روزهای پررونق صنعت مبلمان

شرکت ماهون چوب قم

صنعت مبلمان یکی از صنایع سبک و زود بازده با اشتغالزایی بالاست که با وجود حجم مبادلات تجاری بالا در کشورهای پیشرفته سهم بالایی در رونق اقتصادی و کسب سهم از تجارت جهانی دارد به همین دلیل گردش مالی بالایی را به خود اختصاص داده است.
هم‌اکنون ایران سالانه حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار درآمد از محل صادرات مبلمان به‌دست می‌آورد که این رقم نسبت به صادرات و حجم مبادلات تجاری این محصول بسیار ناچیز است. درحال‌حاضر موقعیت ایران برای صادرات مطلوب است اما مسائل مربوط به تحریم‌ها، امکان صادرات را از تولیدکنندگان سلب کرده بود که البته با اعمال حمایت‌هایی از سوی دولت و در نظرگرفتن تسهیلات صادراتی برای تولیدکنندگان این حوزه دوباره صادرات در این صنعت جان گرفت.
این شرایط در حالی است که در زمان جنگ دروازه‌های واردات به کشور بسته بود و پس از بازگشایی این دروازه‌ها مبلمان نیز از محصولاتی بود که وارد کشور شد اما از آنجا که در آن زمان، دانش فنی و اطلاعات کافی در زمینه کیفیت محصولات و همچنین دانش تولید مبلمان باکیفیت وجود نداشت، باعث شد مردم نسبت به مبلمان ترک تصور مطلوبی پیدا کنند، به شکلی که تمایل خاص به خرید از نشان(برند)های این کشور ایجاد شد اما هم‌اکنون موفقیت این صنعت باعث شده تولیدات داخلی جایگاه مناسبی در بین مصرف‌کنندگان به خود اختصاص دهند که برگزاری نمایشگاه‌هایی قوی در این صنعت، موید این مطلب است.
اما آنچه امروز قدرت رقابت را از تولیدکنندگان داخلی گرفته است، قیمت تمام شده محصولات ترکیه و مالزی در مقایسه با محصولات ایرانی است زیرا محصولات این کشورها قدرت رقابت را گرفته است. اما با این حال با شرایط فعلی ایجاد شده در رابطه با تغییر نرخ ارز، وضعیت مطلوبی برای ورود به تجارت مبلمان به وجود آمده و تنها نیاز به انگیزه و تمایل برای کار و همچنین تشکیلاتی است که این تجارت را راه بیندازد و از آن حمایت کند.

abasi-ar

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم