راهنمای خرید میز جلو مبلی و عسلی مناسب دکوراسیون منزل

شرکت ماهون چوب قم

زمانیکه از مبلمان و خرید میز جلو مبلی و عسلی صحبت میکنیم، چیزهایی که به ذهنمان می آید جمع آوری یک ترکیب متناسب با فضا است و همینطور انتخاب میزهایی است که با مبلمان و فضای منزل ست بوده و هماهنگی داشته باشد. در دکوراسیون منزل به خصوص چیدمان مبلمان، یکی از ارکان اصلی و جدا نشدنی مبلمان که بدون آنها چیدمان مبل هم ناقص است، میز جلو مبلی و عسلی است.

در این مقاله سعی داریم تا راهنمای خرید میز جلو مبلی و عسلی متناسب با دکوراسیون منزل و مبلمان و استانداردهای هریک برای شما به اشتراک بگذاریم.

میزهای عسلی، میزهایی کوتاهی با طراحی های متفاوت که جلوی مبل و یا نیمکت و در اتاق پذیرایی و نشیمن قرار میگیرند و نقش بسزایی برای نگهداری لوازم پذیرایی، کتاب و مجلات و همینطور نمایش دادن وسایل تزیینی خونه داشته که تاریخچه ای به صدها سال قبل دارند. برای خرید میز جلو مبلی و عسلی، مواردی هستند که برای دکوراسیون خوب منزل و همینطور رعایت استاندارد، باید آنها را بدانید.

 

راهنمای خرید میز جلو مبلی و عسلی مناسب

با توجه به ابعاد سالن منزل خود، میز جلو مبلی و یا عسلی بخرید؛ همه چیز بستگی به نوع نیاز و کاربری شما دارد. اما این مطلب را می‌دانید که برای فضایی که بزرگ است، میز بزرگ و برای فضایی که کوچک است، میز کوچک و یا همان عسلی پیشنهاد می شود. برای فضاهای کوچک بخاطر محدودیت جا، می توانید از عسلی هایی که به صورت طبقه‌بندی و یا پازلی شکل هستند، استفاده کنید. همچنین باید این مورد را هم در نظر بگیرید که اگر قصد جابه جایی میزهای عسلی را دارید، باید وزن آنها را هم بسنجید و از عسلی هایی استفاده کنید که وزن مناسب و سبکی برای جابه جا شدن داشته باشند.

چیدمان مبلمان منزل، سلیقه ایست و هرشخصی طبق سلیقه و همینطور نیازی که دارد میزهای خود در بین مبل و یا جلوی آنها می چیند. میزها از تنوع زیادی در طرح، رنگ و به خصوص جنس دارند؛ جنس میزهای جلو مبلی و میز های عسلی از چوب، شیشه و فلزی هستند که هریک برای فضا و همینطور مبلمان خاصی مناسب می‌باشند که در ادامه ویزگی های هریک را برای شما بازگو میکنیم:

برای فضاهای کوچک و تنگ میزهای شیشه‌ای و به خصوص میزهایی که از ظرافت بیشتری برخوردارند پیشنهاد میشوند. میزهای شیشه‌ای نور طبیعی را از خود عبور داده سطح اتاق را روشن می کنند. و همین امر باعث میشود فضای اتاق بزرگ دیده شود. این نوع میزها به خاطر طرحی که دارند و هم اینکه از متریال شیشه برای آن استفاده شده است، برای تزیین بهتر خانه و همینطور مبلمان، گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

از نمونه‌های میزهای جلو مبلی وعسلی که هم برای فضاهای بزرگ تر و هم کسانی که دکوراسیون مدرن را بسیار زیاد می پسندند، میزهای چوبی مناسب هستند. این نوع میزها به منزل اصالت و گرمایی خاصی می بخشند و در طرح‌ها و ابعاد مختلف ساخته شده‌اند.

از جدیدترین میزهای جلو مبلی، میزهای از جنس ام دی اف هستند؛ این نوع میزها نیز مانند میزهای چوبی، در طرح های مختلف چند ضلعی ساخته می‌شوند. تنوع در طرح این نوع میزها، باعث شده شما بتوانید هر طرح را با توجه به تزیینی که می‌خواهید به منزل خود دهید، انتخاب کنید. هر یک از طرح ها مدل خاصی را به تزیینات خانه شما می‌بخشند. علاوه بر آن شما می‌توانید این میزها را در رنگهای مختلف و متناسب با سلیقه و دکوراسیون منزل خود انتخاب و خریداری کنید.

میزهای فلزی نیز در بعضی موارد با میزهای شیشه ای و چوبی ترکیب میشوند، اما چون ظرافت و طراحی زیاد مدرن ندارند و یا از نظر بعضی سلیقه ها زیبا نیستند، مورد علاقه تنها یک سری از افراد قرار میگیرد.

استاندارد میزهای جلو مبلی و عسلی

از دیگر مواردی که در خرید میز جلو مبلی و عسلی باید در نظر گرفت، رعایت ارتفاع استاندارد آن نسبت با مبلمان است؛ ارتفاع اصلی و کلی این میزها بین ۴۰ تا ۵۰ سانت است و این اندازه طبق ارتفاع مبلمان تغییر میکند و هرچقدر مبلمان ارتفاع بالاتری داشته باشند، میزها هم به نسبت ارتفاع متفاوتی خواهند داشت. استاندارد یک میز نباید کمتر از ۲٫۵ سانت از نشیمنگاه مبلمان یا صندلی ها باشد.

 چند نکته را قبل از خرید میز جلو مبلی و عسلی در نظر بگیرید

قبل از خرید میز جلو مبلی و عسلی ابتدا مشخص کنید دقیقا از آن چه استفاده ای میخواهید کنید تا طبق نیازتان بتوانید سایز و شکل مناسب آن را انتخاب کنید. مثلا مشخص کنید آیا می خواهید برای پذیرایی از مهمان استفاده کنید؟ و یا برای بازی شطرنج و یا گذاشتن کتاب و مجلات؟

به این نکته توجه کنید که اگر فضای پر رفت و آمدی دارید که میزها قرار دارند، حتما از میزهایی استفاده کنید که لبه های مناسبی داشته باشند تا به هنگام عبور و مرور افراد همینطور کودکان، آسیبی به آنها وارد نشود. اگر بخواهیم به طور سنتی و رایج فکر کنیم، میدانیم میزهای مستطیل شکل مناسب اند. اما این به این منظور نیست که تنها مدل برای انتخاب هستند. شما می توانید با توجه به سلیقه و نوع کاربری و نوع دکوراسیون منزلی که دارید، انواع میزهای گرد، مستطیل و یا مربع شکل، بیضی و هشت ضلعی و … انتخاب کنید؛ توصیه ای که داریم این است خانه هایی که بچه کوچک دارند، از میز تیز گوشه بهتر است استفاده نشود.

برای نشیمن شما مجبور نیستید حتما از میز جلو مبلی استفاده کنید؛ شما می توانید از میزهای عسلی بخاطر ظرافتی که دارند و همینطور بعضی از آنها همونطور که گفتیم از چند تکه هستند استفاده کنید.

قبل از خرید میز جلو مبلی و عسلی، بودجه خود را در نظر بگیرید. قیمت میزها، بر اساس ابعاد و طرح و جنس خود می تواننند قیمت بالا یا قیمت پایین داشته باشند. باید طبق بودجه  و طبق کارایی که دارید باید میز جلو مبلی و عسلی خود را انتخاب کنید.

منبع نوشته: https://bazarechoob.com/

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم