راه نجات صنعت مبل در شرایط رکود تورمی

دبیر اتحادیه صادرکنندگان مبل ایران تاکید کرد
اصلاح نظام توزیع و تغییر اهداف مدیریتی راه نجات صنعت مبل در شرایط رکود تورمی

دبیر اتحادیه صادرکنندگان مبل ایران گفت: در شرایط رکود تورمی حاضر، اصلاح نظام توزیع و تغییر اهداف ‏مدیریتی به حفظ بقا، راه نجابت صنعت مبل خواهد بود.‏

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محسن ضیایی امروز در سومین همایش صنعت چوب استان قم که در ‏سینما ونوس برگزار شد اظهار کرد: قم پس از تهران فعال‌ترین تشکل‌های مربوط به مبلمان و چوب را ‏دارد.‏

وی با اشاره به ضرورت بکارگیری شرایط ویژه فروش در شرایط رکود تورمی افزود: رکود به معنای اضافه ‏تولید و انباشت آن در واحد تولیدی و تورم هم به معنای شیب شدید قیمت‌هاست اما در حال حاضر ‏کشور ما در شرایط رکود تورمی به سر می‌برد که اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند.‏

دبیر اتحادیه صادرکنندگان مبل ایران با بیان اینکه همراهی این دو مشکل اقتصادی شرایط را بسیار ‏سخت می‌کند گفت: در این اوضاع، سلاح موثر برای کاهش تورم یعنی جمع‌آوری نقدینگی، بر رکود تاثیر ‏افزایشی داشته و به همین ترتیب تزریق نقدینگی هم سبب بیشتر شدن تورم می‌شود.‏

وی ادامه داد: در شرایط رکود تورمی، تقاضا برای کالاهای لوکس کاهش می‌یابد البته فرهنگ ملی هم ‏در این زمینه تاثیرگذار است و در ایران، همچنان تقاضا برای مبل وجود دارد به همین دلیل شرایط ‏موجود، برای صنعت مبل نابودکننده نیست.‏

ضیایی با تاکید بر تسلط به اصول بازاریابی صحیح به منظور حفظ بقا در شرایط رکود خاطرنشان کرد: ‏مدیریت نقدینگی هم در این بین اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا رکود و تورم، اندازه بازار را به شدت کوچک ‏می‌کنند و فضا برای رقابت تنگ‌تر می‌شود به همین دلیل حفظ بقاء مهمترین تلاش مدیران شده و ‏اهداف توسعه‌ای چندان جایی نخواهند داشت.‏

دبیر اتحادیه صادرکنندگان مبل ایران بیان کرد: در شرایط رکود تورمی، هدف‌های مدیریتی از جذب حداکثر ‏سود به سمت حفظ بقا می‌روند و همچنین اهمیت شرکت‌های پخش و واسطه هم بیشتر می‌شود ‏زیرا باید تولیدات را به فروش رساند؛ اصلاح سیاست‌های توزیعی کالا در این شرایط نیازی ضروری است ‏چون خطر انباشت کالا احساس می‌شود.‏

وی گفت: خوشه‌سازی صنعتی در شرایط کنونی اهمیت ویژه‌ای دارد و صنعت مبل قم هم همین اقدام ‏را انجام می‌دهد، در حقیقت می‌توان گفت روش خوشه‌ای راه حیاتی برای حفظ بقا در شرایط رکود ‏تورمی است.‏

ضیایی با تاکید بر ضرورت وجود همیشگی تبلیغات برای فروش کالاها حتی در شرایط رکود و تورم تصریح ‏کرد: تبلیغات هزینه تشریفاتی نبوده و رکن بازاریابی به شمار می‌رود ضمن اینکه بدانیم رسانه‌ها هم در ‏این هنگام با شرایطی مشابه روبه‌رو هستند و می‌توان تبلیغات را با هزینه ارزان‌تری انجام داد؛ استفاده ‏از چاشنی‌های فروش مانند قرعه‌کشی و توزیع بن‌های تخفیف هم می‌تواند راهگشا باشد.‏

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.