ساخت شهرک صنعتی چوب و مبلمان شرق کشور در مشهد

شرکت ماهون چوب قم

مشهد ـ خبرنگار اطلاعات: عملیات اجرایی ساخت نخستین شهرک تخصصی صنایع چوب و مبلمان شرق کشور در کیلومتر ۱۲ جاده کلات آغاز شد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای شهر مشهد در آیین کلنگ‌زنی این شهرک، گفت: در مشهد ۱۸ هزار واحد صنفی مزاحم فعال هستند که در ۳ سال آینده انتقال ۶۰۰۰ واحد آن به خارج شهر محقق می‌شود.

غلامحسین صاحبی با اشاره به این‌که مشهد به کارگاهی بزرگ تبدیل شده است و بیشتر کوچه و خیابان‌های آن درگیر مشاغل مزاحم هستند، افزود:شورای شهر مشوق‌هایی برای واحدهایی که به محدوده‌های مجاز منتقل می‌شوند، پیش‌بینی کرده است و به کارگزاران نیز به ازای هر متر مربع ۱۰تا ۴۰ هزار تومان پرداخت خواهد شد.

در ادامه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی از کمبود نیروی انسانی متخصص در تولید کالاهای چوب و صنایع چوبی در استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا با ایجاد شهرک صنعتی صنایع چوب یک حرکت خوب در این زمینه آغاز شود.

احمدی اعلام کرد: جمع‌آوری کارگاه‌های مزاحم و تجمیع آنها در این شهرک، فضای مناسب کسب و کار را در آینده نزدیک فراهم می‌کند و بخش تعاون نیز در این راستا با جمع‌آوری سرمایه‌های کوچک قصد انجام کارهای بزرگ‌تری را دارد.

به گفته وی از مزایای تجمیع این واحدهای صنفی، می‌توان به ایجاد زمینه تولید ارزان قیمت و در نتیجه رقابت با کالاهای خارجی اشاره کرد و در این آیین فرهادیان، رئیس هیأت مدیره یک شرکت تعاونی صنایع چوبی هدف از ایجاد این شهرک‌ صنعتی را ایجاد اشتغال دائم و جایگاه ویژه برای فعالان صنعت چوب، کمک به تولید کمی و کیفی صنعت چوب استان، پیشگیری از آلودگی‌های زیست محیطی، کاهش حوادث کار، استاندارد‌سازی، تولید صفر تا صد مصنوعات چوبی و مبلمان بر اساس خواست و نظر مشتری و ایجاد شرکتی قوی برای دریافت سفارش‌های داخلی و خارجی با تمرکز بر کشورهای همسایه اعلام کرد. هدا بهزادی، مدیرعامل این شرکت تعاونی نیز گفت: در فاز نخست ۶۰۰ واحد صنعتی و کارگاهی صنایع چوبی با ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه به این شهرک منتقل خواهند شد. وی فضای اشتغالزایی درصنعت چوب را بسیار مناسب و گسترده دانست و گفت: برای سرمایه‌گذاری در این شهرک چندین پیشنهاد از کشورهای دیگر داشته‌ایم اما اولویت با سرمایه‌گذاران داخلی است. در این شهرک که در زمینی به مساحلت ۵ر۱۰۱ هکتار در قالب طرح توسعه شهرک صنعتی مشهد ساخته می‌شود، تمامی واحدهای صنعتی و صنفی کوچـک و بـزرگ مرتـبط با صنــعت چوب تجمیع خواهند شد.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم