هزینه کلان صنایع چوب و کاغذ مازندران در جنگل های شمال

شرکت ماهون چوب قم

مدیر عامل صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: صنایع چوب و کاغذ مازندران ۳۷۷ میلیارد تومان در جنگل های شمال کشور هزینه کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه مازندران،ابوالفضل روغنی چهارشنبه ۲۳ مهرماه ۹۳ در همایش ملی مدیریت جنگل های شمال کشور که در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار شد با بیان اینکه کاغذ به عنوان یک محصول فرهنگی است گفت: امروزه سرانه مصرف کاغذ در امریکا،فنلاند و سوئد ۳۰۰ کیلوگرم و در ایران۲۰ کیلوگرم است که با وجود امکانات و ثروت عظیمی که در کشور ما وجود دارد اما باز فاصله زیادی با این کشورها داریم.
وی با اشاره به اینکه ۴۰۰ میلیون تن مصرف کاغذ در دنیا اتفاق می افتد افزود: ۲ میلیون تن مصرف کاغذ در کشور ما اتفاق می افتد که نشان دهنده این است که فاصله زیادی با سرانه کشور اروپا داریم.

مدیر عامل صنایع چوب و کاغذ مازندران با بیان اینکه کشور ما از جمله کشورهای پرچالشی است که مورد تحریم استکبار جهانی بوده و هست گفت: باتوجه به فرمایش مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی باید در تمام زمینه ها اقتصاد مقاوم باشد.

روغنی ،نهال کاری ۱۸۰ هزار هکتار و احداث ۱۲ هزار کیلومتر انواع جاده های جنگلی را از دستاوردهای اجرای طرح های جنگل داری در جنگل های شمال کشور دانست.

وی یاداور شد: صنایع چوب و کاغذ مازندران ۳۷۷ میلیارد تومان در جنگل های شمال کشور هزینه کرده است.

مدیر عامل صنایع چوب و کاغذ مازندران با بیان اینکه در حال حاضر یک و نیم میلیون متر مکعب در کشور کمبود چوب داریم گفت: با توجه به صنایعی که ایجاد و تاسیس می شوند با بحران کمبود منابع چوبی در آینده مواجه می شویم.

روغنی با اشاره به اینکه بیکاری پنهان هم در کشور بسیار زیاد است افزود: لشگر بیکاران از معضلاتی است که در کشور وجود دارد که پدیده ناخرسند اجتماعی را فراهم می کند.

 

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم