دلیل ضرورت حذف تعرفه واردات چوب

شرکت ماهون چوب قم

 

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: شاهد کاهش روند نزولی منابع طبیعی در کشور هستیم.
به گزارش صبحانه، محمدتقی توکلی در جمع خبرنگاران در رابطه با محیط زیست و به‎ویژه جنگل‎های زاگرس اظهار کرد: هر کشوری مسائل اقتصادی خود را براساس توانایی منابع طبیعی نشان می‎دهد. به عبارت دیگر قدرت هر کشور در اقتصاد به ظرفیت‎ها و منابعی باز می‎گردد که در اختیار دارد. جنگل و مرتع هم از منابع طبیعی مهمی هستند که در حفظ اکوسیستم‎ها، تامین منابع آب، ارتقاء کیفیت هوا و غیره تاثیر بسزایی دارند.

وی تأکید کرد: اگر ما نتوانیم در حفاظت و صیانت از این منابع اقدام کنیم هرگونه خسارت به منابع طبیعی به‎ویژه جنگل‎ها خسارت‎های فراوانی را به دنبال خواهد داشت که گریبان خودمان را هم خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: به عبارت دیگر در راه توسعه پایدار با مشکل مواجه خواهیم شد و نسل‎های آینده را هم متضرر می‎کنیم. از این نظر دولت باید سرمایه‎گذاری خوبی داشته باشد و افرادی که متولی این مسائل هستند باید به جدیت در حفاظت، صیانت و بهره‎برداری از جنگل‎ها مدیریت خوبی داشته باشند.

این نماینده مجلس با اشاره به این‌که «شاهد کاهش روند نزولی منابع طبیعی در کشور هستیم»، گفت: پیشنهاد می‎کنیم سوء استفاده از منابع طبیعی که منجر به درآمدهای اقتصادی برای اشخاص یا دستگاه‎های دیگر شده و کشور را از نظر ذخایر استراتژیک و زیست محیطی دچار مشکل می‎کند، جرائم سنگین و شدید داشته باشد.

وی گفت: از سوی دیگر نیازهای کشور از این بابت را باید از جای دیگر تأمین کرد ما حتی پیشنهاد دادیم که مشکلات واردات چوب را برطرف کرده و حتی اگر لازم است تعرفه واردات را حذف کنیم تا در کشور با قطع درختان و جنگل‎ها مواجه نباشیم.

wood-0006

 

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم