صادرات چوب آزاد شد

شرکت ماهون چوب قم
صادرات انواع چوب به جز هیزم و زغال چوب آزاد شد.

به گزارش ایسنا، گمرک جمهوری اسلامی ایران ابتدای آبان ماه سال گذشته طی بخشنامه‌ای اعلام کرد که پیرو بخشنامه دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت و به استناد تبصره ۵ ماده ۱۵ قانون حفاظت جنگل‌ها و مراتع و مصوبه هیات وزیران در مورد لزوم صیانت از جنگل‌ها صادرات چوب شامل ردیف‌های تعرفه های ۴۴۰۳،۴۴۰۱، ۴۴۰۴ و ۴۴۰۶ از تاریخ ابلاغ این بخشنامه ممنوع است.

اخبار منتشر شده در سایت‌های دیگر:

اکنون با گذشت یک سال از این بخشنامه بار دیگر گمرک جمهوری اسلامی ایران واردات چوب به جز هیزم و زغال چوب را آزاد کرد.

بر اساس بخشنامه جدید گمرک،حسن علیدوستی، مدیرکل دفتر صادرات این سازمان اعلام کرده است که پیرو بخشنامه دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران، صادرات چوب (به استثنای هیزم و زغال چوب موضوع ردیف ۱۷ بخشنامه فوق الاشاره)، صرفا با ارائه مجوز از وزارت جهاد کشاورزی و با رعایت سایر مقررات بلامانع است. ضمنا تاکید می‌شود صادرات هیزم و زغال چوب (موضوع ردیف تعرفه های ۴۴۰۱-۴۴۰۲) طبق بخشنامه اخیر الذکر همچنان ممنوع است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگارا ن گمرک ایران در بخشنامه ای به گمرکات اجرایی ضوابط صادرات چوب را اعلام کرد.
در متن این بخشنامه آمده است:پیرو بخشنامه ردیف ۵۵۹ مورخ ۹۲٫۱۲٫۲۱ ، به پیوست تصویر نامه ۹۳ مورخ ۹۳٫۶٫۱۶ دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران ارسال و اعلام می دارد صادرات چوب (به استثنای هیزم و زغال چوب موضوع ردیف ۱۷ بخشنامه فوق الاشاره)، صرفا با ارائه مجوز از وزارت جهاد کشاورزی و با رعایت سایر مقررات بلامانع است.
ضمنا تاکید می گردد صادرات هیزم و زغال چوب (موضوع ردیف تعرفه های ۴۴۰۱-۴۴۰۲) طبق بخشنامه اخیر الذکر همچنان ممنوع می باشد.
لذا خواهشمند است دستور فرمایید اقدام لازم معمول و وفق دستورالعمل  مورخ ۸۵٫۱۱٫۲۸ مراتب را به کلیه واحدها و گمرکات اجرایی تابعه ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت مستمر معمول دارند.
با بخشنامه جدید گمرک

صادرات چوب آزاد شد

مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران طی بخشنامه‌ای از آزادسازی صادرات چوب خبر داد.
حسن علیدوستی در بخشنامه مذکور تاکید کرد: صادرات هیزم و زغال چوب همچنان ممنوع می‌باشد.
در این بخشنامه آمده: صادرات چوب (به استثنای هیزم و زغال چوب صرفا با ارائه مجوز از وزارت جهاد کشاورزی و با رعایت سایر مقررات بلامانع است. ضمنا تاکید می‌گردد صادرات هیزم و زغال‌ چوب طبق بخشنامه اخیر‌الذکر همچنان ممنوع می‌باشد.
لذا خواهشمند است دستور فرمایید اقدام لازم معمول و وفق دستور‌العمل مراتب را به کلیه واحدها و گمرکات اجرایی تابعه ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت مستمر معمول دارند.»
گفتنی است پیش از این گمرک پیرو بخشنامه دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت و به استناد تبصره ۵ ماده ۱۵ قانون حفاظت جنگل‌ها و مراتع و مصوبه هیئت وزیران در مورد لزوم صیانت از جنگل‌ها، صادرات چوب را ممنوع اعلام کرده بود.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم