تامین ۸۵ درصد نیاز بازار مبلمان کودک توسط تولیدکنندگان زیرپله ای

شرکت ماهون چوب قم

دبیر انجمن مبلمان و دکوراسیون عنوان کرد
تامین ۸۵ درصد نیاز بازار مبلمان کودک توسط تولیدکنندگان زیرپله ای
سمیع زاده گفت:طبق آخرین تحقیقات انجام شده حدود ۸۵درصد نیاز بازار مبلمان کودک و نوجوان توسط تولیدکنندگان بی‌نام و نشان یا به اصطلاح زیر پله‌ای‌ها تأمین می‌شود که متاسفانه فاقد کیفیت و استانداردهای لازم می‌باشند.
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، هفتمین نمایشگاه نوزاد، کودک، نوجوان و مادران باردار کیتکس ۲۰۱۵ با شعار ” آرامش محیط کودک، پایه سلامت جامعه” شنبه ۴ بهمن ماه  در محل دائمی نمایشگاه‌های برترین‌های ایران واقع در چهارراه یافت آباد افتتاح شد.

رامین سمیع زاده مدیر نمایشگاه گفت:طبق آخرین تحقیقاتی که انجام شده است حدود ۸۵درصد نیاز بازار مبلمان کودک و نوجوان توسط تولیدکنندگان بی‌نام و نشان یا به اصطلاح زیر پله‌ای‌ها تأمین می‌شود که متاسفانه فاقد کیفیت و استانداردهای لازم می‌باشند.

وی افزود: این واحد‌ ها با کپی بدون کیفیت از محصولات تولیدکنندگان اصیل، باعث ایجاد رقابت منفی و ناسالم در بازار می‌شوند که در واقع یکی از اهداف نمایشگاه کیتکس، شناسنامه‌دار‌کردن و نیز حمایت از تولیدکنندگان اصیل و حرفه‌ای این صنعت است که مشتری‌مداری و رعایت الزامات و استانداردهای کیفی و ایمنی را مبنای کار خود قرار داده‌اند .

عضو هیأت مدیره و دبیر انجمن مبلمان و دکوراسیون در خصوص واردات مبلمان کودک گفت: مبلمان کودک جزء گروه ۱۰ کالاهای وارداتی می‌باشد و واردکنندگان این محصولات بسیار محدود می‌باشند.

وی ادامه داد:سهم واردات این محصولات زیر ۲درصداست و در واقع ۹۸درصد از بازار مبلمان کودک توسط تولیدکنندگان داخلی تامین می‌شود.

سمیع زاده با بیان اینکه نیاز کل بازار برای مبلمان اتاق نوزاد، کودک و نوجوان در کشور حدوداً یک میلیون سرویس برآورد میشود گفت: با حمایت از تولیدکنندگان کیفی این بخش از صنعت، رسیدن به این حجم تولید با رعایت استانداردها و اصول کیفی و ایمنی کار دشواری نمی‌باشد .

وی بیشترین خواسته و دغدغه تولیدکنندگان داخلی در این حوزه را افزایش سرمایه گذاری در این صنعت اعلام کرد و گفت: سرمایه‌گذاری در زمینه‌های تربیت و آموزش نیروی انسانی، ماشین‌آلات مدرن و بروز، و سرمایه در گردش از جدی‌ترین چالش‌های این صنعت است که تقویت این موارد می‌تواند کمک شایان توجهی به رشد این صنعت برای پاسخگویی به نیازهای داخلی و حتی صادرات داشته باشد.

به گفته مدیر نمایشگاه، از اصلی‌ترین اهداف این نمایشگاه، توجه ویژه به آرامش و سلامت فکری، روحی، روانی و فیزیکی نوزاد، کودک، نوجوان و نیز کمک به پرورش و تقویت خودباوری، خلاقیت و نوآوری آنها و در ادامه، بستر سازی برای نیل به اصول، قواعد و استانداردهای کیفی، ایمنی و زیست محیطی برای محیط ایشان شامل انواع لوازم، مبلمان و اسباب بازی‌هاست.

مدیر نمایشگاه کیتکس اظهار داشت: امروز بحث استاندارد و ایمنی در لوازم کودک و نوجوان بخصوص اسباب بازی‌ها حرف اول را می‌زند، لذا در این نمایشگاه علاوه بر ارائه کالاهایی چون سیسمونی کودک، پوشاک، اسباب بازی، نوشت افزار، مبلمان اتاق کودک و موارد مشابه، که با تخفیفات ۵ تا ۲۰ درصدی عرضه می‌گردد، سعی شده است تا محیطی آرام، امن و شاداب برای خانواده‌ها مهیا شود تا ضمن سپری­کردن یک روز خوب و مفرح، نسبت به تأمین نیازهای فرزندانشان اقدام نمایند .
*** هدف اصلی برگزاری نمایشگاه الگوسازی اسلامی و ایرانی است

عبدالرضا عزیزی ریس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و نایب ریس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی در حاشیه نمایشگاه با اشاره به این که هدف اصلی برگزاری نمایشگاه الگوسازی اسلامی و ایرانی است تصریح کرد:نمایشگاه کیتکس قابل رقابت با نمایشگاههای خارجی بوده و میتواند کودکان را با برند های ایرانی آشنا کند .

وی با تاکید بر این که باید از مشاهیر ایران الگوسازی برای کودکان کرد گفت:متاسفانه از مشاهیر کشور خیلی الگوسازی نمیشود لذا کودکان و نوجوانان ایرانی به مدل های غربی روی می آورند که این مسئله نگران کننده است ،به عنوام مثال در حال حاضر اتاق کودکان اکثر ایرانیان غربی است و اگر الگوسازی نکنیم و تدبیری نیاندیشیم قطعا دیگران برای ما الگوسازی خواهند کرد .

به گفته وی ایران از لحاظ استانداردسازی در ساخت وسایل کودکان قوی وارد عمل شده که در این نمایشگاه نیز شاهد این امر مهم هستیم و در رعایت استاندارد به خوبی عمل کرده است .

وی در پایان همچنین بر الگوسازی اسلامی ایرانی برای جوانان تاکید کرد و آن را مهم ارزیابی نمود.

گفتنی است هفتمین نمایشگاه کیتکس همه روزه تا روز جمعه ۱۰ بهمن‌ماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب در محل دائمی نمایشگاه‌های برترین‌های ایران واقع در چهارراه یافت آباد، بازار مبل ایران شماره۳، سالن‌های نمایشگاهی پابرجاست.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم