دبیر انجمن مبلمان و دکوراسیون عنوان کرد
تامین ۸۵ درصد نیاز بازار مبلمان کودک توسط تولیدکنندگان زیرپله ای
سمیع زاده گفت:طبق آخرین تحقیقات انجام شده حدود ۸۵درصد نیاز بازار مبلمان کودک و نوجوان توسط تولیدکنندگان بینام و نشان یا به اصطلاح زیر پلهایها تأمین میشود که متاسفانه فاقد کیفیت و استانداردهای لازم میباشند.
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، هفتمین نمایشگاه نوزاد، کودک، نوجوان و مادران باردار کیتکس ۲۰۱۵ با شعار ” آرامش محیط کودک، پایه سلامت جامعه” شنبه ۴ بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاههای برترینهای ایران واقع در چهارراه یافت آباد افتتاح شد.
رامین سمیع زاده مدیر نمایشگاه گفت:طبق آخرین تحقیقاتی که انجام شده است حدود ۸۵درصد نیاز بازار مبلمان کودک و نوجوان توسط تولیدکنندگان بینام و نشان یا به اصطلاح زیر پلهایها تأمین میشود که متاسفانه فاقد کیفیت و استانداردهای لازم میباشند.
وی افزود: این واحد ها با کپی بدون کیفیت از محصولات تولیدکنندگان اصیل، باعث ایجاد رقابت منفی و ناسالم در بازار میشوند که در واقع یکی از اهداف نمایشگاه کیتکس، شناسنامهدارکردن و نیز حمایت از تولیدکنندگان اصیل و حرفهای این صنعت است که مشتریمداری و رعایت الزامات و استانداردهای کیفی و ایمنی را مبنای کار خود قرار دادهاند .
عضو هیأت مدیره و دبیر انجمن مبلمان و دکوراسیون در خصوص واردات مبلمان کودک گفت: مبلمان کودک جزء گروه ۱۰ کالاهای وارداتی میباشد و واردکنندگان این محصولات بسیار محدود میباشند.
وی ادامه داد:سهم واردات این محصولات زیر ۲درصداست و در واقع ۹۸درصد از بازار مبلمان کودک توسط تولیدکنندگان داخلی تامین میشود.
سمیع زاده با بیان اینکه نیاز کل بازار برای مبلمان اتاق نوزاد، کودک و نوجوان در کشور حدوداً یک میلیون سرویس برآورد میشود گفت: با حمایت از تولیدکنندگان کیفی این بخش از صنعت، رسیدن به این حجم تولید با رعایت استانداردها و اصول کیفی و ایمنی کار دشواری نمیباشد .
وی بیشترین خواسته و دغدغه تولیدکنندگان داخلی در این حوزه را افزایش سرمایه گذاری در این صنعت اعلام کرد و گفت: سرمایهگذاری در زمینههای تربیت و آموزش نیروی انسانی، ماشینآلات مدرن و بروز، و سرمایه در گردش از جدیترین چالشهای این صنعت است که تقویت این موارد میتواند کمک شایان توجهی به رشد این صنعت برای پاسخگویی به نیازهای داخلی و حتی صادرات داشته باشد.
به گفته مدیر نمایشگاه، از اصلیترین اهداف این نمایشگاه، توجه ویژه به آرامش و سلامت فکری، روحی، روانی و فیزیکی نوزاد، کودک، نوجوان و نیز کمک به پرورش و تقویت خودباوری، خلاقیت و نوآوری آنها و در ادامه، بستر سازی برای نیل به اصول، قواعد و استانداردهای کیفی، ایمنی و زیست محیطی برای محیط ایشان شامل انواع لوازم، مبلمان و اسباب بازیهاست.
مدیر نمایشگاه کیتکس اظهار داشت: امروز بحث استاندارد و ایمنی در لوازم کودک و نوجوان بخصوص اسباب بازیها حرف اول را میزند، لذا در این نمایشگاه علاوه بر ارائه کالاهایی چون سیسمونی کودک، پوشاک، اسباب بازی، نوشت افزار، مبلمان اتاق کودک و موارد مشابه، که با تخفیفات ۵ تا ۲۰ درصدی عرضه میگردد، سعی شده است تا محیطی آرام، امن و شاداب برای خانوادهها مهیا شود تا ضمن سپریکردن یک روز خوب و مفرح، نسبت به تأمین نیازهای فرزندانشان اقدام نمایند .
*** هدف اصلی برگزاری نمایشگاه الگوسازی اسلامی و ایرانی است
عبدالرضا عزیزی ریس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و نایب ریس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی در حاشیه نمایشگاه با اشاره به این که هدف اصلی برگزاری نمایشگاه الگوسازی اسلامی و ایرانی است تصریح کرد:نمایشگاه کیتکس قابل رقابت با نمایشگاههای خارجی بوده و میتواند کودکان را با برند های ایرانی آشنا کند .
وی با تاکید بر این که باید از مشاهیر ایران الگوسازی برای کودکان کرد گفت:متاسفانه از مشاهیر کشور خیلی الگوسازی نمیشود لذا کودکان و نوجوانان ایرانی به مدل های غربی روی می آورند که این مسئله نگران کننده است ،به عنوام مثال در حال حاضر اتاق کودکان اکثر ایرانیان غربی است و اگر الگوسازی نکنیم و تدبیری نیاندیشیم قطعا دیگران برای ما الگوسازی خواهند کرد .
به گفته وی ایران از لحاظ استانداردسازی در ساخت وسایل کودکان قوی وارد عمل شده که در این نمایشگاه نیز شاهد این امر مهم هستیم و در رعایت استاندارد به خوبی عمل کرده است .
وی در پایان همچنین بر الگوسازی اسلامی ایرانی برای جوانان تاکید کرد و آن را مهم ارزیابی نمود.
گفتنی است هفتمین نمایشگاه کیتکس همه روزه تا روز جمعه ۱۰ بهمنماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب در محل دائمی نمایشگاههای برترینهای ایران واقع در چهارراه یافت آباد، بازار مبل ایران شماره۳، سالنهای نمایشگاهی پابرجاست.