ام دی اف و نقش آن در دکوراسیون

شرکت ماهون چوب قم

lh12se4tvza7tn7hg1mz

wyd8jk0x718eepneaz7

۱dtvk7p2rfrf1cp3tiv

 

امروزه، از ام دی اف به خاطر مزیت های زیادی که دارد مانند سختی زیاد و قیمت کم تر نسبت به دیگر چوب ها استفاده ی زیادی می شود. ام دی اف که از طریق پرس سلولزی تولید می شود، به خاطر مواد تشکیل دهنده ی آن از مواد دیگر ایمنی محیطی بیشتری داشته است و به این دلیل در ساخت انواع درب، کف اتاق و پنل های دیواری استفاده ی زیادی از mdf می شود.
یکی از مهمترین مزیت های ام دی اف نسبت به چوب طبیعی، قابلیت رنگ شدن آن است که بیشتر در پنل دیواری از این قابلیت استفاده می شود. به خاطر رنگ بندی های گوناگونی که پنل دیواری دارد، می توان از آن در رنگ های مختلف و مکان های مختلف مانند اتاق نشیمن، اتاق خواب، حمام و … استفاده کرد.
ام دی اف MDF
به خاطر یکدستی و نرمی mdf، می توان به راحتی روی آن ماشین کاری کرد و از آن انواع دکور ام دی اف مانند درب کابینت (هم طرح ساده و هم موج دار)، میز، کمد و … را ساخت. mdf تمام مزیای چوب های معمولی را داشته بعلاوه اینکه در برخی زمینه ها حتی از آنها هم بهتر است، مثلا موج کمتری داشته و از برخی چوب ها محکم تر است. میزان تحمل رطوبت چوب های معمولی ۶۰ درصد بوده در حالی که در ام دی اف این میزان ۸۰ درصد است که به این دلیل از ام دی اف در حمام و آشپزخانه استفاده زیادی می شود.
ام دی افMDF
یکی دیگر از مزیت های آن قابلیت تراش خوردن آسان mdf توسط دستگاه فرز سی ان سی است که با این روش می توان انواع نقوش ساده و پیچیده را بر روی آن پیاده کرد و قطعات دکوری زیادی مانند پنل های دیواری گوناگون ساخت که در دکوراسیون کاربرد زیادی دارد.

منبع:http://noorafareen.videonama.ir/

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم