۱۱ طراحی زیبا و کارآمد برای میز کار

شرکت ماهون چوب قم

۱۱ طراحی زیبا و کارآمد برای میز کار
کتابخانه و اتاق کار: شاید وقتی به میز تحریر فکر می‌کنیم اولین کلمه‌ای که به ذهن برسد «کاربردی» باشد. و با این که میز تحریر قرار است یک کارکرد عملی داشته باشد دلیلی ندارد که در کنار آن زیبا، براق و حتی صورتی رنگ نباشد.در این مطلب طراحان داخلی میز های متفاوتی طراحی کرده اند که ویژگی های هر یک را از زبان خودشان می خوانیم. این ایده‌ها به شما کمک خواهند کرد که به هر دوجنبه‌زیبایی و کاربردی بودن دست پیدا کنید.

۲b0183b60c8fd2b7_4646-w800-h532-b0-p0--contemporary-home-office

صاف و ساده و در عین حال کاربردی. آماندا گیتس، از شرکت معماری داخلی AB Home می‌گوید: «من این میز را به طور مشخص برای خودم و برای پاسخگویی به نیازهای خاص خودم سفارش دادم. میزهای سنتی معمولا از موادی با کیفیت نه چندان خوب ساخته می‌شوند و دقت چندانی در طراحی‌شان صورت نگرفته است. من چیزی می‌خواستم که هم ساده بوده، هم به آسانی تمیز شود و هم تصویر زیبایی داشته باشد.»

او در ادامه می‌گوید طراحی دفتری باید نمایشگر نوع کار و فعالیت شما باشد: «من با نقشه زیاد سر و کار دارم و نیاز به میز تحریری داشتم که بتوان روی آن چند کار همزمان مثل خواندن نقشه، کاغذبازی، دیدن نمونه‌ها، برگه‌های رنگ، نمونه‌های پارچه و غیره را انجام داد و علاوه بر این‌ها فضای کافی برای یک کامپیوتر و صفحه کلیدش هم داشته باشد.»

این میز تحریر از فولاد، چوب درجه یک و لمینیت درست شده و به گفته گیتس یکی از عناصر طراحی دفترش است که بیشترین پرس و جو در مورد آن صورت می‌گیرد.

۷۲f1396b0e062f46_5353-w800-h532-b0-p0--rustic-home-office

طبیعت را وارد کنید. تینکه تریگز، از شرکت Artistic Designs for Living، می‌گوید: «این میز تحریر مارک Restoration Hardware است و شاخه‌های کنار تصویر هم از درختی که قرار بود در حیاط قطع شود تا فضا برای یک تراس باز شود، بریده شده‌ بودند. ما هیچ وقت دوست نداریم درخت‌ها را قطع کنیم و برای همین فکر کردیم اگر بخشی از درخت را در دفتر نگه داریم یادآور خوبی از چرخه زندگی، طبیعت و چیزهایی که بخاطرشان زندگی می‌کنیم خواهد بود.»

d331c1990ae8a5ee_1000-w800-h495-b0-p0--modern-home-office

قایم موشک بازی کنید. راجر هرش، معمار می‌گوید: «ما این میز تحریر را به طور خاص به گونه‌ای طراحی کردیم تا کاملا متناسب نیازهای مشتری و نیازهای فضا باشد. این فضای دفتری در خانه، بخشی از اتاق نشیمن بود و به همین دلیل ما به دنبال چیزی بودیم که هم کاربردی باشد و بتوان رویش را حسابی شلوغ کرد و هم بتوان بعد از استفاده آن را راحت بست و دوباره حالتی مینیمال و تمیز به خود بگیرد.»

او می‌گوید: «طراحی خاص ما برای یک تخته «شناور» از چوب ساج، با رویه‌ای که باز می‌شود و کشوهایی باریک، نیازهای کاربردی ما را برای داشتن یک فضای کاملا کارآمد، که هم لپ‌تاپ روی آن قرار گیرد و هم یک تخته برای سنجاق کردن کاغذ داشته باشد برآورده می‌کرد و در عین حال به مشتری اجازه می‌داد تا به سادگی دفتر خانگی خود را تعطیل کرده و یک فضای زیبا و تمیز در اتاق نشیمنش داشته باشد.»

a4d1fa4b0ebd4b66_2894-w422-h594-b0-p0--contemporary-kids

با صورتی قشنگش کنید. شرلی میزل از شرکت MHouse می‌گوید: «این میز تحریر در ابتدا برای اتاق نشیمن طراحی شده بود ولی بعد صاحبان خانه یک پیانوی کودک خریدند و باید میز به جای دیگری برده می‌شد و جای مناسب خود را در اتاق دختر خانواده پیدا کرد.»

او در ادامه می‌گوید: «از آنجایی که این میز تحریر برای اتاق نشیمن طراحی شده بود طراحی پیچیده‌ای داشت که باربارا بری آن را انجام داده بود. برای آنکه میز تحریر با بقیه اتاق خواب متناسب شود و تناسب بیشتری هم با سن صاحبش پیدا کند من آن را با صورتی آدامسی رنگ کردم.»

۹۵a1e6560a492357_1000-w800-h600-b0-p0--traditional-home-office

یک مرکز اطلاعات ایجاد کنید. دیوید نایمن، معمار، می‌گوید: «این دفتر کوچک جایی است که ما نام مرکز اطلاعات خانه را به آن داده‌ایم. از آنجایی که کامپیوتر تبدیل به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی ما شده ایجاد یک مرکز اطلاعات در طبقه اصلی یک خانه دیگر یک استاندارد به شمار می‌رود.»

او در ادامه می‌گوید: «مرکز اطلاعات جایی است که شما کامپیوترها را در آن روشن نگه می‌دارید، جایی برای اتصال تلفن‌هایتان تعریف می‌کنید و چاپگرتان را در طبقه‌ای از آن جا می‌دهید. این جا جایی است که فرزندان شما تکالیف خود را انجام می‌دهند، والدین به حساب‌ها رسیدگی می‌کنند و می‌توانید برای چک کردن یک رسید یا یافتن پاسخ به پرسشی که سر میز شام مطرح شده به آن مراجعه کنید. این اتاق درهایی کشویی دارد و بدین ترتیب می‌توانید در صورت نیاز به فضایی خصوصی یا وقتی نمی‌خواهید مهمانانتان توده نامه‌های روی میز را ببینند، درها را ببندید.»

۳۷۷۱d2e10f3d1774_5274-w422-h602-b0-p0--modern-home-office

برحسب نیازهای خانواده خود طراحی کنید. الکسیس لین، از استودیو طراحی لین می‌گوید: «صاحبان این خانه سه کودک بین سنین ۷ تا ۱۲ سال داشتند و فضایی می‌خواستند که برای کودکان محیطی آرام برای مطالعه و انجام تکالیفشان فراهم کند.»

او در ادامه می‌گوید: «با گذاشتن این دو میز تحریر پشت به پشت هم، من توانستم فضایی ایجاد کنم که به اندازه کافی برای نشستن همه آن‌ها در کنار هم بزرگ بوده و کودکان بتوانند در آن به هم کمک کنند. چوب صیقل خورده میزها به خوبی با فرش زیرشان و دیوارهای خاکستری روشن اتاق هماهنگ بود و فضایی روشن و ساحلی ایجاد می‌کرد که صاحبان خانه را به یاد هاوایی می‌انداخت.»

مدرن را با سنتی ترکیب کنید. جان لوم، معمار، می‌گوید: «ما با همکاری مشتری‌مان این میز تحریر را به دلیل شکل خاص و طراحی اورگانیک آن انتخاب کردیم. در اصل این میز سه گوش برای دفاتر مدیران Espirit طراحی شده بود و در کنار یک ست میز کنفرانس مشابه قرار می‌گرفت.»

او ادامه می‌دهد: «شکل اورگانیک میز تضادی خوبی با حالت رسمی و فضای تو رفته پنجره دارد و به صاحب خانه اجازه می‌دهد تا بصورتی زاویه‌دار نشسته و از منظره لذت ببرد و فضای یکدست داخلی تبدیل به یک ترکیب‌بندی پویا شود.»

c9a1bc370e36bcc9_0473-w422-h634-b0-p0--contemporary-bedroom

طراحی را ساده نگه دارید. جودی روزن از شرکت طراحی جودی روزن می‌گوید: «این میز تحریر پس از فکر زیاد میان یک مدل L شکل و یک مدل شناور انتخاب شد. نتیجه نهایی این است که همه پرونده‌ها و لوازم دفتری، از جمله چاپگر، پشت درهای کمد قرار گرفتند و میز تنها به عنوان محل قرارگیری کامپیوتر و چند ورق کاغذ مورد استفاده قرار می‌گیرد.»

c5617d2f0dadc3b8_7376-w422-h634-b0-p0--contemporary-home-office

انواع چوب را با هم ترکیب کنید. مایکل فالن از گروه طراحی مایکل فالن می‌گوید «ما برای این که بتوانیم تصویری جذاب ایجاد کرده و در عین حال از بودجه تعیین شده فراتر نرویم دو گونه مختلف چوب را در این میز و محیط دفتری به کار بردیم. از چوب راه‌راه به مقدار کمی استفاده شده تا تاثیرش بیشتر باشد و بقیه قفسه‌ها با چوب توسکا کار شده و این دو کنار هم حالتی متضاد و مکمل پیدا کرده‌اند.»

۷f1112f20b7c35b7_1000-w800-h600-b0-p0--traditional-home-office

حقوقی‌اش کنید. لورا بندیک، از DesignStudioB می‌گوید: «این میز تحریر در یک خانه نمایشگاهی که من حدود ده سال پیش طراحی کردم به نمایش گذاشته شده بود.» فضای مورد نظر یک دفتر خانگی در خانه‌ یک وکیل بود.

او ادامه می‌دهد: «من می‌خواستم یک میز تحریر به سبک میزهای شرکا طراحی کنم که در آن چند نفر بتوانند با هم روی یک پروژه کار کنند و در عین حال برای ملاقات با موکلان هم به اندازه کافی رسمی به نظر برسد. بخش جلوی میز تحریر برای نگهداری کتاب‌های حقوقی استفاده می‌شود و رویه میز با شکلی خاص و با استفاده از گرانیت مشکی خالص طراحی شده بود و تصویر مورد نظر را کامل می‌کرد.»

۱۷۰۱۲۲f30911fcc4_1000-w422-h634-b0-p0--modern-home-office

بگذارید آویزان باشند. جاناتان فلدمن از شرکت معماری فلدمن می‌گوید: «ما می‌خواستیم میز تحریر و قفسه‌ها را از دیوار آویزان کنیم تا اتاق سبک و باز بنظر برسد و در عین حال فضای کاری و قفسه‌های کافی و مناسبی هم وجود داشته باشند. این مکان قبلا یک گاراژ بوده که حالا تغییر کاربری داده شده بود. ما در گاراژ را نگه داشتیم و یک دیوار جدید با پانل‌های شفاف پلی‌کربنات در جلوی پنجره گاراژ قرار دادیم تا نور بتواند وارد فضا شود.»

منبع:http://www.chidaneh.com/

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم