افزایش ۵ درصدی قاچاق چوب‌های جنگلی

شرکت ماهون چوب قم

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری از افزایش ۵ درصدی قاچاق چوب‌های جنگلی از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

قاسم سبزعلی به ایرنا گفت: قاچاق محموله‌های چوب جنگلی در حجم بالا برای مقاصد سودجویانه انجام می‌شود و یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها با متخلفان سودجود برخورد می‌کند. وی ادامه داد: یگان حفاظت ادارات منابع طبیعی استان‌ها با فعال‌سازی شماره تلفن ۱۵۰۴ آماده پیگیری گزارش‌های مردمی در زمینه تخلفات و جلوگیری از قاچاق محموله‌های چوب جنگلی است. سبزعلی از افزایش ۵۰ درصدی آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی در چهارماهه نخست امسال خبر داد و ابراز کرد: گرم‌تر شدن زمین و ادامه خشکسالی منجر به افزایش آتش‌سوزی در جنگل‌ها شده است.

وی بیان کرد: موارد آتش‌سوزی در سه ماهه اخیر به دلیل کاهش دما و بارندگی، نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته، اما در صورت همکاری نکردن جوامع محلی، پیش‌بینی می‌شود در سال آینده روند افزایش آتش‌سوزی در ماه‌های گرم سال با افزایش دما ادامه داشته باشد. سبزعلی تصریح کرد: با توجه به این‌که ۸۰ درصد آتش‌سوزی‌های منابع طبیعی عوامل انسانی است، سازمان جنگل‌ها درصدد است با تعامل بیشتر با دهیاری و تشکل‌های مردم‌نهاد و جوامع محلی، حجم آتش‌سوزی‌های تعمدی در جنگل‌ها و مراتع را کاهش دهد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور از اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز یگان‌ها به امکانات اطفای حریق و بهره‌گیری از مشارکت‌های مردمی خبر داد و ابراز کرد: تخصیص این اعتبار به استان‌ها بسته به وسعت و گستردگی منابع طبیعی، میزان حساسیت و حجم مناطق و مراکز بحرانی از دو ماه گذشته آغاز شده است.

۲۰۱۳۰۵۲۹۱۳۱۹۵۷-۴۴۴٫png

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم