ثبت ملی «منبت نقش ریز» تویسرکان/ تویسرکان قطب داروی غرب کشور

شرکت ماهون چوب قم

ثبت ملی «منبت نقش ریز» تویسرکان/ تویسرکان قطب داروی غرب کشور

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی تویسرکان را مهد منبت دانست و از ثبت ملی منبت نقش ریز که مختص منبت‌کاران این شهرستان است خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان محمد‌مهدی مفتح بعداز ظهر امروز در آیین «روز تویسرکان» اظهار کرد: در شورای فرهنگ عمومی شهرستان پنجم مرداد به عنوان روز تویسرکان با هدف برنامه‌ریزی برای به فعلیت درآوردن ظرفیت‌ها و شناساندن این توانمندی‌های به اقصی نقاط کشور و حتی جهان با در نظر گرفتن دو شاخص مهم مصوب شد.

وی با اشاره به اینکه روز پنجم مرداد دو رویداد بزرگ عملیات مرصاد و اقامه نماز جمعه در کشور ثبت شده است ادامه داد: قدمت ۱۵۰ ساله اقامه نماز جمعه و درخشش رزمندگان تویسرکان در عملیات مرصاد باعث شد این روز به نام ملی این شهرستان رقم زده شود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در عملیات مرصاد تویسرکان تقدیم به اسلام و انقلاب کردند افزود: این رزمندگان درس ماندگار و جاویدانی را به همه دنیا دادند که این‌ها خود نشانگر میزان تدین و تقید مردم این دیار است.

وی با تاکید بر اینکه با این دو توانمندی ارزشی و اثرگذار به خوبی تویسرکان را می‌تواند به همه ملت ایران و جهانیان شناساند گفت: ثبت روز تویسرکان در تقویم پیگیری هستیم که طبق ضوابط و قواعد این پروژه را پیش ببریم.

مفتح در ادامه با بیان اینکه متاسفانه از ظرفیت‌های شهرستان تا سال‌های قبل به خوبی استفاده نشده بود بیان کرد: ظرفیت‌های زیرساختی تویسرکان در چند سال اخیر توسعه پیدا کرده است.

 وی با تاکید بر اینکه امروز تویسرکان با وجود سه شرکت بزرگ داروسازی فاران شیمی،هگمتان دارو و تدبیر دارو در حال تبدیل به قطب داروی غرب کشور است ادامه داد: امروز طرح توسعه این سه واحد داروی را دست اقدام داریم، واحدهای صنعتی الیاف سازان مهان کاغذ نیز در حال احداث هستند این‌ واحدها بستری است که می‌تواند تویسرکان را رشد دهد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس با بیان اینکه بیکاری از مهمترین مشکلات تویسرکان است که منجر به مهاجرت شده است اظهار کرد: ایجاد اشتغال راهکاری برای ممانعت از مهاجرت است که همه باید تلاش خود را بر آن معطوف کنیم.

وی با اشاره به احداث سد خرم رود در روستای اشتران تویسرکان توسط بخش خصوصی گفت: این پروژه ضمن اینکه باعث رونق گردشگری و درآمدزایی در منطقه می‌شود، آب شرب و کشاورزی را نیز تامین خواهد کرد.

مفتح با اشاره به انجام اقدامات بسیار اثرگذار در حوزه کشاورزی تویسرکان افزود: برای حفظ برند گردوی تویسرکان باغ مادری توسط بخش خصوصی در تویسرکان زده شد، با ایجاد و فعالیت این پروژه، تویسرکان می‌تواند صاحب برند گردو بماند.

وی از انجام طرح سرشاخه‌کاری درختان گردو در تویسرکان نام برد و خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح ضمن جلوگیری از خسارات سرمازدگی ارتقای تولید محصول و کسب درآمد از دیگر مزایای این طرح است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس تویسرکان را مهد منبت دانست و از ثبت ملی منبت نقش ریز که مختص منبت‌کاران این شهرستان است خبر داد و اضافه کرد: تویسرکان ظرفیت‌های بالایی برای رشد دارد که با همت و تعامل همه‌جانبه مسوولان و مردم می‌تواند شکوفا شود.

منبع نوشته: https://www.farsnews.com/hamedan/news/13980505000959/ثبت-ملی-منبت-نقش-ریز-تویسرکان-تویسرکان-قطب-داروی-غرب-کشور

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم