روسیه تامین‌کننده بیش از ۹۵ درصد چوب وارداتی ایران

شرکت ماهون چوب قم

دبیر انجمن صنایع چوب عنوان کرد

دبیر انجمن صنایع چوب ایران گفت: ایران با کمبود چوب مواجه است؛ به‌طوری که سال گذشته یک میلیون مترمکعب چوب از دیگر کشور‌ها وارد ایران شد که بیش از ۹۵ درصد آن مربوط به روسیه بود.

عبدالعظیم آقاجانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، علی‌رغم وجود جنگل‌های فراوان در ایران به دلیل استفاده نابجا از این نعمت، تولید چوب در ایران کافی نیست؛ به طوری که سال گذشته یک میلیون مترمکعب چوب وارد کشور شد.

وی میزان تولید چوب را بسته به اقلیم و شرایط عنوان و اظهار کرد: سال گذشته حدود ۳٫۵ مترمکعب چوب از بخش زراعت تولید شد.

آقاجانی با بیان این‌که نئوپان و ام.دی.اف چوب فرآوری شده محسوب نمی‌شوند، گفت: این دو محصول اصلا در مجموعه چوب‌ها قرار نمی‌گیرند بلکه تنها بخشی از مواد تشکیل‌دهنده‌ آنها چوب است و می‌توان آنها را در زمره محصولات صنعتی دانست.

واردات نئوپان کمتر از نیم درصد است

دبیر انجمن صنایع چوب ایران میزان تولید نئوپان در شش ماه گذشته را ۵۲۹ هزار و ۵۱۳ مترمکعب عنوان و اظهار کرد: در طول شش ماه گذشته ۲۷۳ هزار و ۶۷۵ مترمکعب ام.دی.اف تولید شده است.

وی با بیان این‌که در شش ماه اخیر ۱۱۱ هزار و ۷۶۱ تن کاغذ در کشور تولید شده است، گفت: میزان مصرف چوب در این سه کالا طی شش ماه اخیر یک میلیون و ۸۷۸ هزار و ۹۰۸ مترمکعب بوده است.

آقاجانی با بیان این‌که در بخش نئوپان نه تنها نیاز داخل تامین می‌شود بلکه صادرات نیز وجود دارد، اظهار کرد: طی شش ماه گذشته ۱۱ هزار و ۲۷۱ مترمکعب نئوپان به کشور‌های همجوار صادر شد.

دبیر انجمن صنایع چوب ایران میزان واردات این محصول را بسیار پایین دانست و گفت: واردات نئوپان کمتر از نیم درصد است.

 

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم