بازار مبل نیاز اصلی صنعت مبل و منبت تویسرکان است

شرکت ماهون چوب قم

خبرگزاری تسنیم: رئیس میراث فرهنگی تویسرکان با تأکید بر اینکه تویسرکان قطب تولید مبل و منبت در استان همدان است، گفت: مبل و منبت تویسرکان از نظر کمی و کیفی در سطح کشور و حتی خارج از کشور ظرفیت‌های فراوانی دارد.

میثم الوندی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در تویسرکان ، با بیان اینکه در شهرستان بیش از ۳هزار کارگاه مبل و منبت فعال است، اظهار داشت: بیشتر این کارگاه‌ها در روستاهای سیدشهاب، اشترمل، جیجانکوه، عین آباد و شهر تویسرکان است ودر سرکان نیز خراطی‌های خوبی فعالیت دارند.
وی با اشاره به اینکه مبل تویسرکان اکنون در مریانج، ملایر، تهران، مشهد و دیگر شهرهای کشور به فروش می‌رسد، عنوان کرد: باید بازار متمرکز مبل در تویسرکان راه‌اندازی شود و منبت‌کاران نیز سعی کنند کارهای خود را با سلیقه‌های امروزی، بروز کنند.
الوندی با تأکید بر قدمت دیرینه صنعت مبل و منبت در تویسرکان، اظهار داشت: متأسفانه برخی شهرها داعیه شهر منبت را در استان دارند ولی تویسرکان از نظر کمی و کیفی در این زمینه در استان اول است و در کشور نیز حرف برای گفتن دارد.
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان تویسرکان از فعالیت ۸۰۰کارگاه در زمینه‌های مختلف صنایع‌دستی در شهرستان خبر داد و گفت: گلیم بافی، معرق و منبت، مشبک، سنگ‌تراشی و حجاری روی سنگ از جمله این صنایع دستی فعال در شهرستان است.
وی تصریح کرد: اداره میراث فرهنگی شهرستان تویسرکان نیز در رشته‌های معرق، گلیم بافی، قلم‌زنی، رودوزی سنتی، قلاب‌بافی، چرم و تراش سنگ‌های قیمتی کلاس‌های آموزشی دارد که در دهه فجر امسال نمایشگاهی از این صنایع دستی برای بازدید عموم و آشنایی بیشتر مردم با صنایع دستی تویسرکان برگزار می‌شود.
الوندی با اشاره به از بین رفتن برخی صنایع دستی در سطح شهرستان گفت: شهر فرسفج تویسرکان در گذشته در بحث سفال حرف برای گفتن بسیار داشته که متأسفانه اکنون اکثر صنعتگران این بخش به کشاورزی روی آورده‌اند.
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان تویسرکان با اشاره به آثار تاریخی فرهنگی متعدد در تویسرکان گفت: در تویسرکان بیش از ۲۲۱اثر تاریخی فرهنگی داریم که ۶۷ مورد آن ثبت ملی شده است که ۳۲ اثر در بخش مرکزی و ۳۵ اثر متعلق به بخش قلقلرود است.
وی با اشاره به طرح روستاهای هدف گردشگری‌در کشور، گفت: در تویسرکان دو روستای گشانی به دلیل بافت پلکانی، موقعیت و ساختار منازل و باغات روستا و اشتران به دلیل وجود موقعیت تاریخی فرهنگی و طبیعت‌گردی به عنوان هدف‌گردشگری انتخاب شده‌اند که باید کارهای عمرانی و بازسازی خانه‌ها زیر نظر میراث فرهنگی باشد.
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان تویسرکان با اشاره به حضور در نمایشگاه توانمندی‌های روستایی در همدان گفت: غرفه تویسرکان به عنوان غرفه برتر در این نمایشگاه شناخته شد.
وی با تأکید بر اینکه تویسرکان قابلیت‌های فراونی برای حضور گردشگر و توریست را دارد، گفت: متأسفانه نبود زیرساخت‌های لازم از جمله نبود هتل یکی از معضلات و مشکلات اصلی برای عدم حضور گردشگران در شهرستان است که در حال رایزنی برای افتتاح حداقل یک فاز از هتل فاران برای دهه فجر هستیم.
الوندی کاروانسرای فرسفج را یکی از ظرفیت‌های مهم شهرستان در بحث گردشگری عنوان کرد و افزود: تا به حال بیش از ۸۰۰ میلیون تومان برای مرمت این کاروانسرا هزینه شده است که۵۰۰میلیون تومان دیگر نیز نیاز است تا کار مرمت به اتمام و به بهره‌برداری کامل برسد.
وی تصریح کرد: با بخش خصوصی رایزنی شده که در صورت موافقت و بستن قرارداد در این کاروانسرا سفره‌خانه سنتی، مهمانپذیر، تالارپذیرایی تعبیه شده است.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم