اشتغال کارگران ترکیه‌ای در صنعت مبلمان

شرکت ماهون چوب قم
رئیس اتحادیه مبلمان از اشتغال کارگران ترکیه‌ای در صنعت مبلمان سخن گفت.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمهدی ثقفی در حاشیه آغاز به کار سومین نمایشگاه فروش مبلمان گفت: طی سال های گذشته واردات مبلمان از کشور ترکیه رقم بالایی را به خود اختصاص داده بود اما به تازگی میزان واردات از ترکیه کاهش یافته و در مقابل کارگران ترکیه ای در واحدهای صنعتی ایران مشغول به کار شده و تجربیات آنها به صنعت مبلمان کشور منتقل شده است.

رئیس سابقه اتحادیه مبلمان افزود: با ورود کارگران ترکیه ای بخشی از تولید کشور رقابت پذیر شده و صادرات محصولات ایرانی نیز رونق گرفته است، ضمن اینکه قیمت تولیدات داخل نسبت به واردات برای مصرف کنندگان داخلی صرفه بیشتری دارد.

وی تصریح کرد: تا پیش از این واردات مبلمان ساخته شده به کشور سهم ۸۰ درصدی از مجموع واردات مبلمان را به خود اختصاص داده بود اما هم اکنون این روند به ۵۰ درصد کاهش یافته است ضمن اینکه واردات ماشین آلات نیز از سهم ۵۰ درصدی به ۳۰ درصد تقلیل یافته است.

به گفته ثقفی،  ۳۰ هزار واحد تولیدی در صنعت مبلمان مشغول به کار هستند که از این رقم تنها ۶ هزار واحد دارای مجوز رسمی هستند.

وی خاطرنشان کرد: صادرات مبلمان ایرانی به افغانستان و عراق صورت می گیرد و در مقابل همچنان بیشترین واردات ایران از کشور ترکیه است ضمن اینکه سهم ایتالیا، آلمان و فرانسه از واردات مبلمان ایران به دلیل افزایش نرخ ارز کاهش یافته است.

در ادامه اصغر حیدری مدیر سومین نمایشگاه فروش مبلمان از حضور ۲۳۰ شرکت داخلی در این نمایشگاه خبر داد و گفت: در این نمایشگاه انواع مبلمان از جمله مبل استیل، راحتی، مدرن و سرویس خواب عرضه می شود که هدف رونق بخشیدن به صنعت مبل ایران به عنوان صنعتی کارآفرین آشنایی مصرف کنندگان با توانمندی های صنعت مبلمان در داخل و کاهش واردات و توسعه کارآفرینی و اشتغال پایدار در صنعت مبلمان را دنبال می کند. این نمایشگاه از ۲۷ آبان تا ۲ آذر در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم