خوشه مبلمان قم توانایی رقابت با خوشه فرش دست بافت را دارد

شرکت ماهون چوب قم

معاون استاندار:
قم – ایرنا – معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری قم گفت: خوشه مبلمان قم توانایی رقابت با خوشه فرش دست بافت این استان را دارد.
معاون استاندار: خوشه مبلمان قم توانایی رقابت با خوشه فرش دست بافت را دارد
به گزارش ایرنا، ‘سید حسن رضوی’ چهارشنبه شب در پنجمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری در تالار امام رضا(ع) استانداری قم، اظهار داشت: با بررسی ها و ارزیابی های صورت گرفته در خصوص ظرفیت های تولید و اشتغال در استان، خوشه مبلمان پس از خوشه فرش دست بافت بیشترین ظرفیت را برای اشتغال زایی و همچنین افزایش میزان تولیدات و صادرات دارد.

وی با اشاره به برند فرش دست بافت قم و قدمت و سابقه چندین ساله آن، تصریح کرد: برند مبلمان قم در کنار برند فرش دست بافت می تواند، یکی از معتبرترین برندهای کالا در کشور محسوب شود.

وی با اشاره به ۲۰ هزار نیرویی که در بخش مبلمان استان فعال هستند، این تعداد را تقریبا نصف نیروی فعال در خوشه فرش استان عنوان کرد و افزود: نرخ ارزش افزوده حاصل از صادرات این کالا می تواند فراتر از نرخ فعلی باشد.

رضوی با اشاره به اهمیت توجه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به خام فروشی و تشکیل حلقه های مفقوده در بحث مبلمان، تصریح کرد: این اقدام برای بازگشت ارزش افزوده به تولید کنندگان ضروری است.

وی با اشاره به معضل عدم وجود بازارهای هدف برای صادرات مبلمان استان، تصریح کرد: مجموعه های دست اندرکار شامل اتاق بازرگانی و همچنین شهرک های صنعتی باید بیشترین کمک را به خوشه مبل استان داشته باشند و زمینه ایجاد بازارهای جدید را نیز فراهم کنند.

معاون استاندار قم همچنین با بیان اینکه تذکرات لازم به نهادهایی که موانعی را برای این خوشه ایجاد می کنند، داده خواهد شد، افزود: دولت و مجلس شورای اسلامی برای خروج صنعت مبلمان قم از رکود باید ضمن ابلاغ دستورالعمل هایی به ارگان هایی همچون مالیات، تامین اجتماعی و همچنین بانک ها امتیازاتی را برای فعالان و تولید کنندگان این صنعت فراهم کند، چرا که توسعه ظرفیت های این خوشه در استان به اهتمام بسیار جدی نیازمند است.ک/۲

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم