دو تن و نیم چوب قاچاق در صومعه‌سرا کشف و ضبط شد

شرکت ماهون چوب قم

ابراهیم فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار واران نیوز، با بیان اینکه دو تن و نیم چوب قاچاق توسط یگان‌های حفاظت منابع طبیعی این شهرستان در روستای سنگجوب کشف و ضبط شد، اظهار کرد: چوب قاچاق کشف شده از نوع درختان توسکا و لرگ به ابعاد یک متر و ۱۰ سانتی‌متر است.
وی با بیان اینکه چوب‌های قاچاق برای اراضی ملی است، افزود: دو نفر متهم که نسبت به قطع و حمل درختان اقدام کرده بودند دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی در صومعه‌سرا کردند.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری صومعه‌سرا گفت: طبق ماده ۴۲ و ۴۸ قانون حفاظت مراتع کشور قطع و حمل هرگونه درخت و چوب جرم محسوب شده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.


فرجی با بیان اینکه حفظ و نگهداری از جنگل‌ها توسط مسئولان و عموم مردم از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: همشهریان می‌توانند در صورت مشاهده قطع و حمل چوب با منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تماس حاصل کنند و نیروهای یگان حفاظت را برای حفظ و حراست از منابع طبیعی یاری دهند.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: چوب سرمایه ملی کشور است و قطع اشجار و قاچاق آن موجب ضربه به اقتصاد کشور و سودجویی افراد متخلف می‌شود.

۴۴-۳

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم