محصولات مبل و منبت تویسرکان شناسنامه‌دار شود

شرکت ماهون چوب قم

محصولات مبل و منبت تویسرکان شناسنامه‌دار شود

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت از نبود برند بر روی هیچ کدام از آثار مبل و منبت انتقاد کرد و گفت: محصولات مبل و منبت تویسرکان شناسنامه‌دار شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان رضا رحمانی امشب در مراسم افتتاحیه جشنواره مبل و منبت اشترمل با بیان اینکه ملت ایران بانشاط در راستای رونق تولید تلاش می‌کنند اظهار کرد: مردم ما در جنگ امروز با عزت پیروز میدان جنگ اقتصادی هستند.

وی با بیان اینکه تجارت مبل و منبت فقط ۱۳۰ میلیارد دلار و ارزش تولیدات آن ۴۱۰ میلیارد دلار در دنیاست افزود: ارزش تولیدات صنعت مبل و منبت ما در کشور به دلار، ۳۰ میلیارد دلار است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: سال گذشته صادرات ما با وجود اینکه نسبت به سال ۹۶ سه برابر شده، اما ۶۴ میلیون دلار بوده است در حالی که تجارت این صنعت در دنیا ۱۳۰ میلیارد دلار است.

وی با تاکید به اینکه همه باید تلاش کنیم به جایگاه واقعی خود در این صنعت برسیم خطاب به استاندار گفت: کار در حوزه برندسازی صنعت مبل و منبت تویسرکان از امروز آغاز شود.

رحمانی خطاب به هنرمندان مبل و منبت کار تویسرکان گفت: شما کار بزرگی کردید این آثار شما معنوی است، ما امروز این توان را داریم پس باید برای بهره‌وری کامل از آن ورود کنیم.

وی با بیان اینکه آقای استاندار اقتصاد استان باید متحول شود گفت: در خصوص این صنعت هر گونه تسهیلاتی لازم است دولت کمک خواهد کرد پس با جدیت تمام عمل کنید.

رحمانی در ادامه از نبود برند بر روی هیچ کدام از آثار مبل و منبت انتقاد کرد و افزود: محصولات مبل و منبت تویسرکان شناسنامه‌دار شوند، باید آنها را به دنیا بشناسانید.

وی با تاکید بر پای کار آمدن دانشگاه، آموزش و پرورش و مراکز آموزشی تویسرکان برای تقویت هنرصنعت مبل و منبت اضافه کرد: این کار را ساده نبینیم برای صادرات مبل و منبت باید بانک‌ها، بیمه، حمل و نقل و … وارد کار شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بنده به استاندار تفویض اختیار می‌کنم هر تصمیمی در این حوزه گرفته شود هم امضا می‌کنم، خطاب به فعالان و مسوولان مبل و منبت اظهار کرد: یک شهرک برای این هنرصنعت کافی نیست هدفگذاری ما باید کلان باشد.

وی با اشاره به اینکه این میراث را باید حفظ کنیم تاکید کرد: ما تسهیل‌گر هستیم باید موانع را از سر راه برداریم چراکه مبل و منبت گلریز تویسرکان مزیت استان همدان است.

استاندار همدان، تویسرکان را از شهرستان‌های باظرفیت‌ بسیار بالا خواند و اظهار کرد: اصلی‌ترین سرمایه ما در شهرستان تویسرکان به مثابه سایر استان وجود مردمانی فرهیخته و هنرمند است که در مقاطع مختلف انقلابینقش‌آفرینی داشتند.

سعید شاهرخی با اشاره به اینکه تویسرکان سرشار از موهبت‌های الهی است افزود: ما برای توسعه استان همدان به خاطر محدویت منابع مالی ترجیح دادیم هدفمند حرکت کنیم.

وی با اشاره به شناسایی ظرفیت‌ها در سطح استان و برنامه‌ریزی برای تحقق اهداف گفت: یکی از برنامه‌های ما تقویت هنرصنعت ارزشمند مبل و منبت در تویسرکان است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تویسرکان مهد منبت بوده و هست و استادکاران این هنرصنعت در این عرصه فعال هستند.

محمدمهدی مفتح از ثبت ملی مبل و منبت گلریز تویسرکان خبر داد و گفت: برپایی نمایشگاه مبل و منبت در ۴۰ غرفه و افتتاح مرکز تخصصی مبلمان روستای اشترمل در سطح کشور از شبکه‌های تلویزیونی انعکاس خوبی در تقویت این هنر دارد.

وی حمایت وزیر صنعت از خوشه مبل و منبت اشترمل را خواستار شد و بیان کرد: این شهرک در توسعه و استمرار این فعالیت نقش حائز اهمیتی دارد.

فرماندار تویسرکان، این شهرستان را مهد علما و فرهیختگان خواند و اظهار کرد: ۴ هزار و ۳۰۰ کارگاه تولید مبل و منبت فعال است که برای ۸ هزار نفر مستقیم و ۱۷ هزار نفر غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

سیدرسول حسینی با اشاره به افتتاح مرکز تخصصی مبل و منبت روستای اشترمل در متراژ ۹۳۸ متر مربع گفت: برای ساخت این مکان یک‌میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

وی از افتتاح نمایشگاه مبل و منبت روستایی در اشترمل در قالب ۴۰ غرفه افزود: این نمایشگاه از ۲۴ تا ۲۸ مردادماه برای بازدید مردم و فروش محصولات فعال است.

منبع نوشته: https://khabari.org/article/2337729/محصولات-مبل-و-منبت-تویسرکان-شناسنامه‌دار-شود

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم