بیانیه پایانی هفتمین کنفرانس بین المللی دکو

شرکت ماهون چوب قم

در تاریخ بیست و دوم مهر ماه سال ۱۳۹۳، با حضور فعال، با طراوت و موثر تمامی شرکت کنندگان اعم از میهمانان داخلی و خارجی از اقشار مختلف منجمله روسا و اعضاء اتحادیه ها و انجمن های صنفی (تهران و استان های خراسان رضوی ، آذربایجان شرقی، اصفهان، قم و…)، تولیدکنندگان، طراحان، فروشندگان، دانشجویان و اساتید دانشگاه های کشور، مسئولین ارجمند دولتی، نمایندگان گرامی مجلس شورای اسلامی و اصحاب     رسانه های جمعی با تکیه بر الطاف لایزال خداوند متعال در محل سالن همایش های بین المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در این کنفرانس مقامات دستگاه های ذیربط دولتی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای برجسته پارلمان بخش خصوصی، روسا و اعضای تشکل های صنفی و صنعتی  استان های حاضر در کنفرانس ، اعضای شورای اتحادیه ها  و انجمن های آسیا، اساتید مطرح جهان در تخصص های ویژه و مرتبط با صنایع وابسته به مبلمان و دکوراسیون، ارایه دهندگان مقالات و شرکت کنندگان در کنفرانس و نیز اساتید کارگاه های آموزشی و کارشناسان میز های تخصصی بر موارد زیر تاکید نمودند:

با عنایت به تداوم و توسعه فعالیت های شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران و صنایع وابسته در داخل کشور و  عضویت در کافا که حاصل هم اندیشی های کنفرانس های قبلی می باشد، شورای مزبور باید با اجرای برنامه های راهبردی تدوین شده به طور موثر برای ایجاد هماهنگی فی مابین تمامی تشکل ها، اتحادیه ها و انجمن های صنفی مرتبط با هنر صنعت مبلمان، دکوراسیون و صنایع وابسته در سراسر کشور، خصوصاً در توسعه انسانی تشکل های عضو و نیز ایجاد زمینه حل مشکلات اعضاء در موارد مختلف، پیگیری لازم را به عمل آورد.

۱-برای برگزاری کنفرانس دکو در سال آینده، شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران و صنایع وابسته همفکری و همراهی بیشتر تمام اتحادیه ها و انجمن های صنفی و صنعتی مرتبط با شورا را فراهم آورده و با تبادل آرا، اطلاعات و تجربیات و اعلام مشکلات ملی و منطقه ای، زمینه اعلام و انتقال آن به بخش های مرتبط را برای توسعه تولید، کسب و کار و تجارت و صادرات، اعضاء را به نحو موثر تنظیم و اقدام نماید.

۲-  شورای ملی نسبت به جذب تعداد بیشتری از تشکل های صنفی، صنعتی، تجاری و علمی و نیز تشکل های وابسته به صنعت مبلمان و دکوراسیون در سراسر کشور برای بررسی مسایل و مشکلات آن ها و پیگیری خواسته های آن ها از مراجع ذیربط مبادرت نماید.

۳-شورای ملی با حمایت از دانشگاه علمی – کاربردی انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون برای تقویت و ارتقاء جایگاه جهت ارائه خدمات علمی – آموزشی به تمام تشکل های صنفی و صنعتی سراسر کشور، در مورد تامین نیروی انسانی متخصص مورد نیاز آنها اقدام نماید.

  ۴-شورای ملی با هم اندیشی و مساعدت تشکل های عضو، زمینه های طراحی رشته های درسی مورد نیاز تشکل های صنفی و صنعتی را در دانشگاه علمی- کاربردی انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون ایجاد و برای راه اندازی مراکز آموزش علمی- کاربردی در استان ها جهت ارائه دروس تخصصی پیگیری نماید.

۵-حاضرین در کنفرانس با توجه به عضویت شورا درشورای اتحادیه مبلمان آسیا، بر ایجاد روابط فعال با کشورهای عضو کافا برای انتقال اطلاعات، دانش، فناوری و سایر توانمندی های مورد نیاز فعالان حوزه هنر- صنعت مبلمان و دکوراسیون وصنایع کوچک و متوسط تاکید نمودند.

۶-شورای ملی برای حل مشکلات تولید در هنر – صنعت مبلمان، دکوراسیون و صنایع کوچک و متوسط در زمینه های تامین مواد اولیه، ماشین آلات و تجهیزات صنعتی و انتقال تکنولوژی از طریق اعضاء کافا، با هماهنگی مراجع ذیربط حاکمیتی اقدام نماید.

۷-شورای ملی باعضویت در شورای اتحادیه مبلمان آسیا در خصوص بهره گیری از  ظرفیت های ایجاد شده در جهت ایجاد زمینه های حضور تولید کنندگان عضو تشکل های صنفی و صنعتی عضو در بازارهای منطقه ای، قاره ای و جهانی، جهت صادرات مبلمان، دکوراسیون و صنایع وابسته اقدام نماید.

۸- شورای ملی از طریق ایجاد زمینه های اعزام اعضای تشکل های صنفی و صنعتی به همایش ها و کنفرانس های علمی و کاربردی و نمایشگاه های تخصصی صادراتی بین المللی، برای ارتقاء بینش و دانش اعضاء تشکل های عضو اقدام، و برای ارتباط اعضاء با هیأت های تجاری کشورهای عضو کافا تلاش نماید.

۹- شورای ملی با استفاده از دانش ، اطلاعات و تجربیات دست اندرکاران هنر- صنعت مبلمان، دکوراسیون و صنایع کوچک و متوسط و اخذ مشاور های فنی و تخصصی بین المللی نسبت به تعیین شاخص های اصلی نمایشگاه های استاندارد اقدام نماید.    شاخص های تهیه شده، با ایجاد هماهنگی توسط مراجع ذیربط برای اجرا  ابلاغ گردد.

۱۰- شرکت کنندگان در کنفرانس از رویکرد های جدید کنفرانس در جهت توسعه صنایع کوچک و متوسط حمایت و بر تعامل با تشکل های بین المللی ، ملی و استانی و نیز ارتباط مؤثر با مراکز علمی و دانشگاهی داخلی و خارجی در جهت تربیت و تأمین نیروهای متخصص مورد نیاز صنایع موصوف تأکید نمودند.

۱۱- با عنایت به نقش برند در توسعه عرصه داخلی و صادرات به بازار های هدف موضوع برند سازی، ترویج برند در سطوح ملی و بین المللی و ثبت آن در مراجع ملی و داخلی و نیز صیانت از حقوق مالکیت معنوی صاحبان برند به عنوان یکی از محورهای اصلی کنفرانس سال آتی باشد.

این بیانیه به عنوان سند نهایی کنفرانس به تأیید حاضران در کنفرانس رسیده است که امید است بتواند به عنوان نقشه راهی برای دستیابی به اهداف کنفرانس و نیز اهداف عالیه شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران و صنایع وابسته در سال آینده مفید به فایده باشد.

در پایان، ضمن قدردانی از شورای سیاستگزاری و کارگروه های تخصصی کنفرانس توفیق همگان را در مسیر خدمت به اقتصاد ملی جمهوری اسلامی ایران از درگاه خداوند متعال مسئلت می نماییم .

 

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم