مامور سمج حفاظت منابع طبیعی قاچاقچی چوب را تا درب منزلش تعقیب کرد

شرکت ماهون چوب قم

نوشهر – ایرنا – مامور سمج حفاظت منابع طبیعی نشتارود در شهرستان تنکابن قاچاقچی چوب را با آویختن و سوار شدن در قسمت بار کامیون تا درب منزلش تعقیب کرد.
مامور سمج حفاظت منابع طبیعی قاچاقچی چوب را تا درب منزلش تعقیب کرد
این اتفاق ساعت دو بامداد روز دوشنبه ۲۰ بهمن ماه و زمانی رخ داد که قاچاقچی قصد داشت کامیون حامل هشت متر مکعب چوب را به کارخانه نئوپانی در منطقه حمل کند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : نیروهای این یگان در عملیات مراقبت شبانه یک دستگاه کامیون حامل چوب قاچاق را در نشتارود شناسایی و متوقف کردند.

سرهنگ ‘ یوسف علی ادیب ‘ افزود : در حالی که تعدادی از نیروهای یگان مشغول گفت و گو با راننده و بررسی مدارکش بودند و یکی از نیروها هم قسمت بار کامیون را بازبینی می کرد ، راننده که خود را مجرم می دانست ناگهان کامیون را به حرکت درآورد.

وی گفت : راننده کامیون با سرعت در جاده های روستایی حرکت می کرد و با چپ و راست کردن مسیر حرکت خودرو و زدن چرخ کامیون به جدول و شاخه درختان کنار جاده ، سعی داشت آن نیروی یگان را که در قسمت بار سوار کامبون بود ، به بیرون پرت کند.

ادیب افزود : خودروی یگان حفاظت منابع طبیعی حدود سه کیلومتر کامیون را تعقیب کرد و هم زمان موضوع با بی سیم به کلانتری نشتارود هم اطلاع داده شد.

وی گفت : راننده کامیون که گویا تلفنی با خانه اش هماهنگ کرده بود، با رسیدن به درب منزلش ، بلافاصله کامیون را پارک و خودش فرار کرد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران افزود : ماموران یگان مطابق مقررات موجود کامیون را به دلیل حمل غیر مجاز حدود هشت متر مکعب چوب توقیف کردند و اقدامات قانونی انجام شد.

وی ادامه داد : اطلاعات تکمیلی حاکی است که تعداد کامیون های حامل چوب قاچاق دو دستگاه بود که دومی با فاصله از کامیون اول حرکت می کرد و پس از مطلع شدن از وجود ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی، وارد منطقه نشد.

ادیب از مردم خواست هر نوع گزارش مربوط به قاچاق چوب و تصرف اراضی ملی و همچنین آتش سوزی در جنگل ها و مراتع را به صورت شبانه روزی با شماره رایگان و کشوری ۱۵۰۴ به اطلاع یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

۸۱۵۰۰۴۲۳-۶۲۶۴۸۲۱

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم