صنعتی ملایر در جمع خبرنگاران بیان کرد: منبت ملایر همتا ندارد و اراده، عزم، چیره دستی و توانمندی که در گستردگی این هنر وجود دارد، در هیچ جای دنیا ندیده ایم.

وی با بیان اینکه عنوان شهر ملی منبت برای ملایر کافی نیست، افزود: باید از این مرحله فراتر رویم و با توجه به شاخص ها و توافقی که بین ما و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ایجاد شد، با حضور نماینده سازمان جهانی صنایع دستی در ملایر، بتوانیم جشن جهانی شدن منبت را بگیریم.

استاندار همدان ابراز امیدواری کرد: به زودی دومین برند جهانی را پس از ثبت جهانی انگور در سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) برای ملایر بگیریم و این افتخار بزرگی برای استان و این شهرستان است.

شاهرخی خاطرنشان کرد: خیلی در این زمینه تنگ نظر نیستیم که دیگران عنوان روستا یا شهر ملی منبت را بگیرند، منبت ملایر دیگر جهانی شده است.

وی گفت: قول قطعی را در این زمینه گرفته ایم و مصمم هستیم که شهریور امسال پس از حضور نماینده سازمان جهانی صنایع دستی و محقق شدن تعهدات ما و سازمان میراث فرهنگی، منبت ملایر به صورت رسمی جهانی شود و جشن آن را برگزار کنیم.

استاندار همدان ادامه داد: با توجه به جدیت فرماندار ویژه ملایر، نمایندگان مجلس و هماهنگی که بین ارگان ها و فعالان این صنعت ایجاد شده است، به طور قطع این اتفاق رقم می خورد که آخرین هماهنگی را با رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور داریم.

شاهرخی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره مبل و منبت ملایر از ۲۱ مرداد تاکید کرد: باید شایستگی های ملایر را با برگزاری رویدادهای مهم به نمایش بگذاریم.

وی از خبرنگاران درخواست کرد: کمک کنید کسی حاشیه ای برای منبت ملایر درست نکند، چراکه این حاشیه ها به نفع شهر ملی منبت نیست، در حالیکه این سیاست را در کل استان نیز اعمال کرده ایم.

به گزارش ایرنا، سال ۹۶ ملایر با دارا بودن بیش از چهار هزار کارگاه و فعالیت بیش از هشت هزار هنرمند به طور مستقیم و بیش از ۲۵ هزار تن به صورت غیر مستقیم به عنوان شهر ملی منبت ثبت شد و در حال حاضر پرونده ثبت جهانی منبت آن در دست پیگیری است.

منبع نوشته: http://nafee.ir/news/37254/%D9%BE%DB%8C%DA%AF%DB%8C%D8%B1-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%A8%D8%AA-%D9%85%D9%84%D8%A7%DB%8C%D8%B1-%D9%87%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%85

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم