قاچاق چوب در مازندران کاهش یافت

شرکت ماهون چوب قم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اسدالله جعفری ظهر سه شنبه در جمع مسئولان دادگستری استان با بیان اینکه شمار پرونده های قاچاق چوب از ۶۹۱ فقره در سال ۹۱ به ۵۲۱ فقره در سال گذشته رسیده است، خواستار مقابله جدی تر با متخلفان این بخش شد.

وی همچنین گفت: طرح مقابله با قاچاق چوب و تخریب منابع طبیعی در دستور کار ستاد مبارزه با جرایم خاص قرار گرفته است و باید در این حوزه تلاش بیشتری شود.

حجت اسلام جعفری، کاهش شمار محیطبانان را از جمله مشکلات بیان کرد و گفت: در استان هر ۶۲ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی یک محیط بان دارد.

وی خاطرنشان کرد: منابع طبیعی با توجه به امکانات و توانمندی فعلی، قدرت حفاظت از منابع طبیعی را ندارد و لازم است تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی با تسلیت به مناسبت آغاز ماه محرم، نظام حاکمیتی کشور را یک نظام عاشورایی عنوان کرد و گفت: در برهه هایی از تاریخ این عاشورا بود که اسلام را زنده نگه داشته است و اگر عاشورا نبود شاید نامی از اسلام هم باقی نمی ماند.

وی با بیان این که حفظ اسلام و پیام عاشورا برای ما مهم است، افزود: امام حسین(ع) برای این قیام کرد که جامعه را از پلیدی و پلشتی نجات دهد، لذا جرم و گناه شایسته یک نظام اسلامی نیست و باید در حد توان به گونه ای عمل کنیم که شایسته رهروی از سید و سالار شهیدان را داشته باشیم.

جعفری امر به معروف و نهی از منکر را یکی از اهداف قیام حضرت سید الشهدا دانست و گفت: در شرایط امروز که دشمنان اسلام در صدد هجمه به آرمان های انقلاب اسلامی و ارزش ها هستند، مردم باید در تحقق این فریضه الهی مشارکت نمایند.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم