تلفیق علم و هنر انقلابی بزرگ در صنعت مبل و منبت ملایر به‌وجود می‌آورد

شرکت ماهون چوب قم

تلفیق علم و هنر

ملایر- خبرنگار همدان‌پیام: با تشکیل هیأت مدیره بازار مبل ملایر در سال ۹۵ انقلابی بزرگ در این صنعت به‌وجود آمد. گام بعدی در ایجاد تحول و پیشرفت مبل و منبت ملایر ورود این هنر- صنعت به جامعه علمی است که با به‌وجود آمدن رشته‌های دانشگاهی مرتبط و امضای تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه آزاد ملایر محقق شد.
رئیس دانشگاه آزاداسلامی ملایر در نخستین نشست هیأت مدیره بازار مبل ملایر با حضور اصحاب رسانه، رؤسای دانشگاه‌ها و فعالان فضای مجازی بیان کرد: در برنامه دوم توسعه استان همدان ، اولویت توسعه شهرستان ملایر در آموزش عالی، کشاورزی و صنعت تعریف شده بود، امروز با اقدامات زیربنایی انجام گرفته در این حوزه‌ها جایگاهی شاخص برای ملایر به‌وجود آمده است.
محمدعظیم خدایاری با بیان اینکه رسالت دانشگاه آزاد در دو بعد آموزشی و پژوهشی تعریف شده است، گفت: در بحث آموزشی بیش از ۵ رشته مرتبط با صنایع چوب و طراحی مبلمان داخلی در دانشگاه آزاد تدریس می‌شود و در بعد پژوهشی با توجه به سیاست دانشگاه آزاد که حرکت به سمت دانشگاه نسل چهارم مسئله محور و حل مسئله است، پایان‌نامه‌ها در رشته‌های مختلف با موضوع مبل و منبت و مبتنی بر نیاز این صنعت خواهد بود.
وی با اشاره به گستردگی ۳۰۰ واحد دانشگاهی و وجود ۶۰ هزار نیروی انسانی فعال در سطح کشور، پیدا کردن بازارهای جدید و گسترش زنجیره فروش را از جمله اقدامات انجام شده دانشگاه آزاد عنوان و بیان کرد: با مساعدت و کار جمعی شاهد توسعه و ایجاد اشتغال مولد در شهرستان خواهیم بود.
تدریس رشته جدید مهندسی صنایع مبلمان
در دانشگاه ملایر
رئیس دانشگاه ملایر در این نشست با تأکید بر ضرورت گواهی‌نامه دانشگاهی در انگور و مبل و منبت ملایر گفت: اگر دانشگاه در کنار صنعتگران مبل یک بازوی محرکه علمی باشد و به این موضوع فراخ‌تر نگریسته شود، نتایج این همکاری در توسعه شهرستان ملموس‌تر خواهد بود .
خسرو سایه‌وند از تدریس رشته جدید مهندسی صنایع مبلمان از مهرماه در این دانشگاه خبر داد و گفت: از خانواده‌ها می‌خواهیم این رشته جدید را در لیست انتخاب رشته‌های دانشگاهی فرزندان خود قرار دهند.
وی درباره برندینگ و ساپورت علمی، عنوان کرد: مرکز پیشرفته چوب ، منبت و مبلمان در دانشگاه به‌وجود آمده است تا با برگزاری دوره‌های آموزشی و بازآموزی‌، افراد  تخصصی‌تر در صنعت مبل و منبت ورود پیدا کنند.
یکی از اعضای هیأت مدیره بازار مبل، گفت: با تشکیل هیأت‌ مدیره، انقلابی بزرگ در این صنعت به‌وجود آمد و با اقدامات این هیأت ‌مدیره و برگزاری جشنواره مبل و منبت موفق به فروش فوق‌العاده و حضور ۶۰ هزار گردشگر در ملایر شدیم که در نوع خود بی‌نظیر است. رضا فهیمی‌راد انقلاب دوم را ورود این صنعت به جامعه علمی عنوان کرد و افزود: با امضای تفاهم نامه با دانشگاه آزاد، پژوهشگاهی در اختیار ما قرار گرفت تا فعالیت‌های خود را در آن انجام دهیم.
برگزاری سومین جشنواره مبل و منبت ملایر
از ۲۱ مرداد تا ۱ شهریورماه
رئیس هیأت مدیره بازار مبل از برگزاری سومین جشنواره مبل و منبت ملایر از ۲۱ مرداد تا ۱ شهریور خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده، ۹ هزار ثانیه تیزر تبلیغاتی در صدا و سیما آماده شده که پیش از برگزاری جشنواره از شبکه سراسری پخش خواهد شد.
یدا… کریمی با اشاره به تبلیغات استانی به مدت ۶ ماه پیش از ثبت ملی منبت، افزود: برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی و پخش زنده از شبکه فرامرزی و ملی، تهیه تیزرهای تبلیغاتی، برگزاری دو جشنواره مبل، حمایت و اعزام تیم وزنه‌برداری قدرتی به کشور تاجیکستان، ساخت و پخش مستند ایران من با موضوع مبل و منبت ملایر، حمایت و اسپانسری از قوی‌ترین مردان ایران و ثبت انجمن نمایشگاه‌داران مبل ملایر برای نخستین‌بار در غرب و جنوب کشور از جمله اقدامات هیأت مدیره بوده است.

منبع نوشته: http://www.hamedanpayam.com/shownews/specific/0xd3d0d03e7bdf073c.html

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم