ملایر مهیای برگزاری سومین جشنواره مبل و منبت

شرکت ماهون چوب قم

ملایر مهیای برگزاری سومین جشنواره مبل و منبت

 

 

به گزارش  خبرنگار شبستان از ملایر ، سه سال پیش بود  که  زحمات و هنر دستان هنرمندان مبل و منبت ملایربر چوب های بی جان  به بار نشست و ملایر به عنوان شهر ملی مبل و منبت ایران معرفی شد.با این برند و نشان مردم ملایر مدال افتخار ملی را بر گردن خود آویختند و ملایر نام ملی به خود گرفت و امروز با پیگیریها و تلاشهای انجام شده می‌رود تا نشان جهانی مبل و منبت را نیز از آن خود کند.

امروز مردم ملایر به خود می‌ بالند چرا که دو نشان جهانی شهر جهانی انگور و شهر ملی مبل و منبت را از آن خود کرده  و  این افتخار  بزرگی  برای آنها است.

به یمن این افتخار بزرگ ملایری ها دو جشنواره ملی مبل و منبت را طی دو سال گذشته برگزار کردند و طی این مدت به گفته مسئولان  و دست اندرکاران شهرستان بیش از چهارصد میلیون تومان فروش و گردش مالی  در ایام جشنواره و عید نوروز از صنعت مبل و منبت ملایر حاصل شهرستان ملایر شد.

امسال برای سومین سال جشنواره ملی مبل و منبت ملایر باز هم برگزار خواهد شد جشنواره‌ ای پرشورتر با حضور گردشگران، مسافران، هنرمندان صنعت مبل و منبت و همه مردم ملایر و مرداد ماه ملایر میزبان سومین جشنواره مبل و منبت خواهد بود.

 

رئیس هیات مدیریه بازار بزرگ مبل ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان  با اشاره به تشکیل هیات مدیریه مبل ملایر از سال ۹۵ اظهار کرد: از زمان تشکیل این هیات مدیریه تا کنون اقدامات ارزشمندی در بحث مبل و منبت شهرستان انجام شده است.

ید الله کریمی با اشاره به  ملی شدن صنعت مبل و منبت ملایر و انتخاب ملایر به عنوان پایتخت مبل و منبت ایران افزود: در راستای  این امر با همکاری هیات مدیریه بازار بزرگ مبل ملایر شاهد برنامه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، حمایتی و..  بوده‌ایم.

رئیس هیات مدیریه بازار بزرگ مبل ملایر همکاری و ساخت تیزر تبلیغاتی سه جشنواره مبل و منبت برای پخش از شبکه های ملی صدا و سیما ، همکاری در راستای حمایت از همایش پیاده روزی خانوادگی در ملایرو بخشی از جوایز این همایش،  کمک به بخش ورزش شهرستان به عنوان اسپانسر ورزشی در تیم‌های مختلف،  کمک به زلزله زدگان کرمانشاه ،  پیگیری بیمه منبت کاران، سفرهای برون مرزی به کشور ارمنستان و کشورهای اورآسیا در راستای معرفی و صادرات مبل و منبت ملایر و.. را از جمله اقدامات صورت گرفته توسط هیات مبل و منبت ملایر طی سه سال گذشته دانستوی با بیان اینکه مهمترین هدف این هیات برند سازی  و حمایت از مبل و منبت ملایر و هنرمندان این صنعت در راستای توسعه هر چه بیشتر مبل و منبت ملایر است گفت:  سومین تیزر تبلیغاتی جشنواره سوم مبل و منبت ملایر نیز که مرداد ماه برگزار می‌شود طی چند روز آینده از شبکه های ملی پخش خواهد شد.کریمی  همچنین از ساخت سایت سه زیانه بازار مبل و منبت توسط یکی از بهترین  طراحان سایت خبر داد و گفت:  اطلاعات کامل از نمایشگاه‌های مبل و منبت ملایر،  پخش آنلاین و زندجشنواره مبل و منبت ، اطلاعات کامل در خصوص مبل و منبت و.. از قابلیت‌‌های این سایت است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت بیش از ۵۰۰ نمایشگاه مبل و منبت در سطح شهرستان ملایر تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۲۰ هزار نفر در حدود ۵ هزار  کارگاه مبل و منبت در این صنعت فعالیت دارند رئیس هیات مدیریه بازار بزرگ مبل ملایر با بیان اینکه سومین جشنواره ملی مبل منبت ملایر از ۲۱ مرداد ماه تا یک شهریور ماه در ملایر به همت بازار مبل منبت و با همکاری دستگاه های دولتی و بخش خصوصی برگزار  می‌شود خاطرنشان کرد:  در این جشنواره و ۳ تا ۵ روز نیز با حضور مقامات و هنرمندان کشوری، استانی و شهرستانی در محل پارک ملل مراسم مختلف برپا می‌شود.

وی با اشاره  به اینکه همه تلاش هیات مدیریه بازار مبل و منبت ملایر توسعه  مبل و منبت و ایجاد زیر ساخت‌های لازم  برای جذب گردشگران در این شهرستان است گفت:   ادارات و سازمان‌ها نیز باید همکاری لازم را با ما داشته باشندوی با بیان اینکه ادارات مختلف مکان‌هایی را در ایام تایستان و عید برای اسکان مسافران در شهرستان در  نظر گرفته  افزود:   با توجه به ظرفیت های ملایر این شهر نیازمند هتل است.وی با بیان اینکه با رایزنی‌های انجام شده در حال حاضر ورود به بازار سایر کشورهای منطقه را داریم تصریح کرد: درحال حاضر به کشورهای حوزه اوراسیا، عراق، غنا، تعدادی از کشورهای عربی و … صادرات داریم.

 

 

رئیس هیات مدیریه بازار بزرگ مبل ملایر با بیان اینکه طی دو جشنواره گذشته ۴۰۰ میلیارد فروش از مبل و منبت ملایر حاصل این شهرستان شد گفت: در راستای رفع مشکل بخش منبت تلاش ها در حال انجام  است.

وی پیگیری مشکلات گرانی چوب، پارچه و سایر ملزمات کار مبل را نیز از اقدامات دیگر دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه  برای تأمین مواد اولیه مثل چوب، رویه کوبی و پارچه با نوسانات ارز مواجه هستیم  به طبع  این نوسانات در افزایش محصولات تولید شده مبل و منبت نیز تاثیر گذار خواهد بود.وی با بیان اینکه دانشگاه ملایر از مهر ماه امسال در رشته مهندسی  صنابع مبلمان دانشجو می‌ پذیرد گفت:  یک اقدام خوب دیگر در دانشگاه ایجاد پژوهشکده و مرکز  علمی و پیشرفته   چوب و مبلمان است که مصوب شده و در آینده در دانشگاه در راستای توسعه صنعت مبل و منبت ایجاد می‌شود.وی امضای تفاهم نامه بین دانشگاه آزاد و هیات مدیریه مبل منبت ملایر برای توسعه این صنعت خبر داد و گفت در مهر ماه ۵ رشته مرتبط با صتایع چوب  از طراحی مبلمان و میل و منبت را در دانشگاه آزاد ملایر داریم

فرماندار ملایر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان ضمن تبیین الزامات و بایدهای سومین جشنواره ملایر شهر ملی منبت، میزبانی خوب از گردشگران و مسافران و معرفی شایسته این شهرستان را از اَهّم وظایف و اولویت ها دانست

قدرت الله  ولدی م خطاب به مدیران و دست اندرکاران برگزاری سومین جشنواره ملایر، شهر ملی منبت تاکید  کرد:  همه برنامه ریزی ها و اقدامات باید در راستای تبدیل ملایر به شهری گردشگر پذیر و ثبت جهانی منبت باشد

وی با اشاره به تشکیل کمیته های ۱۰ گانه برای برگزاری سومین جشنواره مبل و منبت،  افزود: برگزاری جشنواره «ملایر، شهر ملی منبت» آبروی شهرستان در حوزه گردشگری است و تمامی کسانی که در این رویداد مهم اقتصادی و فرهنگی می خواهند مشارکت کنند، باید الزامات آن را نیز بپذیرند

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر نیز در گفت‌وگو با شبستان بیان کرد: در حال حاضر بیش از چهار هزار کارگاه مبل و منبت شناسنامه دار و فعالیت بیش از هشت هزار هنرمند به صورت مستقیم و بیش از ۲۵ هزار تن به صورت غیر مستقیم در صنعت مبل و منبت ملایر فعالیت دارند.

ابراهیمجلیلی گفت:  تولید بیش از ۶۰ درصد مبلمان منبت کشور در این شهرستان از شاخصه های ملایر  مهم در این صنعت بوده اقدامات برای ثبت جهانی این هنر صنعت در دست اقدام است.

وی با اشاره به برگزاری موفق دو جشنواره مبل و منبت در سالهای گذشته  تصریح کرد:  سومین جشنواره مبل و منبت  از ۲۱ تا ۲۹ مرداد برگزار می شود که همزمان با پیک مسافر در ایام تعطیلات تابستان است.

 

.جلیلی با بیان اینکه زمان زیادی تا برگزاری جشنواره نداریم،  افزود:  تدابیز لازم برای هر چه با شکوه تر برگزار شدن این جشنواره انجام شده است.جلیلی ادامه داد: تمامی واحدها و کارگاه های مبل و منبت در ایام برگزاری جشنواره دارای کد و لباس یک شکل هستند و هر اقدامی در چارچوب قانون برای پذیرایی مطلوب از مسافران به ویژه در اماکن فروش مبل و منبت قابل اجرا است.

وی اضافه کرد: با توجه به  اعلام مسئول کمیته اسکان و رفاه جشنواره، ۹ مدرسه با ۷۰ کلاس و خانه معلم با ۶ سوئیت برای اسکان مسافران همزمان با برگزاری جشنواره مبل و منبت تجهیز و آماده شده و  دانشگاه ملی ملایر نیز سه خوابگاه با ظرفیت ۱۵۰ واحد را برای اسکان مسافران تجهیز کرده است که در صورت نیاز تعداد خوابگاه ها قابل افزایش است.

وی خاطرنشان کرد: طبق اعلام حمل و نقل شهرستان نیز  هشت مجتمع خدماتی و رفاهی با پنج هزار مترمربع با تمامی امکانات و تاسیسات کامل در تمامی محورهای این شهرستان تجهیز و آماده ارائه خدمات به مسافران است.

ویبیان کرد: ۳۸ دستگاه اتوبوس و ۱۳ دستگاه وی آی پی نیز برای جابجایی مسافران پیش بینی شده است و سه راهدارخانه فعال در محورهای اصلی شهرستان با امکانات به روز تجهیز شده است.

منبع نوشته: http://shabestan.ir/detail/News/814505

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم