چگونه MDFرا ضد آب کنیم؟

شرکت ماهون چوب قم

استفاده از ام دی اف برای ساخت کابینت می تواند جلوه ای بسیار زیبا به آشپزخانه شما بدهد و شما بتوانید یک فضای خاص و مطابق با سلیقه خود داشته باشید. اما این موضوع را باید در نظر داشته باشید که ام دی اف در برابر آب و رطوبت آسیب پذیر است و در صورتی که از آن به درستی مراقبت نکنید ممکن است همه هزینه های شما برای ساخت کابینت به هدر برود. از طرفی کابینت های ام دی اف فضای بین سینک ظرفشویی، یخچال، اجاق گاز و… را پر می کند و همین باعث می شود که همیشه در معرض خطر رطوبت و خیس شدن باشد؛ در صورتی شما از کابینت های خود مراقبت نکنید علاوه بر این که باعث از بین رفتن جلوه و زیبایی آن ها می شوید، محل مناسبی برای رشد باکتری ها و قارچ ها آماده می کنید که این قضیه در آشپزخانه اصلا قابل قبول نیست!


امروزه راه های زیادی برای جلوگیری از نم کشیدن و رسیدن آب به ام دی اف وجود دارد که به روز ترین آن ها استفاده از فناوری نانو می باشد. فناوری نانو پلی اتیلن برای ضد آب سازی کابینت های ام دی اف مورد استفاده قرار می گیرد با استفاده از سنتز های اکسید تیتانیوم از بروز قارچ و تجمع باکتری ها هم جلوگیری می کند. این مواد که از نانو ذرات ساخته شده اند چسبندگی بسیار بالایی دارند و به راحتی به ام دی اف و چوب می چسبند و با ضد آب کردن آن ها باعث بالا رفتن دوام کابینت می شوند. در ادامه در این خصوص بیشتر بحث خواهیم کرد

ام دی اف های ضد آب چه مزایایی دارند؟

زمانی که شما با استفاده از تکنولوژی نانو نانو پلی اتیلن برای ضد آب سازی ام دی اف استفاده می کنید، ورق های ام دی اف در برابر رطوبت و نم به طور کلی ایزوله می شوند. همین باعث میشه که قارچ ها و باکتری ها فرصت رشد و تکثیر پیدا نکنند. این مورد علاوه بر این که عمر مفید کابینت های ام دی اف اشپزخانه شما را افزایش می دهد، باعث می شود که اصول بهداشتی را نیز بهتر رعایت کرده باشید. ورق های ام دی اف ضد آب گزینه های بهتری برای کابینت سازی هستند، اما طبیعتا قیمت آن ها نسبت به ورق های ام دی اف عادی بیشتر است.

چطور کابینت های ام دی اف را ضد آب می کنند؟

به طور کلی سه راه برای ضد آب سازی کابینت های خود پیش رو دارید که در ادامه این روش ها را با هم به صورت کوتاه مرور می کنیم:

  • اولین روش که در مورد آن با هم صحبت کردیم این است که برای ساخت کابینت ها از ورق های ام دی اف نانو و ضد آب استفاده کنید، این روش بهترین و اصولی ترین روش برای داشتن کابینت های ام دی اف ضد آب است.
  • شما می توانید مایع یا محلول مخصوص ضد آب سازی را خریداری کنید و هر قسمتی از کابینت های ام دی اف خود را که به نظرتان در معرض رطوبت است را ضد آب کنید. به این صورت که ابتدا محل مورد نظر خود را ضد آب و پاکسازی می کنید، سپس آن قسمت را با دقت خشک کرده و محلول ضد آب کننده را به قسمت مورد نظر خود اسپری می کنید. ذرات نانو موجود در این محلول به راحتی روی ام دی اف و قسمت هایی که برشکاری شده و امکان جذب رطوبت را دارند می نشیند و این قسمت ها را به شکل کامل ضد آب می کند. همانطور که دیدید این روش بسیار ساده و بی دردسر است و به راحتی می تواند در خانه این کار را انجام دهید.
  • نوعی روغن مخصوص برای ضد آب کردن قسمت های برشکاری شده ام دی اف وجود دارد و به این صورت است که بیشتر در کارگاه های ساخت کابینت مورد استفاده قرار می گیرد و وقتی از آنها استفاده می شود دیگر نیازی به استفاده از روش هایی مانند آب بندی با چسب آکواریوم نیست. البته به هیچ نمی توان کیفیت آب بندی این روش را تضمین کرد.

امیدواریم که این مطلب اطلاعات مناسبی در اختیار شما قرار داده باشد و بتوانید با استفاده از روش هایی که گفته شد کابینت های ام دی اف خود را از خطر خراب شدن در اثر آب و رطوبت حفظ کنید.

منبع نوشته: https://www.echoob.com/

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم