۵ کارخانه تولید ام دی اف در گیلان احداث می‌شود.

شرکت ماهون چوب قم

استاندار گیلان با اشاره به در حال ساخت بودن پنج واحد MDF در استان، گفت: در حوزه بازسازی کارخانجات شالیکوبی اقدامات خوبی صورت گرفته است.
محمدعلی نجفی در جلسه اقتصاد مقاومتی استان در سالن اجتماعات شهید انصاری استانداری با تاکید بر اینکه در تدوین برنامه اقصاد مقاومتی استان به بخش کشاوری توجه شود، اظهار داشت: به مرکبات، چای، بادام زمینی، ابریشم و برنج استان در برنامه اقتصاد مقاومتی توجه شود.
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای ایجاد پویایی و تحرک در اقتصاد است، افزود: استان باید در تمام حوزه‌ها رشد کند و گیلان یک استان کشاورزی است و باید برای این امر برنامه ریزی اصولی انجام شود.
استاندار گیلان با بیان اینکه تغییر فرهنگ رفتاری در حوزه اقتصاد نیاز به برنامه های اصولی دارد، گفت: باید در آموزش‌ها و هدایت‌های کارشناسی با دقت و اصول عمل شود.
نجفی با تصریح بر اینکه در حوزه اقتصادی شدن برنج باید برنامه ها کاربردی و دقیق باشد تصریح کرد: باید بررسی شود که برنج‌های که در انبارها و جود دارد توسط چه کسانی وارد شده‌اند.
وی جلوگیری از واردات بی حساب و کتاب را مورد تاکید قرارداد و افزود: گیلان باید در برنامه ششم توسعه در بخش کشاورزی حضور موثری داشته باشد.
استاندار گیلان با بیان اینکه کشاورزی منافع زود بازده برای روستاییان دارد تصریح کرد: توجه به کشت دوم در استان لازم و ضروی است و در حوزه نهال ظرفیت خوبی در استان وجود دارد و در بخش صنوبر حرکت خوبی را صنعت و معدن ایجاد کرده است.
نجفی با اشاره به در حال ساخت بودن پنج واحد MDF در استان گفت: در حوزه بازسازی کار خانجات شالیکوبی اقدامات خوبی در استان برداشته شده است و بانک کشاورزی نیز خوب عمل کرده است.
وی ورود سرمایه گذار در حوزه کارخانجات شالکوبی را مورد تاکید قرارداد و خاطرنشان کرد: این امر جزء سرمایه‌گذاری‌هایی است که می‌توان برای ورود آن به استان برنامه ریزی کرد.
استاندار گیلان با تاکید بر اینکه در دامداری‌های گیلان فرصت‌های بسیاری از دست رفته است، افزود: خیلی از دامداری‌های ما در شهرستان‌های فومن، ماسال و صومعه سرا کاملا تعطیل شدند و باید سرمایه‌گذاران را به این بخش هدایت کرد.
نجفی تحرک اقتصادی و پویایی در استان را با همکاری بانک‌ها مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: بانک‌ها باید در فعالیت‌های اقتصادی حضور فعال داشته باشند و حضور بانک‌ها در اشتغال بسیار موثر است.
وی با تاکید بر اینکه ایجاد تشکل‌ها فرصت بسیار خوبی است و باید از ظرفیت آنها بهره گرفت گفت: دنیا به دنبال حذف کود در کشاورزی است و به دنبال محصولات عاری از سم است.
استاندار گیلان با بیان اینکه در تنظیم سند اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم باید همه حوزه های کشاورزی استان به تفکیک دیده شود گفت: باید دستگاه های اجرایی برنامه های کاربردی و عملیاتی ارائه دهند.

۲۳۱

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم