نماینده مجلس : ضرورت الگوسازی اسلامی و ایرانی در صنعت مبلمان و وسایل بازی

شرکت ماهون چوب قم

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت الگوسازی اسلامی و ایرانی در صنعت مبلمان و وسایل کودک و نوجوان گفت : باید
کودکان را با برند و نشان های ایرانی آشنا کنیم.
به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی مبلمان ، عبدالرضا عزیزی نایب رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید از مشاهیر ایران
برای کودکان الگوسازی کنیم ، گفت : متاسفانه از مشاهیر کشور خیلی الگوسازی نمی شود و با ادامه این روند ، کودکان و نوجوانان ایرانی به مدل های غربی روی می آورند که نگران کننده است.
عزیزی اظهار داشت : در حال حاضر اتاق کودکان بیشتر ایرانیان شکل غربی دارد و اگر الگوسازی و تدبیر نکنیم ، دیگران برای ما الگوسازی خواهند کرد.
وی در نمایشگاه مبلمان و وسایل بازی نوزاد، کودک، نوجوان و مادران باردار گفت : ایران از لحاظ استانداردسازی در ساخت وسایل کودکان قوی وارد عمل شده و الگوسازی اسلامی ایرانی برای جوانان نیز مهم است.
دبیر انجمن مبلمان و دکوراسیون هم با بیان اینکه ۸۵ درصد نیاز بازار مبلمان کودک و نوجوان زیر پله ای تولید می شود ، گفت: مبلمان کودک جزء گروه ۱۰
کالاهای وارداتی است و واردکنندگان این محصولات بسیار محدود هستند.
رامین سمیع زاده گفت : این واحدهای بدون کیفیت باعث ایجاد رقابت منفی و ناسالم در بازار می شود و یکی از اهداف این نمایشگاه ، شناسنامه دار کردن و نیز حمایت از تولیدکنندگان اصیل و حرفه ای این صنعت است و مشتری مداری و رعایت الزامات و استانداردهای کیفی و ایمنی را مبنای کار خود می داند.
عضو هیأت مدیره انجمن صنفی مبلمان ؛، سهم واردات این محصولات را کمتر از دو درصد اعلام کرد و گفت : ۹۸ درصد بازار مبلمان کودک را تولیدکنندگان داخلی تامین می کنند.
رامین سمیع زاده با بیان اینکه نیاز کل بازار برای مبلمان اتاق نوزاد، کودک و نوجوان در کشور سالانه حدود یک میلیون واحد سرویس برآورد می شود ، گفت: با حمایت از تولیدکنندگان کیفی این بخش از صنعت، رسیدن به این حجم تولید با رعایت استانداردها و اصول کیفی و ایمنی کار دشواری نیست.
وی بیشترین خواسته و دغدغه تولیدکنندگان داخلی در این حوزه را افزایش سرمایه گذاری در این صنعت اعلام کرد و افزود : سرمایه گذاری در زمینه های تربیت و آموزش نیروی انسانی، ماشین آلات مدرن و بروز، و سرمایه در گردش از جدی ترین چالش های این صنعت است که تقویت این موارد می تواند کمک شایان توجهی به رشد این صنعت برای پاسخگویی به نیازهای داخلی و حتی صادرات بکند.

Modern living-room.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم