دبیر اتحادیه صادرکنندگان مبل ایران گفت: در شرایط رکود تورمی حاضر، اصلاح نظام توزیع و تغییر اهداف مدیریتی به حفظ بقا، راه نجابت صنعت مبل خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محسن ضیایی امروز در سومین همایش صنعت چوب استان قم که در سینما ونوس برگزار شد اظهار کرد: قم پس از تهران فعالترین تشکلهای مربوط به مبلمان و چوب را دارد.
وی با اشاره به ضرورت بکارگیری شرایط ویژه فروش در شرایط رکود تورمی افزود: رکود به معنای اضافه تولید و انباشت آن در واحد تولیدی و تورم هم به معنای شیب شدید قیمتهاست اما در حال حاضر کشور ما در شرایط رکود تورمی به سر میبرد که اوضاع را پیچیدهتر میکند.
دبیر اتحادیه صادرکنندگان مبل ایران با بیان اینکه همراهی این دو مشکل اقتصادی شرایط را بسیار سخت میکند گفت: در این اوضاع، سلاح موثر برای کاهش تورم یعنی جمعآوری نقدینگی، بر رکود تاثیر افزایشی داشته و به همین ترتیب تزریق نقدینگی هم سبب بیشتر شدن تورم میشود.
وی ادامه داد: در شرایط رکود تورمی، تقاضا برای کالاهای لوکس کاهش مییابد البته فرهنگ ملی هم در این زمینه تاثیرگذار است و در ایران، همچنان تقاضا برای مبل وجود دارد به همین دلیل شرایط موجود، برای صنعت مبل نابودکننده نیست.
ضیایی با تاکید بر تسلط به اصول بازاریابی صحیح به منظور حفظ بقا در شرایط رکود خاطرنشان کرد: مدیریت نقدینگی هم در این بین اهمیت ویژهای دارد زیرا رکود و تورم، اندازه بازار را به شدت کوچک میکنند و فضا برای رقابت تنگتر میشود به همین دلیل حفظ بقاء مهمترین تلاش مدیران شده و اهداف توسعهای چندان جایی نخواهند داشت.
دبیر اتحادیه صادرکنندگان مبل ایران بیان کرد: در شرایط رکود تورمی، هدفهای مدیریتی از جذب حداکثر سود به سمت حفظ بقا میروند و همچنین اهمیت شرکتهای پخش و واسطه هم بیشتر میشود زیرا باید تولیدات را به فروش رساند؛ اصلاح سیاستهای توزیعی کالا در این شرایط نیازی ضروری است چون خطر انباشت کالا احساس میشود.
وی گفت: خوشهسازی صنعتی در شرایط کنونی اهمیت ویژهای دارد و صنعت مبل قم هم همین اقدام را انجام میدهد، در حقیقت میتوان گفت روش خوشهای راه حیاتی برای حفظ بقا در شرایط رکود تورمی است.
ضیایی با تاکید بر ضرورت وجود همیشگی تبلیغات برای فروش کالاها حتی در شرایط رکود و تورم تصریح کرد: تبلیغات هزینه تشریفاتی نبوده و رکن بازاریابی به شمار میرود ضمن اینکه بدانیم رسانهها هم در این هنگام با شرایطی مشابه روبهرو هستند و میتوان تبلیغات را با هزینه ارزانتری انجام داد؛ استفاده از چاشنیهای فروش مانند قرعهکشی و توزیع بنهای تخفیف هم میتواند راهگشا باشد.