زیبا سازی دکور و فضای خانه با استفاده از جداسازی یا ” کات اوت”

شرکت ماهون چوب قم

خاطرتان هست هنگامی که کودک بودیم با کاغذ و قیچی طرح های مشبک و زیبا درست می کردیم و از دیدن آنها لذت می بردیم؟ اکنون نیز می توان نوستالوژی دوران کودکی را تجربه کرد. البته دیگر به کاغذ و قیچی نیازی نیست و باید پول در جیب داشته باشید تا به فروشگاه های لوازم تزئینی خانه بروید و جداکننده های زیبایی را از جنس چوب و یا فلز برای خانه خود بخرید که درست مانند طرح های کاغذی دوران کودکی زیبا و جالب هستند.

راه پله، نمای بیرونی خانه، سقف و درها جزو عناصر معماری هستند که می توان الگوی جداسازی را روی آنها اعمال کرد. به این الگوها که توری هستند،«کات‌اَوت» می گویند. کات‌اَوت ها در اندازه های بزرگ یا کوچک و طرح های ساده و بسیار جلب توجه کننده وجود دارند. بنابراین به راحتی می توانید طرح و اندازه دلخواه خود را انتخاب کنید.

فلز و چوب رایج ترین متریالی هستند که برای ساخت کات‌اَوت استفاده می شوند و طرح هایی که روی آنها اعمال می شود نیز به روش های مختلف صورت می پذیرند. به طور مثال، ورقه های فلزی را با پانچ های صنعتی سوراخ می کنند. برای این منظور از شابلون های پیش‌ساخته استفاده می شود. این شابلون ها در اندازه های استاندارد موجود هستند و اصولا بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ دلار آمریکا قیمت دارند. قیمت این الگوها به طرح و سوراخ های موجود در آنها بستگی دارد.

کات‌اَوت های مشبک که مواج یا جوش‌کاری شده هستند نیز در اندازه های استاندارد فروخته می شوند. در مقابل، برش های واتر جت و لیزری برای انواع وسایل و طرح ها قابل استفاده می شود. البته قیمت آنها را با توجه به جنس، کیفیت، طرح و نوع وسیله ای که روی آن اعمال شده است، متغیر است.

نمای خارجی

این پوسته خارجی زیبا که در تصویر می بینید، طرحی مدرن است که از استیل ضدآب و ضد ضربه ساخته شده است و طرح گل و بته‌ای روی آن حالت روستایی زیبایی به آن بخشیده است. طرح های روی این استیل توسط دستگاه برش واترجت اعمال شده اند. این پانل هنگام تابش نور بسیار زیبا و هیجان انگیز می شود. نور از میان طرح های برش داده شده عبور می کند و طرح بسیار زیبایی در فضای داخلی ایجاد می کند. برای ایجاد این اثر زیبا نیز می توان از چوب استفاده کرد.
برای نمای خارجی می توان از فلزهایی همچون آلومینیوم نیز استفاده کرد. این فلز به این دلیل که سبک و نازک هستند برای ایجاد برش و ایجاد طرح بسیار مناسب هستند.

راه پله

یکی دیگر از مکان های مناسب برای استفاده از پانل های طرح دار و زیبا برای جداسازی دوفضا از هم، راه پله است. در کشورهای آسیای میانه از این طرح ها بسیار استفاده می شود و طرح های بسیار زیبایی هم دارند. در ایران نیز در برخی مکان ها شاهد استفاده از کات‌اوت های زیبا برای جداسازی راه پله های داخل از فضاهای دیگر هستیم. این پانل ها اصولا از چوب ساخته می شوند و طرح های هندسی دارند. از این طرح به عنوان نورگیر پنجره نیز استفاده می کنند.
مزیت استفاده از این الگوهای چوبی این است که در عین جداسازی دوفضا، همچنان نور را از خود عبور می دهند. در ضمن، در خانه نقطه کانونی ایجاد می کنند که به محض ورود بسیار جلب توجه می کنند.

از دیگر متریال هایی که برای کات‌اوت راه پله استفاده می شود، ورقه های فلزی هستند که با دستگاه واترجت برش خورده اند و طرح های بسیار زیبایی روی آن ایجاد شده است. فلز این خوبی را دارد که به راحتی خمیده می شود و برای راه پله های مارپیچ گزینه های بسیار خوبی هستند.

در

از گزینه های دیگر استفاده از توری های چوبی و فلزی، در است. در کشویی کمد یا اتاق خواب را می توانید از چوب هایی که به زیبایی برش خورده اند، انتخاب کنید. به طور مثال،همان طور که در تصویر می ببینید، آینه ای در پشت این در نصب شده است که نور بیرون را به خوبی منعکس می کند.
دیوار جداکننده

برای جداسازی فضاهای داخلی خانه می توان از انواع دیوارهای از پیش آماده استفاده کرد. اما برای اینکه باعث خفگی یا تاریکی فضا نشوید، بهتر است از دیوارهای مشبک فلزی یا چوبی استفاده کنید. این دیوارها علاوه بر زیبایی، به خوبی نور را نیز منتقل می کنند. طرح های روی این دیوارها با برش ایجاد شده اند و به همین منظور باعث بسته شدن فضا نمی شوند.

در این مثال، از جداکننده چوبی استفاده شده و به اصطلاح پارتیشن بندی شده است.
در این نمونه نیز تصویر پیکسالایز شده از آب روی پانل MDF چاپ شده است و نمایی از دیوار شفاف را به نمایش می گذارد.
این دیوار چوبی زیبا نیز در ورودی خانه نصب شده و باعث ایجاد فضایی خاص در محیط خانه شده است.
حصار و پرچین

یکی دیگر از استفاده های ورقه های چوبی یا فلزی توری و طرح دار، حصار و پرچین است. به طور مثال، از فلزاتی همچون استیل برای این منظور استفاده می شود که دوام بسیاری دارند. در این تصویر، پرچین فلزی را می بینید که طرح پرنده های در حال پرواز روی آن برش خورده است.

ترکیب چوب و فلز در طراحی کفپوش
در این نمونه دکوراسیون و فضای خانه از چوب ساخته شده و از توری فلزی با سوراخ های ریز برای کفپوش استفاده شده است و فضای راهروی این اتاق چوبی را به طور کامل با توری فلزی نمود بیشتر داده اند.
در نمونه زیر نیز با همان ترکیب چوب و فلز کفپوش مناسبی برای راهروها ایجاد کرده اند و برای سهولت در رفت و آمد، یک لایه شیشه ضخیم روی آن قرار داده شده است که همچنین باعث زیباتر شدن دکوراسیون شده اند.

طراحی چوبی سقف
آخرین جایی که می توانیم نام ببریم، سقف است. برای تزئین سقف خانه می توانید از صفحه های فلزی سوراخ دار با طرح های متنوع استفاده کنید. در فاصله میان سقف و این ورقه ها می توانید لامپ هایی به رنگ های دلخواه کار بگذارید تا هنگام روشن شدن از میان این سوراخ ها نمای زیبایی ایجاد کنند.

اگر ارتفاع سقف خانه شما استاندارد است و نمی خواهید آن را کوتاه یا بلند کنید اما دوست دارید شکل و طرح زیبایی داشته باشد، می توانید از ایده راه‌راه بهره بگیرید. با این کار گویا سقف از تخته چوب های یک اندازه در کنار هم تشکیل شده است.
برای استفاده از هالوزن یا سقف کاذب لازم نیست سقف خانه خیلی هم بلند باشد. در سقف های استاندارد نیز می توان از این ایده استفاده کرد.

سقف با چوب بامبو

حصیرهای بافته شده از چوب های بامبو نیز از دیگر موارد مورد استفاده در سقف خانه ها است. می توانید آنها را در ترکیب با الوارهای چوبی به رنگ فندقی و هالوژن های کوچک در سقف نصب و به زیبایی اتاق بیفزایید. در این تصویر ترکیب رنگ های استفاده شده در دیوار و سقف برای بامبوها ، شگفتی و زیبایی دکوراسیون اتاق را دوچندان کرده است.
۲۷۴۶۴۱_۶۷۱ ۲۷۴۶۴۳_۲۰۰ ۲۷۴۶۴۶_۵۲۲ ۲۷۴۶۴۹_۹۴۸ ۲۷۴۶۵۰_۸۳۷ ۲۷۴۶۵۲_۹۸۵ ۲۷۴۶۵۳_۶۴۸ CircleWall-Modern-Home-Decor-1 GreenAsiaForceSB01

منبع:http://www.woodkala.com/

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم