مواد اولیه چوب پلاست

شرکت ماهون چوب قم

ترکیبات چوب پلاست

با توجه به ترکیبات و روش تولید چوب پلاست، این محصولات می توانند تنوع بسیار بالایی از نظر رنگ و شکل ظاهری، ابعاد و اندازه ها و … را ارائه کنند.البته امروزه بیشترین تولید چوب پلاستیک یا پلاستوود به شکل پروفیلهایی با ظاهر چوبی، تولید و روانه بازارها شده و بالا بودن درصد چوب مورد استفاده در این ترکیبات نیز سبب شده که این محصولات بسیار به چوب شبیه باشند. ما در برنا چوب نمایندگی فروش چوب پلاست می باشیم برای خرید چوب پلاست با مشاوران ما در این مجموعه تماس حاصل نمایید.گرچه در بسیاری از مشخصات فنی مانند مقاومت در برابر پوسیدگی ، رطوبت و … چوب پلاست عملکردی بهتر نسبت به چوب طبیعی را از خود نشان می دهد.(حدود 70 درصد از ترکیب چوب پلاست را چوب تشکیل داده است).

       

پلیمرهای استفاده شده در ساخت چوب پلاست

  • در ساخت و تولید محصولات چوب پلاست بطور کلی از 4 نوع پلیمر استفاده می شود که هر کدام از این پلیمرها برای تولید نوعی خاص از چوب پلاست مورد استفاده قرار می گیرند.
  • کامپوزیت چوب پلاستیک که شامل ترکیبات چوب و پلی اتیلن (pe) است، عمدتا در ساخت محصولات مورد استفاده در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد و در تولید پروفیلهای کفپوش و دیوار پوش کاربرد دارد.
  • چوب پلاستیک تولید شده از ترکیب پلی پروپیلن (pp) و چوب، بیشتر برای تولید محصولات مورد استفاده در صنایع خودروسازی کاربرد داشته و مورد استفاده قرار می گیرد.
  • چوب پلاستیک تولید شده از ترکیب پلی وینیل کلراید (pvc) و چوب بیشترین کاربرد را در تولید پروفیلهای در و پنجره مورد استفاده در صنعت ساختمان دارد.
  • نوعی دیگری نیز از چوب پلاستیک وجود دارد که حاصل ترکیب چوب و پلیمری به نام استریل بوتادین اکریلونیتریل (ABS) بوده و در صنایع مختلفی کاربرد.

مزایای استفاده از کامپوزیت چوب پلاست

چوب‌پلاست کامپوزیتی از ترکیب مواد اولیه چوب و پلاستیک است که تمام ویژگی‌های خوب چوب و پلاستیک را دربر می‌گیرد. استحکام و سختی این محصولات عموما بین پلاستیک و چوب است، درحالی که چگالی معمولا بالاتر از هر دوی آن‌هاست. ویژگی‌های چوب‌پلاست‌ها حاصل ساختار خاص آن‌هاست. این کامپوزیت‌ها از لایه نازک پلاستیک حول ذرات چوب تشکیل می‌شوند.

کاربرد کامپوزیت چوب پلاست

یکی از ویژگی‌های خاص چوب‌پلاست که حاصل از ساختار آن است، قابلیت مقاومت در برابر جذب رطوبت است (حدود ۰/۷ درصد در مقایسه با جذب2/1۷ درصدی چوب کاج). رطوبت تنها توسط بخش چوبی جذب می‌شود که به دلیل وجود لایه پلاستیکی به این بخش منتقل نمی‌شود و به همین دلیل از مقاوت بالایی در برابر رطوبت برخوردار است. همچنین در داخل آب متورم نشده و در برابر حمله حشرات و قارچ‌ها بسیار مقاوم است.ترکیبات چوب‌پلاست با تغییر نوع پلیمر ( پلاستیک ) و چوب مصرفی که عموما از بازیافت چوب بوده، متغیر است. به‌طورمثال، محصولات تولید شده از پلاستیک‌های PE ارزان‌تر بوده و دمای خمش حرارتی بالاتری نسبت به تولیدات PVC دارند، درحالیکه رنگ آمیزی و پرداخت نهایی برروی محصولات PVC آسان‌تر است.رنگ‌دانه‌ها، تثبیت ‌کننده‌های UV و بازدارنده‌های آتش نیز می‌توانند برای بهبود کارآیی به مواد خام چوب‌پلاست، پیش از اکستروژن اضافه شوند.

منبع نوشته: https://bornawood.ir/fa/news42.aspx

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم