آغاز تولید مبلمان های نفیس و منحصر به فرد در ایلام باهدف ورود به بازار عراق

شرکت ماهون چوب قم

ایلام-در اولین روز دهه مبارک فجر روند آموزش وتولید مبلمان های منحصر به فرد و نفیس در ایلام با هدف صادرات به خارج از کشور آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری کردپرس در مراسمی که با حضور استاندار ایلام،معاون سیاسی امنیتی،مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای مدیرکل کمیته امداد استان و تعدادی دیگراز مدیران استانی برگزارشد کارگاه آموزشی و طراحی این پروژه صنعتی فعالیت خود را آغاز کرد.
زمینه تولید و صادرات صنعت مبلمان در ایلام فراهم است
استاندار ایلام در این آیین در سخنانی گفت: با تمهیداتی که به عمل آمده است زمینه تولید و توسعه این صنعت در استان و صادرات محصولات مبلی به خارج از کشور فراهم است.
محمدرضا مروارید افزود: مبلمان سازی صنعتی است که در واقع هم هنر است و هم شغل بنابر این می تواند شغلی پرطرفدار در این استان باشد.
وی افزود: این صنعت با هزینه تولید پایین دارای ارزش افزوده زیادی بوده و لازم است با اشتیاق تولید و توسعه آن در استان پیگیری شود.
مروارید به سود آور بودن این نوع صنعت اشاره کرد و تصریح کرد: مبلمان های صنعتی امروز خریداران زیادی داشته وگاهاً مشاهده شده است که مبلهایی تا قیمت ۲۵۰ میلیون ریال نیز در بازار عرضه شده است.
هدف گذاری اصلی صنعت مبلمان ایلام بازارهای کشور عراق است
مدیر این کارگاه که از مدرسان مراکز علمی استان همدان و از بنیانگذاران تولید مبل در همدان است نیز در این آیین بیان داشت: هدف اولیه و عمده ما در راه اندازی این صنعت در ایلام ورود به بازار کشور عراق است و این مهم از هم اکنون هدفگذاری شده است.
دکتر ترکاشوند افزود: نزدیکی استان ایلام به کشور عراق و موقعیت های خوب این استان و مرز عراق سبب شده است که ایلام به عنوان یکی از تولید کنندگان مبل کشورمان برای آینده مد نظر قرارگیرد.
وی افزود: از آنجایی که در حال حاضر در چند استان کشور از جمله استانهای تهران، قم و همدان صنعت مبل فعالیت دارد استان ایلام از معدود استانهایی است که در آینده در تولید مبل خصوصاً از نوع صادراتی آن حرفی برای گفتن خواهد داشت.
ملایر و ایلام به قطب مهم تولید مبلمان در غرب کشور تبدیل می شوند
ترکاشونداضافه کرد: در حال حاضر تنها ۳۰ درصد مبل تولیدی ایران در داخل کشور به مصرف میرسد و قسمت عمده آن به خارج از کشور صادر می شود که کشورهای حوزه قفقاز، عراق و افریقا بازارهای عمده مبلمان ایران هستند.
وی همچنین به کشورهای دیگر تولید کننده مبل در جهان اشاره کرد و گفت: ایتالیا،مصر و آلمان کشورهایی هستند که در جهان در این صنعت شهره هستند و رقبای اصلی ایران در این صنعت به حساب می آیند.
این استاد با سابقه و تولید کننده برجسته مبل کشور تصریح کرد: قطعا رونق این صنعت مهم و پرطرفدار در جامعه سرمایه بزرگی برای این استان خواهد بود.
وی اضافه کرد: از آنجایی که در حال حاضر در غرب کشور تنها ملایر و نقاطی دیگر از استان همدان مرکز تولید مبل در غرب کشور هستند در آینده نزدیک استان ایلام نیز در غرب کشور به قطب تولید مبلمان تبدیل خواهد شد.
زمینه رونق مبلسازی در ایلام فراهم است
مدیرکل کمیته امداد استان ایلام نیز درافتتاحیه این پروژه در سخنانی گفت: فراهم شدن ساز و کارهای تولید مبلمان برای نخستین بار است که در استان ایلام صورت می گیرد و این استان از معدود استانهایی خواهد بود که صنعت مبلمان در آن ایجاد خواهد شد.
علی حسین احمدی افزود: در این پروژه کار طراحی ، منبت کاری روی چوب، آموزش کارجویان ، رنگ آمیزی،رویه کوبی و سایر مراحل تولید مبلمان در همین استان انجام خواهد گرفت.
وی افزود: قرار است در مرحله اول آموزش کارجویان که از مددجویان کمیته امداد خواهند بود تعداد ۶۰ نفر آموزش های لازم را فرا گیرند.
این مسئول تصریح کرد: در کار منبت کاری و طراحی نیز از بهترین هنرمندان این استان بهره گیری لازمبه عمل خواهد آمد.
احمدی همچنین گفت: بازمینه ای که در این استان وجود دارد: قطعاً این صنعت ظرفیت های اشتغالزایی بسیار مطلوبی را در استان رقم خواهدزد.
مبلمان تولیدی در ایلام از نوع منحصر به فرد و نفیس خواهد بود
مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای استان ایلام نیز در ابتدای این مراسم گفت: این پروژه با همکاری این سازمان و حوزه اشتغال زایی اداره کل کمیته امداد استان راه اندازی شده است.
امانی افزود: یکی از اهداف اصلی این پروژه تولید مبلمان های منحصر به فرد و نفیس بوده که علاوه بر عرضه در داخل و خارج از استان صادرات به خارج از کشور از اهداف عمده آن خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه این طرح باهمکاری این سازمان و کمیته امداد استان راه اندازی شده است افزود: اشتغال زایی برای مددجویان و کارجویان کمیته امداد یکی دیگر از اهداف این پروژه بوده و در ادامه در سطح استان تولید آن گسترده تر خواهد بود.

IMAGE635584781832623090

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم