دستگیری دو فرد متخلف دیگر از باند بزرگ قاچاق چوب درخت تاغ

شرکت ماهون چوب قم

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل از دستگیری دو نفر از باند بزرگ قاچاق چوب در محدوده جنگل‌های درخت تاغ سفید شهر، پس از تلاش‌های شبانه روزی نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل و با همکاری نیروی انتظامی شهر نوش آباد خبر داد.

شفیعی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل با اعلام این خبر گفت: این متخلفین به صورت ماهرانه و مخفیانه اقدام به قطع درخت تاغ و سپس اقدام به حمل آن به خارج از محدوده شهرستان آران و بیدگل می‌کردند.

وی افزود: نیروهای یگان حفاظت و نیروی انتظامی پس از بررسی منطقه محل وقوع جرم، متخلفین را شناسایی و با شگردهای خاص اقدام به دستگیری کردند.

وی در ادامه افزود: طی بازدید و بررسی‌های به‌عمل آمده، این باند بزرگ از ماه‌ها پیش تاکنون بالغ بر ۱۰۰۰ اصله درخت قطع کردند که با استناد به ماده ۴۸ و ۴۳ فصل جرائم و مجازات‌های قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع متخلفین به حبس تکدیری و پرداخت غرامت محکوم خواهند شد و هیچگونه گذشتی درمورد تخریب و قطع درخت تاغ وجود نخواهد داشت و هر وسیله نقلیه و فردی که در این رابطه دستگیر شود تحویل مراجع قضایی خواهد شد.

ایشان همچنین افزود: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل، جهت حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی به خصوص وسعت ۱۲۰ هزار هکتاری تاغزار‌ها ‌‌نهایت تلاش خود را بکار می‌برد، لذا از عموم همشهریان و مسئولین در صورت مشاهده قطع، حمل چوب درخت تاغ و یا زغال با شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ تماس حاصل و نیروهای یگان حفاظت را در امر حفظ و حراست یاری نمایند و اطلاعاتی که شهروندان و اهالی روستا در اختیار ما خواهند گذاشت بسیار راهگشا خواهد بود.

شفیعی افزود: از وظایف اصلی منابع طبیعی فرهنگ سازی و تشدید گشت زنی در تاغزار‌ها خواهد بود تا از این طریق هر چه بیشتر عرصه بر متخلفان و سودجویان تنگ‌تر شود.

ایشان در خاتمه با تقدیر از همکاری بی‌شائبه نیروی انتظامی در همکاری با منابع طبیعی خاطر نشان کرد: در این عملیات دستگیری، نیروی انتظامی نوش آباد همکاری موثری در شناسایی و دستگیری داشتند.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم