نمایشگاه تخصصی مبل و منبت و سوغات همدان برگزار می‌شود

شرکت ماهون چوب قم

 

نمایشگاه تخصصی مبل و منبت و سوغات همدان برگزار می‌شود
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: ۲۸ بهمن تا پنجم اسفندماه نمایشگاه تخصصی مبل و منبت و سوغات همدان برگزار می‌شود.
خبرگزاری فارس: نمایشگاه تخصصی مبل و منبت و سوغات همدان برگزار می‌شود

علیرضا قاسمی  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، از برگزاری نمایشگاه تخصصی مبل و منبت در همدان خبر داد و اظهار کرد: به منظور ایجاد بازار فروش برای هنرمندان منبت و تأمین نیازمندی‌های شهروندان در آستانه سال نو، نمایشگاه تخصصی مبل و منبت برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: نمایشگاه تخصصی مبل و منبت همزمان با ایام جشنواره زمستانی از ۲۸ بهمن‌ تا پنجم اسفندماه به مدت یک هفته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان برگزار می‌شود.

معاون صنایع‌ دستی اداره کل میراث فرهنگی همدان خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه محصولات مبلمان و منبت استان با حضور هنرمندان تولیدکننده مبل و منبت ضمن ارائه ورک‌‎شاپ منبت‌کار، نسبت به فروش و عرضه مبلمان با قیمت مناسب می‌پردازند.

وی بیان داشت: در این نمایشگاه که به صورت تخصصی منبت برگزار می‌شود، از همه منبت‌کاران استان دعوت شده تا در این نمایشگاه حضور یابند.

قاسمی تأکید کرد: با توجه به برودت هوا و مساعد نبودن شرایط جوی، بازار روز صنایع‌دستی همدان که قرار بود در ایام جشنواره زمستانی در محلات مختلف همدان برگزار شود، لغو شد.

وی با بیان اینکه در حاشیه این نمایشگاه سوغات و هنر دست هنرمندان نیز به معرض نمایش گذاشته می‌شود، افزود: علاقمندان به هنرهای دستی می‌توانند در این ایام از این نمایشگاه بازدید کنند.

معاون صنایع دستی و میراث فرهنگی همدان با بیان اینکه دو شهر تویسرکان و ملایر در زمینه مبل و منبت فعالیت بیشتری دارند، خاطرنشان کرد: هنرمندان شهرستان‌های تویسرکان، ملایر و همدان بیشترین تولیدات منبت را دارند، اما مرکز اصلی تولیدات مبل و منبت در شهرستان تویسرکان است.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه کارگاه‌های مبل و منبت در تمام استان پراکنده هستند، اظهار کرد: در استان همدان ۱۰ هزار کارگاه تولید مبل و منبت وجود دارد که بیشتر آنها در شهرستان‌های تویسرکان و ملایر مشغول به فعالیت هستند.

۱۳۹۱۰۶۲۹۰۰۰۲۴۸_PhotoA

 

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم