جلسه بخشدار مرکزی با اعضای تعاونی منبت کاران دهفول

شرکت ماهون چوب قم

آقای سید رضا سلامتی بخشدار مرکزی نهاوند در نشست مشترک ادارات گردشگری و صنایع دستی ، تعاون کار و رفاه اجتماعی و اعضای تعاونی منبت کاران دهفول گفت : دولت تدبیر و امید در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در سال جدید به صورت جدی به بحث حل مسائل و مشکلات تولید کنندگان و صاحبان صنایع داخلی ورود کرده و مشکلات این عزیزان را تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری خواهد کرد.
وی افزود : صنعت منبت کاری از جمله صنایع و هنر هایی است که در سالیان گذشته به آن کمتر توجه شده و روستای دهفول با ۳۵۰ منبت کار به عنوان پایلوت در این زمینه مطرح شده که البته شرایط فعالیت برای این هنرمندان عزیز نامناسب است که باید با همکاری خود منبت کاران و ادارات ذیربط در جهت رفع موانع و مشکلات اقدام شود .

بخشدار مرکزی گفت : سال گذشته در همین راستا جلساتی تشکیل شد و هسته اولیه خوشه منبت کاران انجام شد لیکن در سال جدید باید اقدامات گذشته تکمیل و انشاء ا… به نتیجه مورد نظر منتج شود .

وی در ادامه افزود : بدون شک مهمترین عنصر و عامل در توسعه شهرستان توجه به صنایع دستی و مزیت های نسبی موجود است که قالیبافی و منبت کاری از عمده ترین پتانسیل های موجود در نهاوند هستند لذا در سال ۹۴ با هماهنگی و همدلی در راستای ساماندهی این دو قشر کار آفرین و هنر مند برنامه ریزی های لازم صورت خواهد گرفت .

در پایان جلسه ۵ نفر از نمایندگان منبت کاران روستای دهفول ضمن بیان موانع و مشکلات این دو قشر از مسئولین حاضر در جلسه خواستار رفع این مشکلات شدند. و در ادامه مسئولین ادارات ذیربط حاضر در جلسه در زمینه مهمترین اقدامات خدماتی که در رابطه با رفع مشکلات مطروحه در حوزه وظایف خود می توانند انجام دهند مطالبی را بیان کردند . و در جهت مرتفع نمودن مشکلات منبت کاران اعلام آمادگی کردند .

جلسه در پایان با دو مصوبه به کار خود پایان داد. که شامل

۱ – تشکیل و ثبت تعاونی منبت کاران توسط اداره تعاون

۲- پس از تشکیل تعاونی وبه ثبت رسیدن آن اداره میراث فرهنگی و گردشگری موظف به تشکیل کارگروه پیگیری ساماندهی منبت کاران و برگزاری جلسات کاری با حضور دستگاههای ذیربط گردید .

۷۳۹۳۶۴۶۷۳۹۳۶۴۶

 

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم