رشته های دانشگاهی مرتبط با چوب و کاغذ افزایش می یابد

شرکت ماهون چوب قم

ساری – رئیس مرکز علمی کاربردی چوب و کاغذ مازندران گفت: رشته های مرتبط با حوزه صنعت چوب و کاغذ در این دانشگاه افزایش می یابد.
محمد قدبنان در حاشیه سومین نمایشگاه اشتغال و توسعه کار آفرینی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان این که این مرکز در بهمن ۱۳۹۱ تاسیس شده است، اظهار داشت: این مرکز در سه رشته تحصیلی و با ۶۵ دانشجو کار خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه پس از گذشت دو سال از عمر دانشگاه رشته های این دانشگاه به ۱۴ رشته افزایش پیدا کرده است، گفت: هفت رشته در مقطع کاردانی، شش رشته در مقطع کارشناسی و یک رشته نیز در مقطع کارشناسی ارشد است.

قدبنان با اشاره به اینکه رشته های مقطع کارشناسی و کاردانی در حوزه صنعت و جنگل است، افزود: بالغ بر ۵۲۰ دانشجو در این مقاطع در حال تحصیل هستند.

رئیس مرکز علمی کاربردی چوب و کاغذ مازندران به رشته مهندسی بازیافت کاغذ در مقطع کارشناسی ارشد اشاره کرد و بیان داشت: رشته مهندسی بازیافت کاغذ از مهر ماه سال ۹۳ با ۱۲ دانشجو کار خود را آغاز کرد که این رشته تنها مختص به فعالیت چوب و کاغذ مازندران است.

وی به همجواری این مرکز با شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران اشاره کرد و گفت: با توجه به همجواری این دانشگاه در صدد افزایش رشته ها متناسب با حوزه صنعت چوب و کاغذ و جنگلداری هستیم.

قدبنان هدف مرکز علمی و کاربردی را توسعه اشتغال و کارآفرینی عنوان کرد و افزود: قدرت مانور دانشگاه علمی کاربردی در مقایسه با سایر دانشگاه ها بحث مهارت آموزی است.

رئیس مرکز علمی کاربردی چوب و کاغذ مازندران با بیان اینکه این نمایشگاه با همکاری دانشگاه علمی و کاربردی و شرکت چوب و کاغذ مازندران برگزار شده است، ادامه داد: بیش از ۴۰ مرکز، موسسه و سازمان در این نمایشگاه شرکت کردند.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را ارتباط بین دانشگاه و صنعت عنوان کرد.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم