اراضی ملی مختص زراعت چوب در آذربایجان غربی توسعه می یابد

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: ۳۲۳۰ هکتار از عرصه های استان به زراعت چوب اختصاص داده شده است.

هادی قاسمی در گفت وگو با ایسنا افزود: در حال حاضر ۳۲۳۰ عرصه در استان به زراعت چوب اختصاص داده شده که ۱۰۰۰هکتار از این عرصه ها تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
وی اظهارکرد: از هر هکتار از اراضی که به زراعت چوب اختصاص یافته ۳۵۰ متر مکعب چوب حاصل می شود.
قاسمی با اشاره به اینکه زراعت چوب یکی از طرح های خوب در راستای مقابله با تخریب جنگل است، تصریح کرد: سهمیه زراعت چوب استان در سال جاری ۵۰۰ هکتار است که تاکنون همه ۵۰۰ هکتار شناسایی شده و ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای متقاضیان زراعت چوب در استان تخصیص یافته است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: باتوجه به محدودیت های آب در حاشیه دریاچه ارومیه مقرر شد برای صرفه جویی در مصرف آب از پساب تصفیه شده فاضلاب درجهت زراعت چوب استفاده شود.
وی یادآور شد: در سال جاری برای ۱۶۷هکتار تسهیلات زراعت چوب اختصاص داده شده و ۴۷۵ هکتار نیز چه بصورت زراعت چوب چه به صورت حاشیه کاری متقاضی دریافت تسهیلات زراعت چوب هستند.
قاسمی با اشاره به اینکه میزان نهال کاری در استان کاهش یافته است، افزود: درصدد هستیم میزان اراضی ملی که به زراعت چوب اختصاص داده را با ابزارهای تشویقی نظیر تسهیلات بانکی و ارائه نهال رایگان توسعه دهیم.

منبع نوشته: https://www.isna.ir/news/99100301992/

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.