روند کاهش حجم برداشت از جنگل‌های کشور متوقف شود

شرکت ماهون چوب قم

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: تقاضا داریم روند کاهش حجم برداشت از جنگل‌های کشور متوقف و برداشت از جنگل با توان اکولوژیک باشد.

خبرگزاری فارس: روند کاهش حجم برداشت از جنگل‌های کشور متوقف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ابوالفضل روغنی ظهر امروز در همایش ملی مدیریت جنگل‌های شمال ایران در سالن اجتماعات دانشگاه کشاورزی ساری، اظهار داشت: کاغذ به عنوان محصول فرهنگی است و به لحاظ قدمت و تاریخ در کشور ما، کشوری با پیشینه فرهنگی بزرگ هستیم.

وی افزود: امروز سرانه مصرف کاغذ در آمریکا ۳۰۰ کیلوگرم، در اروپا ۶۰ و در ایران کمتر از ۲۰ کیلوگرم است.

روغنی با بیان اینکه سالانه دو میلیون تن کاغذ در کشور ما مصرف می‌شود، گفت: با مصرف کاغذ در اروپا فاصله زیادی داریم.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران ادامه داد: اقتصاد مقاومتی، مقاوم‌سازی اقتصاد است و به فرموده رهبری، کشوری پرچالش هستیم و همواره مورد تحریم استکبار جهانی بودیم و این روند تا زمانی که انقلاب فرهنگی در کشور ما وجود دارد ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: هیچ فضای روشنی برای توافق با کشورهای اروپایی وجود ندارد و با این چشم‌انداز، دولت نمی‌تواند کمکی به جنگل‌ها کند.

این مسئول با اشاره به اینکه چوب و کاغذ مازندران به همراه شرکت فریم و نکا، ۴۰۰ هزار هکتار عرصه در اختیار دارد، افزود: حدود ۳۷۷ میلیارد تومان در جنگل‌های شمال هزینه کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه بیکاری پنهان هم در کشور بسیار زیاد است، افزود: لشکر بیکاران از معضلاتی است که در کشور داریم که پدیده‌های ناخرسند اجتماعی را هم می‌تواند فراهم کند.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران تصریح کرد: برای ایجاد یک فرصت شغلی ۴۰ میلیون تومان پول نیاز است.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک و نیم میلیون متر مکعب در کشور کمبود چوب وجود دارد و با توجه به صنایعی که ایجاد و تاسیس می‌شوند با بحران کمبود منابع چوبی در آینده مواجه می‌شویم.

روغنی گفت: تقاضا داریم روند کاهش حجم برداشت از جنگل‌های کشور متوقف و برداشت از جنگل با توان اکولوژیک باشد، با توجه به نقش زراعت چوب محل گلایه است که چرا منابع طبیعی و وزارت جهاد کشاورزی، این بخش را فعال‌تر نمی‌کند.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با اشاره به اینکه خواستار اجرای مصوبه هیئت وزیران درباره واردات چوب با پوست هستیم اما نه با قیمت گران، اظهار داشت: دام مهم‌ترین عامل تخریب در جنگل است و طرح خارج کردن دامداران از جنگل اجرا شود.

وی خواستار تامین نقدینگی واحدها از طریق بانک‌ها شد.

 

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم