کشف چوب قاچاق «اوجا» در رشت

شرکت ماهون چوب قم

فرمانده انتظامی رشت از ۷۸ اصله چوب قاچاق از نوع «اوجا» از قاچاقچیان چوب در بخش سنگر این شهرستان خبر داد.

به گزارش گیل خبر ، رحیم شعبانی امشب در جلسه انتظامی گیلان اظهار کرد: ماموران انتظامی بخش سنگر حین گشت‌زنی با یک دستگاه نیسان حین انتقال چوب مواجه شدند و خودرو را برای بررسی توقیف کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بررسی خود با ناتوانی در ارائه مدارک لازم از طرف سرنشین خودروی مذکور مواجه شدند و اطمینان حاصل کردند چوب داخل خودرو از نوع جنگلی و قاچاق است.

شعبانی چوب‌های قاچاق را ۷۸ اصله از نوع «اوجا» عنوان کرد و افزود: چوب‌های کشف شده برای سیر مراحل قانونی تحویل منابع طبیعی شده است.

فرمانده انتظامی رشت در ادامه با اشاره به حفاری غیرمجاز در بخش خشک‌بیجار، بیان کرد: ماموران انتظامی در بررسی‌ها متوجه شدند فردی با انجام حفاری غیرمجاز اشیای عتیقه به دست آورده و در صدد پیدا کردن مشتری است.

وی از دستگیری فرد مذکور با کسب مجوز قضایی خبر داد و تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم یک ظرف تهیه غذای سفالی، چهار عدد پی‌سوز، یک عدد کاسه نقش‌دار، دو عدد سرنیزه جنگی قدیمی کوچک و ظرف سفالی کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی رشت ارزش اشیای عتیقه مذکور طبق کارشناسان میراث فرهنگی را هشت میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: پرونده متهم اشیای عتیقه در حال بررسی است.

* توقیف ۷۱ دستگاه کامیون شن و ماسه غیر مجاز در تالش

فرمانده انتظامی تالش نیز در جلسه مذکور به توقیف ۷۱ دستگاه کامیون و کامیونت حامل شن و ماسه غیر مجاز از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان اشاره کرد و گفت: برداشت بی‌رویه شن و ماسه و قاچاق از مشکلات زیست محیطی محسوب می‌شود.

عباس اسماعیلی قاچاق چوب، برداشت غیر مجاز صدف و ماسه از دریا و شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها را از دیگر مشکلات زیست‌محیطی در تالش خواند و بیان کرد: برداشت بی‌رویه خاک از جنگل برای مصارف گلخانه غیر مجاز است و پلیس با سوء‌استفاده‌‌کنندگان منابع طبیعی به شدت برخورد می‌کند.

وی در ادامه از دستگیری ۱۴۸ سارق از ابتدای امسال تاکنون در تالش خبر داد و افزود: مبارزه با سرقت و دستگیری سارقان از اولویت‌های ناجا است.

اسماعیلی با اشاره به تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت در ناجا، خاطرنشان کرد: سال ۹۳ با کاهش سرقت مواجه هستیم و پلیس گام‌های مثبت و قابل توجه‌ای در مورد سرقت برداشته است.

فرمانده انتظامی تالش به اقدام‌های پیشگیرانه بلندمدت و کوتاه مدت پلیس در مورد سرقت اشاره کرد و گفت: فعال کردن معتمدان پلیس و به‌کارگیری توان مردمی در پیشگیری از سرقت حائز اهمیت است.

وی اجرای طرح‌های کنترل سارقان سابقه‌دار و پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز را مهم خواند و بیان کرد: گشت‌های تلفیقی انتظامی با پلیس‌های تخصصی، حضور کارشناسان خبره در محل‌های وقوع سرقت، بررسی وقوع سرقت در محله‌ها به صورت ماهانه، سه ماهه و شش ماهه از اقدام‌های کوتاه مدت پلیس در راستای مقابله با سرقت است.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم