اولین نمایشگاه عرضه مستقیم مبلمان و دکوراسیون منزل تهران

شرکت ماهون چوب قم

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین عباسی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران از برگزاری اولین نمایشگاه عرضه مستقیم مبلمان و دکوراسیون منزل خبرداد و گفت: این نمایشگاه از چهارشنبه ۴ بهمن تا دهم بهمن در مصلی تهران برگزار خواهد شد و در آن، انواع مبلمان کلاسیک، مبلمان صفحه‌ای، مبلمان اتاق کودک، انواع میز و صندلی، کالای خواب، مبلمان آشپزخانه، کاغذ دیواری، کفپوش و دیوارپوش، فرش، موکت، تابلوفرش و کابینت آشپزخانه عرضه خواهد شد.

نایب رئیس اتحادیه صنف درودگران و مبلسازان تهران افزود: ۱۱۰ شرکت داخلی در این نمایشگاه، آخرین طرحها و جدیدترین تولیدات خود را در زمینه صنعت مبلمان منزل و دکوراسیون از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب عرضه خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه تخفیف ۱۰ تا ۲۰ درصدی برای انواع محصولات در نظر گرفته شده است که امیدواریم با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و قرار گرفتن در سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی بتوانیم شرایط مناسبی را برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان فراهم کنیم.

به گفته عباسی، در این نمایشگاه به هیچ عنوان کالای خارجی عرضه نخواهد شد و محصولات عرضه شده تماما داخلی هستند.

همچنین در ادامه، علیرضا عباسی، نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان نیز با اشاره به وضعیت فعلی تولید مبلمان در کشور، گفت: در مقاطعی از زمان، ایران از جمله تولیدکنندگان برتر مبلمان در سطح جهان به شمار می‌رفت و توانسته بود با رقبایی همچون چین، ترکیه و مصر رقابت کند.

وی اظهار داشت: هم اکنون به دلیل برخی بی‌مهری‌ها، معضلات بسیاری گریبانگیر این صنعت شده است که باز هم البته ما مخالف با بستن درهای کشور و ممنوعیت واردات هستیم، چراکه معتقدیم تولیدات با کیفیت و با قیمت مناسب، خود زمینه ساز برتری داشتن تولیدات ایرانی نسبت به محصولات وارداتی است.

عباسی ادامه داد: هم اکنون در حال حاضر ۷۰ درصد مواد اولیه مبلمان وارداتی است و همچنین ۲۰ درصد مبلمان، ۵۰ درصد ماشین آلات و ۴۰ درصد یراق آلات این صنعت وارداتی است.

وی تصریح کرد: تعرفه های مواد اولیه همچنان بالا است و این امر قیمت تمام شده را نیز افزایش می‌دهد، از سوی دیگر بالا بودن سودهای بانکی نیز قدرت رقابت را از تولیدکنندگان ایرانی گرفته است.

عباسی گفت: در تولید مبلمان ایرانی سه فاز وجود دارد که شامل مبلمان مدرن است که آمار واردات آن بالا است، اما فاز دوم را مبلما صفحه ای و اداری تشکیل می دهد که دارای پیشرفت خوبی است و آمار واردات نیز پایین است، ضمن اینکه فاز سوم مبلمان استیل است که امار واردات بالا نیست و صادرات نیز صورت می‌گیرد.

وی معتقد است که شرایط ارزی پیش آمده وضعیت را برای صادرات هرچه بیشتر مبلمان ایرانی مساعد کرده است.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم