نخستین نمایشگاه ابزار و یراق آلات صنعت چوب در قم برگزار شد.

شرکت ماهون چوب قم

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین نمایشگاه اقلام کالایی شامل ماشین آلات، یراق آلات، چوب، نئوپان، ‌ام دی اف، چسب و ابزار غروب سه شنبه با حضور سید حسن رضوی، معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار، مجید آوری فرد مدیرکل امور اقتصادی استانداری در قم آغاز به کار کرد.

سید حسن رضوی در حاشیه این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند به رونق صنعت تأثیرگذار چوب کمک کند، گفت: در استان قم حدود ۲۰ هزار نفر از صنعت چوب و مبلمان امرار معاش می‌کنند و باید راه‌های توسعه این صنعت را فراهم کرد.

معاون استاندار قم با تاکید بر اینکه باید به سمت ایجاد نوآوری و دانش محوری در صنعت چوب برویم، گفت: نگاه سنتی و تک بعدی برخی متولیان و کارکنان این صنعت در قم باعث شده که جایگاه چوب و مبلمان در قم مطلوب نباشد.

وی با بیان اینکه صنعت چوب و مبلمان می‌تواند تاثیر مثتبی در ایجاد سبک زندگی مطلوب داشته باشد، گفت: ابتکار و خلاقیت‌هایی که در این صنعت وجود دارد می‌تواند به رفاه و آسایش مثبت در زندگی آپارتمان نشینی امروز کمک کند.

رضوی در پاسخ به این سوال که چرا هنوز نمایشگاه و فروشگاه دائمی این صنف فعال نشده است، گفت: یکی از پیشنهادات جدی دست اندرکاران صنعت چوب و مبلمان در قم ایجاد نمایشگاهی در ابتدای اتوبان قم – تهران است که راه اندازی آن با توجه به جایگاه استراتژیک قم در حمل و نقل و پایانه‌ها نیاز به بررسی و کار‌شناسی دقیق دارد.

وی با تأکید بر اینکه باید ظرفیت بارانداز و استقرار کالا در ابتدای ورودی قم – تهران بالا برد، ‌افزود: اگر بخواهیم یک نمایشگاه و فروشگاه دائمی چوب و مبلمان در این مکان راه اندازی کنیم باید حداقل برای حضور و ورود و خروج روزانه ۲۰ میلیون خودرو برنامه ریزی کنیم.

معاون استاندار با تاکید بر اینکه رشد و توسعه صنعت چوب در گرو تقویت خوشه مبلمان استان قم و صنف درود گران است، اظهار داشت: تنها راه رشد و توسعه اقتصاد دانش بنیان و غیر نفتی توجه به راهکارهای علمی و دانش محور است لذا باید به تقویت خوشه مبلمان استان قم توجه ویژه کرد.

قم یکی از قطب‌های مهم صنعت چوب کشور است

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان نیز در گفتگو با مهر با بیان اینکه استان قم یکی از قطب‌های مهم صنعت چوب کشور است، گفت: براساس آمایش سرزمینی که در کشور انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که ۶ مرکز و محور مهم صنعت چوب و مبلمان در ایران وجود دارد که یکی از آن‌ها استان قم است.

دکتر محسن ضیایی با اشاره به اینکه این صنعت در قم سنتی و ریشه دار است افزود: قم یکی از دو قطب اصلی تامین کلاف سازی مبل کلاسیک و استیل در کشور است.

وی هدف برگزاری نمایشگاه ابزار و یراق آلات صنعت چوب را توسعه تکنولوژی و روزآمدسازی در عرصه صنعت چوب عنوان کرد و گفت: در حاشیه نمایشگاه برای اولین با برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی تولیدکنندگان و فروشندگان چوب و مبلمان را با جدید‌ترین دستاوردهای روز دنیا آشنا می‌کنیم.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان با تاکید براینکه بازاریابی یکی از اصول مهم رشد و توسعه صنعت چوب در کشور است، اظهار داشت: مسئولان استانی و کشوری باید بدانند که صنعت فقط صنایع بزرگ و مادر نیستند و اتفاقا در دنیای امروز شاخصه رشد و درآمدزایی صنایع کوچک و متوسط هستند.

ضیایی با بیان اینکه صنعت چوب رتبه اول در تجارت جهانی را به دست آورده است گفت: در سال ۲۰۱۴ صنعت چوب و مبلمان با ارزش ۴۶۰ میلیارد دلار درآمدزایی رتبه اول را در میان صنایع کوچک و متوسط به دست آورده است.

گفتنی است نخستین نمایشگاه اقلام کالایی: ماشین آلات، یراق آلات، چوب، نئوپان، ‌ام دی اف، چسب و ابزار با حضور ۲۵ غرفه از ۹ تا ۱۲ دی‌ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های استان پذیرای علاقمندان است.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم